Δοκιμές Test

Peugeot 3008 και 308 CC

Η νέα τάξη πραγμάτων προστάζει προτάσεις με διπλό χαρακτήρα, όπως «3008» και 308 CC. To πρώτο δε φοβάται να πατήσει χώμα και το δεύτερο σε 20 δλ. μεταμορφώνεται από κουπέ σε κάμπριο.

Η νέα τάξη πραγμάτων στην Peugeot προστάζει προτάσεις με διπλό χαρακτήρα, όπως «3008» και 308 CC. To πρώτο, πιο ψηλό από την πλειονότητα των μικρομεσαίων, δε φοβάται να πατήσει και λίγο χώμα και το δεύτερο μέσα σε 20 δλ. μεταμορφώνεται από κουπέ σε κάμπριο.

Αλλαγή πλεύσης φαίνεται να έχουν αποφασίσει οι Γάλλοι της Peugeot, η οποία δείχνει να εγκαταλείπει τον έντονα σπορτίφ προσανατολισμό του παρελθόντος και να υιοθετεί προτάσεις ικανές να ικανοποιήσουν ένα πιο διευρυμένο κοινό. Δύο άξιοι εκπρόσωποι της νέας αυτής εποχής είναι τα Peugeot 3008 και 308 CC. Ελάτε, λοιπόν, μαζί μας σε μια δροσερή, καλοκαιρινή βόλτα από τα Καμένα Βούρλα μέχρι το Καρπενήσι, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το Σπερχειό ποταμό, για να διαπιστώσουμε μαζί τη διπλή προσωπικότητα δύο αυτοκινήτων που, παρά το γεγονός ότι δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους, βασίζονται σε μια κοινή βάση, το γνωστό μας Peugeot 308.

«Κάθομαι ψηλά», «Έχω κάμπριο»
Ο λόγος για δύο εκφράσεις η καθεμία από τις οποίες -για το δικό της, προφανή λόγο- κάνει τους περισσότερους να νιώθουν καλά με το αυτοκίνητό τους. Το να κάθεσαι ψηλότερα από τους άλλους προσφέρει αναμφίβολα ένα συναίσθημα υπεροχής αλλά και ασφάλειας. Στην προκειμένη περίπτωση η αίσθηση αυτή επιβεβαιώνεται και στην πράξη, αφού, σύμφωνα με το EuroNCAP, τα οχήματα με αυξημένο βάρος και μεγαλύτερο ύψος υπερέχουν στη δοκιμασία της εμπρόσθιας σύγκρουσης, έναντι των άλλων. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν και στην Peugeot όταν σχεδίαζαν το 5άστερο «3008», το οποίο διαθέτει λογικές εξωτερικές διαστάσεις (4.365x1.837x1.639 χλστ.) και 17 εκ. απόσταση από το έδαφος, χωρίς όμως να κρύβει επιπλέον κάποιο off-road στοιχείο πίσω από αυτήν του την ιδιαιτερότητα, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση των 120 ίππων, όπως ήταν αυτή της διπλής δοκιμής μας. Για το 150άρι με το έξυπνο Grip Control και τα M+S ελαστικά κάντε υπομονή μόλις λίγες σελίδες... Φυσικά, η αυξημένη απόστασή του από το επίπεδο του δρόμου τού εξασφαλίζει ένα πλεονέκτημα όταν θα χρειαστεί να κατέβεις σε μια παραλία, εν συγκρίσει, για παράδειγμα, με το συγγενές «308», με το οποίο μοιράζονται και το ίδιο μεταξόνιο των 2.613 χλστ. Κάπως έτσι, λοιπόν, βγαίνει και ο ορισμός «κροσόβερ» για το «3008».
Όσον αφορά το Coupe Cabriolet, δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού μιλάμε για μια κατηγορία που ουσιαστικά δημιούργησε η ίδια η Peugeot από τη δεκαετία του 1930 κιόλας με τα «401», «601» και «402» Eclipse και εξέλιξε από το 2000 και έπειτα με τα γνωστά μας «206», «307» και 207 CC. Σήμερα, λοιπόν, έφτασε η στιγμή του 308 CC να αναλάβει την υποχρέωση να συνεχίσει την οικογενειακή αυτήν παράδοση, και -απ’ ό,τι φαίνεται- έχει όλα τα φόντα να το πραγματοποιήσει, και μάλιστα με το παραπάνω, αφού «με το καλημέρα» έκλεψε τις εντυπώσεις στον τομέα της εμφάνισης. Ιδιαίτερα στο πίσω μέρος του έχει χάσει αρκετό από τον όγκο που χαρακτήριζε το απελθόν μοντέλο, με αποτέλεσμα να δείχνει πολύ πιο κομψό. Η συγγένεια με το «308» χάτσμπακ περιορίζεται μόνο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τη σύγκριση των διαστάσεων. Σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο, η CC παραλλαγή είναι 124 χλστ. μακρύτερη, 2 χλστ. πλατύτερη, 72 χλστ. χαμηλότερη, αλλά διαθέτει και 3 χλστ. μικρότερο μεταξόνιο, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με τον προκάτοχο, το 307 CC, είναι μεγαλύτερη σε όλα τα σημεία.

Εσωτερικές σκέψεις
Ανοίγοντας τις πόρτες του «3008», η ευρυχωρία και η πρακτικότητα κλέβουν τις εντυπώσεις, Προσεγμένο φινίρισμα στα μαλακά υλικά του ταμπλό, σωστή, αν και ελάχιστα ψηλότερη απ’ ό,τι θα τη θέλαμε, θέση οδήγησης και γενικότερα μια εικόνα εσωτερικού που δείχνει ότι δεν υπήρχαν τσιγκουνιές στην κατασκευή της. Την παράσταση, βέβαια, κλέβει ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας, η οποία, εκτός από το γεγονός ότι φέρνει ψηλά -σε ιδανική θέση- τον επιλογέα του κιβωτίου και ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να στηρίζει τον αγκώνα του, διαθέτει και ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, ο οποίος και ψύχεται. Χωροταξικά, τώρα, οι δύο εμπρός επιβάτες κάθονται «βασιλικά», ενώ πίσω, αν υπάρξει και πέμπτος επιβάτης, τα πράγματα δεν είναι και τόσο άνετα. Επιπλέον, οι πίσω θέσεις είναι ψηλά τοποθετημένες, με αποτέλεσμα να περιορίζεται αρκετά ο ωφέλιμος χώρος πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Η άνεση, όμως, επιστρέφει στους αποθηκευτικούς χώρους, με τα αρχικά 512 λίτρα να μπορούν να εξελιχθούν σε 1.604 εν συνεχεία, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, ενώ η διαιρούμενη πίσω πόρτα του (λογική «4007») μπορεί να σηκώσει μέχρι και 200 κιλά φορτίου. Συν τοις άλλοις, η βάση του πορτ μπαγκάζ προσαρμόζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα, ανάλογα με τις ανάγκες φόρτωσης.
Έφτασε, όμως, η ώρα να... εισβάλουμε και στο 308 CC. Για να το παρατηρήσουμε καλύτερα, αποφασίσαμε να το ανοίξουμε, και έτσι με το πάτημα ενός κουμπιού και ύστερα από 20 δλ. η -εξελιγμένη από την ίδια την Peugeot- μεταλλική οροφή κρύφτηκε στο πορτ μπαγκάζ, ενέργεια που μπορεί να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει (μέχρι 12 χλμ./ώρα), αλλά περιορίζει τον αποθηκευτικό χώρο από τα 465 λίτρα στα 266. Μπρος στα κάλλη τι είν’ ο πόνος -των αποσκευών στην προκειμένη περίπτωση- σκεφτήκαμε, και προχωρήσαμε με την παρατήρηση του εσωτερικού, το οποίο είναι σαφώς μεγαλύτερο από εκείνο του 307 CC, αλλά και αρκετά πιο ποιοτικό. Επίσης, σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, υπολογίστε επιπλέον 53 λίτρα στο χώρο αποσκευών και μείον 5 δλ. στη διαδικασία «άνοιξε-κλείσε» της οροφής. Υψηλά είναι τα στάνταρντ που κρατήθηκαν στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, αφού, μεταξύ άλλων, διαθέτει μέχρι και πλευρικό αερόσακο κεφαλής, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας. Φυσικά, είναι αυστηρά 4θέσιο, με τους δύο εμπρός επιβάτες να είναι άνετοι και να απολαμβάνουν την εξαιρετική πλευρική στήριξη των καθισμάτων και τους δύο πίσω να πραγματοποιούν πολλές υποχωρήσεις, αλλά ευτυχώς να μην έχουν πρόβλημα με το αθερμικό πίσω παρμπρίζ, το οποίο είναι ακριβώς πάνω από τα κεφάλια τους. Τέλος, στα πρότυπα των Mercedes SLK και SL, διατίθεται προαιρετικά και το σύστημα Airwave, το οποίο κατανέμει θερμό αέρα πίσω από τα κεφάλια των δύο εμπρός επιβατών.

Κοινή πλατφόρμα
Ο λόγος για την Πλατφόρμα 2 του ομίλου PSA, όπου πατούν και το... απλό «308» αλλά και τα δύο μοντέλα της διπλής δοκιμής μας, η οποία περιλαμβάνει αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με αντιστρεπτική πίσω. Το «3008» των 120 ίππων, αν και δε διαθέτει την έξυπνη πίσω ανάρτηση που έχει το μοντέλο των 150 ίππων, όπως θα διαβάσετε στη δοκιμή που ακολουθεί, πατάει πολύ σωστά στο δρόμο, ενώ οι ελάχιστες κλίσεις που παίρνει, λόγω του ψηλού αμαξώματος, δεν προβληματίζουν καθόλου τον οδηγό. Αυτά που εκτιμάς από την αρχή είναι η καλή θέση οδήγησης αλλά και το τιμόνι με το σωστό βάρος και την ακρίβεια. Σε αυτό προσθέστε την καλή ποιότητα κύλισης, η οποία προσβάλλεται μόνο σε περίπτωση έντονων εγκάρσιων ανωμαλιών, από αυτές όμως που μόνο στην Ελλάδα μπορεί να συναντήσεις... Το σύστημα πέδησης είναι καλό και στην αίσθηση και στην απόδοση, αφού για την ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα χρειάζεται 56,2 μ., ενώ την ένστασή μας θα κάνουμε ακόμα μία φορά για τον επιλογέα που συνοδεύει το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων της Peugeot. Στον τομέα των επιδόσεων, τα 13,3 δλ. για το «0-100» δεν το κολακεύουν, ενώ και στη μέτρηση των ρεπρίζ βρίσκεται πίσω από ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το best-seller Nissan Qashqai 4x2 1.6 των 115 ίππων, το οποίο επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ. («120-0» σε 54,6 μ.). Αυτό οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος και στο «τσιμπημένο» βάρος των 1.439 κιλών, σύμφωνα με τη ζυγαριά μας, την ίδια στιγμή που το Qashqai που προαναφέραμε είναι 105 κιλά ελαφρύτερο.To CC, από την πλευρά του, ξεπερνά τον 1,5 τόνο (1.533 κιλά, για την ακρίβεια), γεγονός που δεν του επιτρέπει καν να δείξει τις αρετές του «καλού» υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 150 ίππων, με το «0-100» να μην κατεβαίνει κάτω από τα 10,2 δλ., αλλά τα φρένα να μην αντιμετωπίζουν κανένα απολύτως πρόβλημα, και να το ακινητοποιούν από τα 120 χλμ./ώρα σε 55,5 μ. Το αντίστοιχο best-seller VW EOS 1.4 των 160 ίππων είναι 38 κιλά ελαφρύτερο και επιταχύνει από στάση σε 8,9 δλ., ακινητοποιείται όμως σε 60,1 μ. Η ενίσχυση του 308 CC προέκυψε προκειμένου να αντεπεξέλθει στα νέα καθήκοντά του ως κάμπριο. Σε σχέση, μάλιστα, με τον προκάτοχό του, το πλαίσιο του «308» είναι 8% πιο άκαμπτο, ενώ σημειώστε ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP απέσπασε και αυτό, όπως και το «3008», την ανώτερη διάκριση με πέντε αστέρια. Στο δρόμο και ως κουπέ το αμάξωμα δείχνει εξαιρετικά άκαμπτο, κοιτώντας στα ίσια ακόμα και το κορυφαίο EOS, αποτέλεσμα που όμως δυστυχώς δε συνεχίζεται όταν μεταμορφώνεται σε κάμπριο. Τότε, η αίσθηση αλλάζει και οι ταλαντώσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους, χαλώντας την ωραία εικόνα που μας είχε δημιουργήσει. Ο επιλογέας, που συνδυάζεται με το 6άρι κιβώτιο της εταιρείας, είναι σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με αυτόν που έχει το 5άρι, αλλά όχι σε σημείο που να πάρει την ψήφο εμπιστοσύνης μας.

Κοινός παρονομαστής
Κροσόβερ ή Coupe Cabriolet, ο παρονομαστής είναι κοινός για τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας, και αυτός δεν είναι άλλος από τη διπλή προσωπικότητα που διαθέτουν. Το μεν «3008», εκτός από την εκλεπτυσμένη κύλιση που προσφέρει στην άσφαλτο, μας δίνει τη δυνατότητα να μην προβληματιστούμε, αν χρειαστεί να πατήσουμε στο χώμα, την ίδια στιγμή που το 308 CC «προσαρμόζει» τη μεταλλική οροφή του σύμφωνα με τις ορέξεις μας. Δύο νέες προτάσεις από την Peugeot που συμβαδίζουν απόλυτα με τις απαιτήσεις των καιρών, οι οποίες δε θέλουν τη γαλλική εταιρεία να φτιάχνει πλέον μικρούς, εκρηκτικούς μηχανισμούς, αλλά πολυχρηστικές προτάσεις αγοράς.

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Δύο οι εκδόσεις με βάση τον εξοπλισμό για το «3008» των 120 ίππων, η Comfort Pack των 18.390 ευρώ και η Premium των 20.480 ευρώ, η οποία διαθέτει μεταξύ άλλων, επιπλέον της βασικής, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, cruise control και αισθητήρες παρκαρίσματος. Το 150άρι CC διατίθεται και αυτό σε δύο εκδόσεις, Sport Pack και Feline, με τιμές 26.200 και 29.280 ευρώ, αντίστοιχα, και εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, κλιματισμό, ABS και ESP. Επιπλέον, διαθέσιμη είναι μία εκδοχή με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με απόδοση 140 ίππους και 4άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τον ίδιο εξοπλισμό, όμως τιμή επιβαρυμένη κατά 700 ευρώ. Το μεταλλικό χρώμα έχει επιβάρυνση 450 ευρώ και στις δύο περιπτώσεις.

3008
ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΤΙΜΟΝΙ/ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
ΚΑΤΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ

308 CC
ΥΠΕΡ/ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΩΣ COUPE
ΚΑΤΑ/ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΩΣ CABRIOLET

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
• Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΟΝΣΟΛΑ ΣΤΟ «3008»
• ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ AIRWAVE ΣΤΟ 308 CC
• Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΣΤΟ «3008»
• Η ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ 308 CC

ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
• Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ «3008»
• Ο ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ 308 CC

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ...
• ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ
• ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΣΤΑ 5ΤΑΧΥΤΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΗΣ PEUGEOT

Οι δύο αυτοί κινητήρες που προέκυψαν από τη συνεργασία της BMW με την PSA πήραν τη θέση τους κάτω και από τα καπό των «3008» και 308 CC. Οι μέσες καταναλώσεις είναι 12,7 λτ./100 χλμ. για τον ατμοσφαιρικό 120άρη και 12,4 για τον τούρμπο 150άρη, με το αυξημένο βάρος να είναι ο αρνητικός πρωταγωνιστής...

Το «3008» έχει προσεγμένο εσωτερικό, με έμφαση στην πρακτικότητα, αφού διαθέτει θήκες για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 50 λίτρων!

Νέο φινίρισμα στην κεντρική κονσόλα του 308 CC αλλά και αίσθηση ποιοτικών υλικών, η οποία επιβεβαιώνεται και από την απουσία τριγμών κατά την οδήγηση!

«Το 3008 πατάει πολύ σωστά στο δρόμο, ενώ οι ελάχιστες κλίσεις που παίρνει, λόγω του ψηλού αμαξώματος, δεν προβληματίζουν καθόλου τον οδηγό.»

«Στο δρόμο και ως κουπέ το αμάξωμα δείχνει εξαιρετικά άκαμπτο, αποτέλεσμα που όμως δυστυχώς δε συνεχίζεται όταν μεταμορφώνεται σε κάμπριο.»
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 308
,
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 3008

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου