top icon
Δοκιμές

Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 Auto

Με την αναβαθμισμένη, πιο δυνατή και «πράσινη» έκδοση του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα αλλά και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο, το Peugeot 308 εμπλουτίζει τη λίστα των ατού του και ενισχύει την παρουσία του στη μάχη της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Η ΚΑΛΥΨΗ όσο το δυνατόν μεγαλύτερου εύρους απαιτήσεων αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, με την πλειονότητα των κατασκευαστών να εστιάζουν στην πληρότητα της γκάμας κάθε μοντέλου, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που πιθανόν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για κάποιο αγοραστικό κοινό. Μέχρι σήμερα, ο όμιλος PSA δυσκολευόταν να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό, και ο λόγος εντοπιζόταν στην αυτόματη μετάδοση των μικρομεσαίων μοντέλων του, καθώς το διαθέσιμο κιβώτιο με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη έβλεπε από μειονεκτική θέση τις πιο σύγχρονες τεχνολογικά ανταγωνιστικές προτάσεις σε ό,τι αφορά την απόκριση και την ταχύτητα λειτουργίας. Αυτή η εικόνα αλλάζει με την έλευση ενός νέου αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, που συναντάμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του «308», το οποίο πλέον εφοδιάζεται με την αναβαθμισμένη τεχνολογικά και πιο «πράσινη» σειρά κινητήρων πετρελαίου, με τον κωδικό «Blue».

Τα νέα δεδομένα

Με την τελευταία γενιά του «308» οι Γάλλοι γύρισαν σελίδα, μπαίνοντας σε εποχή με σημαντικές αλλαγές σε φιλοσοφία και, κυρίως, σε τεχνολογικό υπόβαθρο, οι οποίες υποδηλώνονται από στοιχεία όπως είναι η αναβάθμιση της ποιοτικής προσέγγισης αλλά και η χρήση της νέας, ευέλικτης πλατφόρμας ΕΜΡ2 της PSA, χάρη στην οποία μεταξύ άλλων κατέστη δυνατή η εξοικονόμηση σημαντικού βάρους σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Συνεχίζοντας σε αυτήν την κατεύθυνση, η ανανέωση του τεχνικού οπλοστασίου συνεχίζεται σήμερα με το φρεσκάρισμα τόσο των κινητήρων, που αποκτούν ένα ακόμα πιο «πράσινο» αποτύπωμα, όσο και των επιλογών μετάδοσης, με την προσθήκη ενός νέου αυτόματου κιβωτίου, που μάλιστα δεν ακολουθεί την πιο συνηθισμένη, σήμερα, τακτική του συστήματος με διπλό συμπλέκτη, αλλά παραθέτει μια πιο σοφιστικέ πρόταση επάνω στο κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Πλέον, οι πετρελαιοκινητήρες του ομίλου, που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές Euro 6, συνοδεύονται από την προσωνυμία «BlueHDi», η οποία και δηλώνει την επεξεργασία των εκπομπών από ένα αναβαθμισμένο σύστημα καταλυτικής οξείδωσης SCR (Selective Catalytic Reduction), σε συνδυασμό με φίλτρο μικροσωματιδίων ενισχυμένο με πρόσθετο AdBlue. Η εν λόγω λύση μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 90% και εξαλείφει το 99,9% των εκπεμπόμενων σωματιδίων, ενώ βελτιώνει τις εκπομπές CO2 και μειώνει την κατανάλωση κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των Euro 5 κινητήρων.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της συγκεκριμένης λύσης είναι το ότι η τεχνολογία SCR, σε αντίθεση με τις κλασικές παγίδες οξειδίων του αζώτου, δεν επιβαρύνει την απόδοση του κινητήρα και την κατανάλωση, ενώ προσφέρει και ταχύτερη επεξεργασία των εκπομπών κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι, αφενός, η βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα με τη δυνατή έκδοση του 1.600άρη BlueHDi, όπως αυτός του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, να έχει ανέβει από τους 115 στους 120 ίππους, με αντίστοιχη αύξηση της ροπής από τα 27,5 στα 30,6 χλγμ. Και, βέβαια, αντίστοιχα σημαντική είναι η βελτίωση που έχει συντελεστεί στο κομμάτι των εκπομπών CO2, οι οποίες για τον εν λόγω κινητήρα όχι απλώς βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ., αλλά στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο φτάνουν την κορυφαία για την κατηγορία τιμή των 82 γρ./χλμ.

Η βελτιστοποίηση της ενεργειακής διαχείρισης αποτέλεσε ένα από τα βασικά ζητούμενα και για το νέο αυτόματο κιβώτιο που εξέλιξε η PSA σε συνεργασία με την Aisin. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι οι κόμπακτ διαστάσεις, χάρη στην υιοθέτηση ενός μικρότερου μετατροπέα ροπής, ο οποίος, εκτός από το εύλογο χωροταξικό πλεονέκτημα, προσφέρει και ταχύτερη απόκριση λόγω μειωμένης αδράνειας. Την ίδια στιγμή, η βελτίωση του συστήματος λίπανσης και οι αλλαγές στο σχεδιασμό και στη λειτουργία των πλανητικών συστημάτων έχουν επιφέρει μείωση των τριβών της τάξης του 50%, σε σύγκριση με προηγούμενα αυτόματα κιβώτια της εταιρείας. Τέλος, εκτός από την ομαλότερη λειτουργία που υπόσχεται η χρήση νέου συστήματος εσωτερικών αποσβεστήρων, το κιβώτιο είναι εξοπλισμένο και με την τεχνολογία Quick Shift, η οποία προσφέρει βελτιωμένο συγχρονισμό μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, χάρη στη χρήση μίας κεντρικής μονάδας υψηλής επεξεργαστικής ισχύος, προσφέροντας 40% ταχύτερες αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν.

Από τη θεωρία στην πράξη

Η προσθήκη των νέων τεχνολογικών στοιχείων εστιάζει στην αναβάθμιση, και όχι στη μεταβολή του ευρύτερου προσδιορισμού του «308», που φυσικά διατηρεί τα γνωστά του ατού, μεταξύ των οποίων η ιδιαίτερα ποιοτική εικόνα σε επίπεδο κατασκευής, η ευστοχία σε πρακτικούς τομείς, όπως η χωροταξική διαμόρφωση, και βέβαια η ολοκληρωμένη από κάθε άποψη οδηγική του προσέγγιση, που μάλιστα δείχνει προικισμένη με κλασικά στοιχεία της γαλλικής σχολής, δίνοντας προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς αυτό να αποβαίνει εις βάρος της αποτελεσματικότητας. Η συμπαγής κύλιση σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών αλλά και την προσεγμένη ηχομόνωση δημιουργούν μια συνολικά ποιοτική αίσθηση, που προσεγγίζει τα ανώτερα κλιμάκια της κατηγορίας.

Την ίδια στιγμή, το καλά ζυγισμένο και ακριβές τιμόνι, τα δυνατά φρένα και η προοδευτικότητα και ομοιογένεια των δυναμικών χαρακτηριστικών συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ, χωρίς όμως σπορτίφ στοιχεία, λόγω των μαλακών ρυθμίσεων της ανάρτησης. Σε όλα αυτά το νέο κιβώτιο έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα θετικό πρόσημο, καθώς κερδίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων με την εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, που προσφέρει ταχύτητα στις αλλαγές και πολύ γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού μέσω του πεντάλ του γκαζιού, χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν εύκολα μεταξύ των πιο ευχάριστων και αποδοτικών κιβωτίων της κατηγορίας. Θα σημειώσουμε, μάλιστα, πως αποδεικνύεται πιο εύχρηστο και σαφώς περισσότερο προοδευτικό στις συνθήκες της πόλης, και ειδικά στο ξεκίνημα από στάση, συγκριτικά με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ενώ δείχνει πολύ γρήγορη προσαρμοστικότητα στο στυλ οδήγησης του οδηγού, μεταβάλλοντας ανάλογα με τα σημεία αλλαγών.

Επιπλέον, διαθέτει αρκετά χρήσιμα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα, την επιλογή και διατήρηση μικρών σχέσεων στις κατωφέρειες ως υποβοήθηση του φρεναρίσματος, τη διάταξη της χειροκίνητης λειτουργίας σύμφωνα με τα «αγωνιστικά» πρότυπα (μετακινώντας τον επιλογέα προς τα πίσω για να ανεβάσεις και προς τα εμπρός για να κατεβάσεις) και, σαφώς, την ύπαρξη επιλογής Sport, η οποία οξύνει την ταχύτητα λειτουργίας του αλλά και την απόκριση του κινητήρα. Δεν μπορούμε, βέβαια, να προσπεράσουμε την προσεγμένη κλιμάκωση, η οποία είναι ελαφρώς πιο κοντή από αυτήν του χειροκίνητου κιβωτίου, προσθέτοντας μια επιπλέον αίσθηση ζωντάνιας στο γνωστό για την ευστροφία του 1.600άρη HDi, που στην τελευταία του έκδοση δείχνει ακόμα πιο εύρωστος, ειδικά στην περιοχή των χαμηλών και μεσαίων στροφών.

Ως αποτέλεσμα, το αυτόματο «308» κερδίζει μία θέση ανάμεσα στις πιο σβέλτες προτάσεις της κατηγορίας, όντας ταχύτερο από στάση και εν κινήσει από το χειροκίνητο 1.6 e-HDi, που είχαμε δοκιμάσει πριν από ένα χρόνο, αλλά και από ανταγωνιστές αντίστοιχης ισχύος, όπως τα Focus 1.5 TDCI, Civic 1.6 i-DTEC, αλλά και το Golf 1.6 TDI με χειροκίνητο ή 7άρι DSG, χάνοντας ουσιαστικά μόνο από το Astra 1.6 CDTI στην έκδοση των 136 ίππων. Μάλιστα, αυτό το σημαντικό ατού στο κομμάτι των επιδόσεων συνοδεύεται και από μια ικανοποιητική εικόνα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αφού, παρά την ύπαρξη του δεδομένα πιο ενεργοβόρου αυτόματου κιβωτίου, η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην ετυμηγορία πως η έλευση του νέου κιβωτίου σε συνδυασμό με την ανανέωση των πετρελαιοκινητήρων προσθέτουν στη φαρέτρα του «308» κάποια επιπλέον βέλη με ουσία. Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκδοση καταθέτει έναν εξαιρετικά ευχάριστο, χρηστικό και αποτελεσματικό σε κάθε επίπεδο χαρακτήρα, οπότε, λαμβάνοντας υπόψη και το ότι το επιπλέον κόστος για το αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο του μέσου όρου της κατηγορίας, αφού δεν ξεπερνά τα 1.800 ευρώ, μπορούμε να πούμε πως το αυτόματο «308» αποτελεί την πρότασή μας ως την πιο ολοκληρωμένη επιλογή του μικρομεσαίου Peugeot._ 4T

ΥΠΕΡ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ/ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ/ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ