top icon
Test Drive

Renault Rafale: Δοκιμάζουμε τη ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας

Δεν πρόκειται απλά για ένα plug-in υβριδικό SUV, αλλά για μία τεχνολογική ναυαρχίδα της Renault, όπου οι εντυπωσιακές προδιαγραφές του Rafale, ρίχνουν το γάντι στον ανταγωνισμό.

Την συγκεκριμένη περίοδο διαφαίνεται μία εμπορική τάση, όπου αν και υπάρχει ενδιαφέρον για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται προς την υβριδική τεχνολογία.  Δεν είναι τυχαίο ότι σε μία ευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε από την McKinley, 27% των ερωτηθέντων, δήλωσαν ότι το επόμενο αυτοκίνητο τους θα είναι οπωσδήποτε κάποιο phev, ποσοστό που σε μία αντίστοιχη εγχώρια έρευνα, ανέβηκε στο 45%.

Μάλιστα σε ό,τι αφορά στην ελληνική εξηλεκτρισμένη αγορά, η υποκατηγορία των phev (plug-in hybrid) C-SUV, είναι μακράν η δημοφιλέστερη με ποσοστό σταθερά άνω του 60%, το οποίο μέχρι στιγμής, την χρονιά που διανύουμε βρίσκεται στο 65%, κάτι διόλου τυχαίο εάν αναλογιστούμε τους εταιρικούς χρήστες τέτοιων οχημάτων.  Αφού λοιπόν διαφαίνεται μία επιβράδυνση των ηλεκτρικών προβλέψεων, όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον θα εστιάζεται στα υβριδικά αυτοκίνητα και ειδικά στα επαναφορτιζόμενα μοντέλα.

Rafale

Τα τελευταία έχουν αρχίσει να γνωρίζουν μεγάλη άνθηση, αφού η τεχνολογία προσφέρει πέρα από τις καθιερωμένες εκδοχές, και αυτή των range extenders (ηλεκτρικά οχήματα δηλαδή όπου ο θερμικός κινητήρας δεν κινεί ποτέ τους τροχούς και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την φόρτιση της μπαταρίας), με κοινό σκοπό την μεγιστοποίηση της αυτονομίας και την βελτίωση της αποδοτικότητας. Ακόμη πάντως και αυτές οι καθιερωμένες εκδοχές, όπου ο θερμικός κινητήρας είναι ο πρωταγωνιστής, έχουν αρκετές παραλλαγές.

Rafale

Σε σχέση μάλιστα με την προηγούμενη γενιά των phev, παρατηρούμε ότι υιοθετούνται πλέον μεγαλύτερες μπαταρίες οι οποίες διπλασιάζουν την ηλεκτρική αυτονομία από τα 50 χλμ. της προηγούμενης γενιάς, στα 100+ χλμ., υπάρχουν επίσης μικροί τούρμπο κινητήρες (όταν άλλοι επιλέγουν την λύση μεγάλων ατμοσφαιρικών συνόλων που λειτουργούν σε κύκλο Άτκινσον), ενώ οι διάφορες παραλλαγές στην αρχιτεκτονική των συστημάτων, καθορίζονται από το πλήθος και την θέση των ηλεκτρικών μοτέρ.

Αεροπλανικά κόλπα

Αν και σε εμάς, τους Έλληνες, το όνομα Rafale είναι πολύ οικείο λόγω πολεμικής αεροπορίας, στην πραγματικότητα πρόκειται για μία αρκετά παλαιότερη ονομασία που προέρχεται από ένα αγωνιστικό μονοκινητήριο αεροπλάνο των ‘30s.

Rafale

Το όνομα πάντως, είναι μόνο η εισαγωγή, σε ένα άκρως εντυπωσιακό θέαμα. Η μάσκα είναι το βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της μάρκας, με το μεγάλο φωτιζόμενο λογότυπο της φίρμας να πλαισιώνεται από τρισδιάστατα «διαμάντια», που αλλάζουν χρώμα, (γκρι ή μπλε) ανάλογα με τη γωνία που πέφτει το φως επάνω τους.

Rafale

Η κυρτή οροφή στο τελείωμά της κλέβει τις εντυπώσεις, χωρίς να περιορίζει τους χώρους στο εσωτερικό. Τα φώτα διαθέτουν προαιρετικά τεχνολογία Matrix Led Vision για καλύτερη απόδοση τη νύχτα, ενώ τα πίσω έχουν τεχνολογία που οι Γάλλοι ονομάζουν «micro-optics».

Rafale

Οι βλέψεις αυτής της τεχνολογικής ναυαρχίδας της Renault μόνο ταπεινές δεν είναι αφού καλοβλέπει τους καταξιωμένους premium Γερμανούς κατασκευαστές, όπως την Audi με το νέο Q3 Sportback και την BMW με την Χ1 (φυσικά στο ύφος του Γάλλου ταιριάζει καλύτερα η Χ2, η οποία όμως δεν διατίθεται σε phev έκδοση). Εκτός και αν πας με το υποδεκάμετρο οπότε το Rafale μπαίνει στα χωράφια των D-SUV και των πολύ ακριβότερων Audi Q5 και BMW X3

Rafale

Έμπρακτη απόδειξη αυτών των μεγαλεπήβολων σχεδίων, αποτελεί το γεγονός ότι το νέο Hyper Hybrid επαναφορτιζόμενο σύστημα της Renault, τοποθετείται μόνο στο Rafale. Εδώ βέβαια θα πρέπει να γίνει μία διευκρίνηση προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Το Alpine A390 που έχει μία παρόμοια κουπέ σιλουέτα και τρία μοτέρ, δεν έχει καμία ομοιότητα μιας και είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Μάλιστα, για να  κάνουν ακόμα πιο ξεκάθαρη την κορυφαία υπόσταση του Rafale, οι Γάλλοι, δεν δίστασαν να το ξεχειλώσουν, τοποθετώντας το μεταξύ Austral και Espace (ναι το εμβληματικό MPV μοντέλο του χθες, είναι πλέον ένα κανονικό επταθέσιο SUV), με το υποδεκάμετρο να σταματάει στα 4.710 χλστ., δηλαδή για τα καλά μέσα στα D-SUV.

Rafale

Στο κόκπιτ του Rafale

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η μοντέρνα σχεδίαση, η ποιότητα και η ευρυχωρία, που συνδυάζονται με τεχνολογία αιχμής. Το σύστημα OpenR της Renault, αναβαθμίζει την ψηφιακή εμπειρία στο Rafale.

Rafale

Περιλαμβάνει δυο μεγάλες οθόνες, μια οριζόντια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 12 ιντσών σε κάθετη διάταξη για το σύστημα πολυμέσων, ενσωματώνοντας λειτουργίες Google, που καθιστά εύκολη της χρήση του.

Rafale

Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα κλιματισμού χάρη στους φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν στην βάση της οθόνης, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει η μεγάλη κεντρική κονσόλα, με το συρόμενο κάλυμμα και την χαρακτηριστική λαβή.

Rafale

Μερικές φορές όμως, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά στο Rafale, όπως το πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο με τις πολυχρηστικές θήκες που μπορούν να στηρίξουν κινητό ή tablet, η solarbay ηλιοροφή (ηλεκτρική ρύθμιση σκίασης χωρίς συρόμενο σκιάδιο), το faceID (αυτόματη αναγνώριση προσώπου για προσωπικές ρυθμίσεις) αλλά και ο διακόπτης MySafety (ομαδοποίηση προσωπικών ρυθμίσεων συστημάτων υποβοήθησης).

Rafale

Μπορεί οι μεγάλες διαστάσεις να εξασφαλίζουν μία εξαιρετική ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, δεν είναι όμως λίγες οι φορές που δυσκολεύεσαι να χωρέσεις αυτό το πολύ μεγάλο SUV σε αρκετές θέσεις παρκινγκ ή να κινηθείς σε στενά σημεία της πόλης.

Rafale

Ευτυχώς όμως υπάρχει η κάμερα περιμετρικής θέασης και η τετραδιεύθυνση, που «κονταίνει» το μεταξόνιο και χαρίζει έναν ανταγωνιστικό κύκλο στροφής 10,4 μ.

Renault Rafale E-Tech 4#215_4 300 hp Atelier Alpine (22)

Όσον αφορά στην ασφάλεια, το νέο Rafale διαθέτει έως και 32 συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS. Μεταξύ άλλων διαθέτει τα συστήματα: ISA (Intelligent Speed Assist), αναγνωρίζοντας τα σήματα κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας ενημερώνοντας τον οδηγό, ACC, δηλαδή προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go, αλλά και ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS) με λειτουργία αναγνώρισης διασταυρώσεων και πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.

Rafale

Τεχνολογική υπεροχή

Το νέο Rafale διακρίνεται για το ειδικά εξελιγμένο από τη Renault υβριδικό σύστημα που ονομάζεται Hyper Hybrid E-Tech 4×4 plug-in. Βασίζεται στο full hybrid σύστημα που γνωρίσαμε στο Austral (το σύστημα αυτό προσφέρεται στην αρχική έκδοση του Rafale η οποία όμως δεν εισάγεται ), όπου μία πλειάδα αναβαθμίσεων έχει αυξήσει την συνολική απόδοση στους 300 ίππους. Αρχιτεκτονικά,  αποτελείται από τέσσερις κινητήρες, έναν θερμικό και τρεις ηλεκτρικούς.

Rafale

Πιο αναλυτικά, περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 150 ίππων και 230 Nm ροπής και τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα.

Ο βασικός ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται στον εμπρός άξονα, αποδίδει 50 kW (68 ίπποι) και 205 Nm ροπής. Ο δεύτερος είναι μόνιμα συνδεδεμένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 136 ίππους και 195 Nm ροπής, με τη μετάδοση να περνάει και στους τέσσερις τροχούς.

Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator- μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως) αποδίδει 25 kW (34 ίπποι) και 50 Nm ροπής, ενώ για την συνεργασία όλων αυτών φροντίζει ένα multimode κιβώτιο, με ξεχωριστές σχέσεις για το θερμικό και το ηλεκτρικό μοτέρ (5+2 με συνολικά 15 λειτουργίες)..

Rafale

Ο συνδυασμός των παραπάνω προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα του Rafale να ολοκληρώνεται σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ για την ρεπρίζ 60-120 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 4 δλ.. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ενώ όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά η σχετική επίδοση περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα.

Rafale

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 22 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο του οχήματος. Οι δυνατότητες φόρτισης φθίνουν έως και τα 22 kW, κάτι που σημαίνει ότι για μία πλήρη φόρτιση θα χρειαστούν 2 ώρες και 55 λεπτά, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα DC ταχυφόρτισης.

Αυτή η μπαταρία εξασφαλίζει μία μέση ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι με το τακτικό πλάνο φόρτισης που επιβάλλεται να υιοθετείται σε ένα phev όχημα οι καθημερινές ανάγκες καλύπτονται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. Από εκεί και πέρα η μέση κατανάλωση με αφόρτιστη μπαταρία κυμαίνεται γύρω στα 6λτ./100 χλμ, τιμή που σκαρφαλώνει πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. σε γρήγορο ρυθμό ταξιδιού.

Rafale

Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά, ενώ υπάρχουν προγράμματα για αμιγώς ηλεκτρική (με επαρκές επίπεδο φόρτισης στην μπαταρία) ή συνδυαστική υβριδική λειτουργία, που επιλέγεται από τον οδηγό. Μια ιδιαιτερότητα, έχει να κάνει με το γεγονός, ότι το σύστημα μπορεί να επιλέγει κατά περίπτωση, αλλά πάντοτε αστραπιαία εξομαλύνοντας έτσι τις αλλαγές σχέσεων, εάν θα κινηθεί με το εμπρός ή το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ, κάτι που μπορεί να απεικονίζεται σχηματικά στην κεντρική οθόνη.

Rafale

Η οθόνη πολυμέσων εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο, τη μετάδοση της κίνησης σε κάθε άξονα, μέσω του μενού Dynamic Chassis, όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση. Η κατανομή της ροπής μπορεί να μεταβάλλεται στιγμιαία από 100% στους μπροστινούς τροχούς, έως 100% στους πίσω τροχούς.

Rafale

Επιπλέον, με τον έλεγχο από το πλήκτρο στο τιμόνι ή την οθόνη πολυμέσων, οι ρυθμίσεις του συστήματος Multi-Sense δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει την οδηγική εμπειρία του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 PS ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τις προσωπικές του προτιμήσεις.

Rafale

Διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport και Snow, τα οποία είναι ρυθμισμένα έτσι ώστε να αποδίδουν ανάλογα. Ενδεικτικά, το πρόγραμμα Eco αποδίδει από 185 έως 300 ίππους, ενώ το Comfort από 250 έως 300 ίππους με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία, με τη ροπή να περνάει αμιγώς στους εμπρός ή αμιγώς στους πίσω τροχούς.

Rafale

Το πρόγραμμα Sport είναι ρυθμισμένο για να προσφέρει αυτό που υπόσχεται η ονομασία του, το μέγιστο της απόδοσης δηλαδή, με 300 ίππους, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Εδώ η μετάδοση μεταβάλλεται ανάλογα με τις εντολές του οδηγού μέχρι και 70% στους πίσω τροχούς.

Στο πρόγραμμα Snow η ροπή περνάει ισόποσα στους δύο άξονες 50%-50%, ενώ υπάρχουν και ειδικές ρυθμίσεις στο πρόγραμμα ευστάθειας (ESP) για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες.

Rafale

Το νέο Renault Rafale διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν αντίθετα σε χαμηλές ταχύτητες για να βελτιώνεται η ευελιξία του αυτοκινήτου και μαζί με την φορά των εμπρός σε υψηλότερες ταχύτητες για καλύτερη ακρίβεια.

Η λειτουργία του βελτιστοποιείται μέσω του μενού Chassis Control, που παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα: Comfort, Dynamic και Sport.

Στον δρόμο

Με το Rafale χρειάζεται μία περίοδος εξοικείωσης, όπου όλα αυτά τα επιμέρους συστήματα (κινητήρες, κιβώτιο και τετραδιεύθυνση) μοιάζουν με ορχήστρα που περιμένουν τον οδηγό να τα συντονίσει.

Αφού συμβιβαστείς με το γεγονός ότι τα paddles στο τιμόνι επιλέγουν μόνο την ανάκτηση ενέργειας (σε 4 επίπεδα), με λίγη επιμονή διαπιστώνεις ότι έχεις να κάνεις με κάτι καλύτερο σε σχέση με το απλό full hybrid Austral.

Rafale

Λίγο η Alpine που έβαλε το χεράκι της στις ρυθμίσεις της ανάρτησης (αμορτισέρ, ελατήρια αντιστρεπτικές δοκοί και σετάρισμα συστήματος διεύθυνσης), λίγο η αμεσότητα του πίσω ηλεκτρικού μοτέρ και η ρύθμιση της τετραδιεύθυνσης, συνθέτουν ένα όχημα που όσο το πιέζεις μέσα στην στροφή, τόσο διαπιστώνεις την απρόσμενη ανταπόκριση του.

Για το κάτι παραπάνω υπάρχει η πλουσιότερη έκδοση, Atelier Alpine, με ενεργητικό σύστημα ανάρτησης συνδεδεμένο με κάμερα αναγνώρισης του δρόμου.

Rafale

Το νέο Rafale είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, Esprit Alpine και Atelier Alpine με τιμή από 51.800 ευρώ, έχοντας όμως τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, που συνεπάγεται μηδενικές επιβαρύνσεις στον εταιρικό χρήστη. Η ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση Atelier Alpine έχει τιμή 55.900 ευρώ.

Rafale

RENAULT RAFALE HYPER HYBRID E-TECH 4×4 300

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: phev, β/κ +  2 η/κ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199  κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ β/κ: 150 ίπποι

ΡΟΠΗ β/κ:  230 Nm

ΙΣΧΥΣ ε. η/κ: 68 ίπποι

ΡΟΠΗ ε. η/κ: 205 Nm

ΙΣΧΥΣ π. η/κ: 136 ίπποι

ΡΟΠΗ π. η/κ: 200 Nm

ΣΥΝΔΥΑΣΤΚΗ IΣΧΥΣ: 300 ίπποι

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 22 kWh

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο multimode

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗΚ. x ΠΛ. x ΥΨ.: 4.710 × 1.866 × 1.613 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 469 λτ.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 55 λτ.

ΒΑΡΟΣ: 1.934 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,4 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 (135*) χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2  λτ./100 χλμ.***

ΜΕΣΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 105* / 992 ** χλμ.

ΦΟΡΤΙΣΗ AC (22  kW): 2 ωρ. 55 λ.  (0-100%)

ΦΟΡΤΙΣΗ DC : –

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 12 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 51.800 ευρώ

* ηλεκτρική

** συνολική

***με αφόρτιστη μπαταρία

Renault Rafale Hyper Hybrid 4x4 300ps

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ