top icon
Δοκιμές

Skoda Karoq, με ψηφιακό πίνακα οργάνων

To μεσαίο SUV της Skoda εξοπλίζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάτι που αναβαθμίζει περαιτέρω το τεχνολογικό του προφίλ.

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία γεύση από ένα Skoda Karoq που ήταν εφοδιασμένο με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων της εταιρείας. Αυτό το στοιχείο αναβαθμίζει περαιτέρω την εικόνα του Karoq, δίνοντας έναν τόνο πολυτέλειας και τεχνολογίας, με ένα κόστος λίγο πάνω από 300 ευρώ.

Πρόκειται για μία υψηλής ανάλυσης TFT οθόνη, η οποία καταλαμβάνει ολόκληρο τον πίνακα, αντικαθιστώντας τα κλασικά στρογγυλά αναλογικά όργανα των συμβατικών εκδόσεων. Στις δύο άκρες βρίσκονται μία σειρά από φωτιζόμενες μπάρες, οι οποίες πληροφορούν για τη στάθμη του καυσίμου και τη θερμοκρασία. Σε όλες τις περιπτώσεις το χρώμα του φόντου μπορεί να οριστεί από τον οδηγό μέσα από μια μεγάλη διαθέσιμη γκάμα επιλογών, συμβαδίζοντας έτσι με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας.

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες παραμετροποίησης του πίνακα, ο οδηγός μέσω του πλήκτρου «view», που βρίσκεται σε πολύ βολική θέση στο δεξί μπράτσο του τιμονιού, μπορεί να επιλέξει κάποια από τις πέντε διαθέσιμες διατάξεις απεικόνισης.

Η κλασική, περιλαμβάνει δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει το περιεχόμενο (υπολογιστής ταξιδίου, χάρτης, μουσική ή συστήματα υποβοήθησης) που θα εμφανίζεται στο κεντρικό τμήμα.

H ψηφιακή διάταξη μπορεί να απεικονίζει σε ολόκληρη την οθόνη στοιχεία όπως είναι ο επιλεγμένος σταθμός ή ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης (εάν περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό). Στο επάνω και το κάτω μέρος υπάρχει χώρος για μικρές ψηφιακές ενδείξεις, όπως την ταχύτητα ή την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (εάν περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό).

Παραπλήσια είναι και η μοντέρνα διάταξη με ένα μεγάλο κεντρικό θέμα, μόνο που εδώ υπάρχει περισσότερος χώρος στα άκρα για επιπλέον πληροφορίες, όπως για τον υπολογιστή ταξιδίου.

Η βασική διάταξη εστιάζεται σε δύο βασικές ενδείξεις, αυτές της ταχύτητας και της αυτονομίας, ενώ υπάρχει δυνατότητα απεικόνισης και ορισμένων άλλων πληροφοριών.

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα εναλλακτική είναι η σπορ. Μια διάταξη που μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε γρήγορα μοντέλα της Audi, μιας και σε περίοπτη θέση βρίσκεται ένα στρογγυλό στροφόμετρο, στο κέντρο του οποίου αναγράφεται η ταχύτητα του οχήματος. Εκατέρωθεν υπάρχουν επιπλέον ενδείξεις για τη στιγμιαία ισχύ του κινητήρα και τη θερμοκρασία λαδιού.

Ο ψηφιακός πίνακας έρχεται να πλαισιώσει το καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό εσωτερικό του Skoda Karoq, όπου στάνταρντ είναι το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, με σύστημα bluetooth και smartlink. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι άφθονοι, με πολλές πρακτικές λεπτομέρειες, ειδικά μάλιστα εάν ο υποψήφιος αγοραστής παραγγείλει το πακέτο VarioFlex, που περιλαμβάνει τα συρόμενα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα (με το χώρο αποσκευών να μπορεί να φτάσει έτσι στα 1.605 και τα 1.810 λίτρα, αντίστοιχα).

Έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν την βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων αλλά και το πετρελαιοκίνητο 1.6 TDI αμφότερα με αυτόματο κιβώτιο DSG. Το συγκεκριμένο Karoq που είχαμε στην διάθεση μας, φορούσε το 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 116 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η ισχύς αποδεικνύεται απόλυτα επαρκής για τα 1.350 κιλά του αμαξώματος. Μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά τουλάχιστον δεν υπάρχει αυτή η ενοχλητική υστέρηση στις χαμηλές σ.α.λ. που είχαμε εντοπίσει στην αντίστοιχη έκδοση του Tiguan. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. Εάν πάντως έχετε τη δυνατότητα, στραφείτε στην αυτόματη έκδοση, καθώς, πέρα από την εν γένει ευκολία στην καθημερινή χρήση, η πυκνότερη κλιμάκωση βοηθάει τον κινητήρα, ενώ η μακρύτερη 7η σχέση ταιριάζει στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ κάποιο θέμα, καθώς οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι απόλυτα λογικές. Οι 17άρηδες τροχοί χαρίζουν αμεσότητα στο στρίψιμο, με ένα μικρό κόστος όμως στην απόσβεση των έντονων εγκάρσιων ανωμαλιών. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας, στάνταρντ είναι το σύστημα front assist, με αυτόνομη πέδηση και αναγνώριση πεζών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: πετρελαίου, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι / 3.250 – 4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/ 1.500 – 3.200 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.382 x 1.841 x 1.603 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.638 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 479 (588) – 1.605 (1.810) λτ. (με VarioFlex)

ΒΑΡΟΣ**: 1.426 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,7 δλ. 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 188 χλμ./ώρα 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,6 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 118 γρ./χλμ. 

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 21.280 ευρώ

* ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

** ΜΕ ΟΔΗΓΟ 75 ΚΙΛΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ