top icon
Test Drive

Skoda Octavia Sports Wagon Scout: Δοκιμάζουμε ίσως το πιο αναπάντεχο crossover

H κορυφαία στέισον έκδοση του Skoda Octavia μας εντυπωσίασε με τον πολυσυλλεκτικό της χαρακτήρα της Scout υλοποίησης.

Κάποτε, σε μια εποχή που πια φαντάζει αρκετά μακρινή, τα πράγματα ήταν πολύ απλά όταν έπρεπε να διαλέξεις αυτοκίνητο, και ειδικότερα αμάξωμα. Τότε που τα χάτσπακ προσπαθούσαν να καθιερωθούν, υπήρχαν δύο ουσιαστικά επιλογές, που στην ελληνική αγορά ήταν η εξής μία: μπορεί τα στέισον οχήματα παραδοσιακά να γνώρισαν μεγάλη απήχηση στην Γηραιά ήπειρο, στην ελληνική αγορά όμως η πάλαι ποτέ «κούρσα» είχε αναρριχηθεί σε τέτοιο επίπεδο λατρείας, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μέλος του ειδωλολατρικού δωδεκαθεϊστικού συστήματος. Εκείνες τις εποχές όσοι είχαν την έμπνευση να αποκτήσουν ένα στέισον, θα έπρεπε να είναι: επαγγελματίες, ή επαναπατριζόμενοι μετανάστες, ή απλώς αρνητές μεταπωλητικής αξίας.

Τα χρόνια (και οι δεκαετίες) πέρασαν, τα χάτσμπακ καθιερώθηκαν, τα SUV κυριάρχησαν, τα σεντάν εξαφανίστηκαν και τα στέισον συνέχισαν να ξεχωρίζουν με τη σπανιότητά τους. Σταδιακά ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να τα καταργούν από την γκάμα τους, όχι όμως και το γκρουπ VW, που συνεχίζει να διαθέτει άφθονες εναλλακτικές, τόσο στη μεγαλύτερη κατηγορία (Audi A6, Skoda Superb, VW Passat), όσο και στη μικρότερη (Seat Leon, Skoda Octavia, VW Golf).

Μάλιστα στο πλαίσιο αυτού του γερμανικού γκρουπ ήταν που ξεκίνησε η ανάπτυξη των υλοποιήσεων περιπετειώδους χαρακτήρα, με τις ονομασίες «Allroad» (Audi), «Alltrack» (VW) και «Scout», στην περίπτωση της Skoda.  Αυτό το τελευταίο βρίσκει εφαρμογή και στην περίπτωση του Octavia, ενός εμβληματικού μοντέλου για την εταιρεία.

Skoda Octavia Scout diesel

Ο χαρακτήρας του Skoda Octavia Scout

Μπορεί λοιπόν να σου λένε ότι πρόκειται να έρθει για δοκιμή στο περιοδικό ένα στέισον Octavia, τίποτε όμως δε σε προετοιμάζει για την πολυσυλλεκτικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που το σύγχρονο marketing ορίζει ως «crossover». Αρχικά, είναι φυσικά οι χώροι.

Στο έτσι και αλλιώς σχεδόν τεράστιο Skoda Octavia, προσθέστε την επιπλέον πρακτικότητα του sports wagon αμαξώματος των 4.703 χλστ. με το μεταξόνιο των 2.688 χλστ., που δημιουργεί τους αχανείς χώρους επιβατών (η ακαδημαϊκή συζήτηση φτάνει να περιστρέφεται γύρω από το χώρο που θα περισσέψει πίσω από έναν ψηλό οδηγό, όταν ένας επιβάτης κανονικού αναστήματος καθίσει σταυροπόδι).

trunk

Συνοδεύονται από ένα πορτ μπαγκάζ που ξεκινάει από τα 640 λίτρα και φθάνει στα 1.700 λίτρα, με την πανεύκολη (καθώς μπορεί να γίνει από το πίσω μέρος χάρη σε πρακτικούς διακόπτες) αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία έχει επιλέξει να εισαγάγει την κορυφαία έκδοση του Skoda Octavia Scout, o εξοπλισμός δε θα μπορούσε παρά να είναι αρκετά πλούσιος, με δεδομένη την τελική τιμή των 42.100 ευρώ. Εκτός λοιπόν από κάποιες αποκλειστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη έκδοση (όπως η λωρίδα σε απομίμηση ξύλου και τα λογότυπα «scout» στον πίνακα), στάνταρντ είναι το virtual cockpit των 10,25 ιντσών, το infotainment με οθόνη αφής 10 ιντσών, το phonebox με ασύρματη φόρτιση, ενώ προαιρετικά διατίθεται ένα τριζωνικό σύστημα κλιματισμού. Δε θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε την ύπαρξη στο Skoda Octavia, ενός κεντρικού αερόσακου τοποθετημένου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Μετά τους χώρους και τον εξοπλισμό, το ενδιαφέρον εστιάζεται στον περιπετειώδη χαρακτήρα. Τετρακίνητη, με αυξημένη κατα 15 χλστ. απόσταση από το έδαφος (φθάνοντας σε ετούτη την τετρακίνητη παραλλαγή, συνολικά στα 161 χλστ.) και εξωτερικό πακέτο rough road (ειδικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές που εκτείνονται και στο κάτω μέρος), η έκδοση Skoda Octavia, Scout δηλώνει ευθύς εξαρχής τη διάθεση για off road διαδρομές. Την εικόνα συμπληρώνουν οι στάνταρντ προβολείς full LED matrix, καθώς και τροχοί 18 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται 19 ιντσών), ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένα) που φτάνει τους 2 τόνους.

Η έκπληξη του κινητήρα

Τώρα ίσως κάποιος να αναρωτηθεί γύρω από τον τρόπο με τον οποίον μπορεί να μετακινηθεί ένα όχημα αυτών των διαστάσεων και βάρους (με πλούσιο εξοπλισμό και οδηγό, το βάρος σχεδόν πλησιάζει τους 1,8 τόνους), αλλά η εταιρεία επιφυλάσσει μία ακόμα έκπληξη κάτω από το καπό. Βλέπετε, στη χώρα μας η Skoda Octavia Sports Wagon Scout εισάγεται μόνο στην κορυφαία της έκδοση, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο, ενώ την κίνηση προσφέρει ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας, που είχαμε δοκιμάσει πριν από λίγο καιρό στο σπορ VW Golf GTD. Ο TDI EVO αποδίδει 200 ίππους και, χάρη στην καλή κλιμάκωση των 7 σχέσεων του DSG κιβωτίου, επιταχύνει το όχημα από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 230 χλμ./ώρα.

Μπορεί το Golf GTD να υπερείχε σε (ηχητική και όχι μόνο) σπιρτάδα, ο συγκεκριμένος κινητήρας όμως έχει τα δυναμικά αποθέματα για να κινήσει με ευκολία ένα τέτοιο αμάξωμα. Σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα και η ροπή των 400 Nm, που αποδίδεται σχεδόν σε ολόκληρο το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας, από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ. δηλαδή.

Με ένα ταξιδιάρικο στυλ οδήγησης, η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, των 55 λίτρων στην προκειμένη περίπτωση, που εξασφαλίζει αυτονομία η οποία απέχει παρασάγγας από οποιουδήποτε ηλεκτρικού.

Ταξιδεύοντας με το Skoda Octavia Sports Wagon Scout

Η κυριότερη αποστολή αυτού του αυτοκινήτου είναι οι εκδρομές (εντός και εκτός ασφάλτου) και τα ταξίδια. Χάρη στην άνετη ρύθμιση της ανάρτησης (προαιρετικά προσφέρεται και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αποσβεστήρων DCC), το Scout ταξιδεύει απολαυστικά και με απόλυτη ασφάλεια, διαθέτοντας ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης.

Μπορεί φυσικά να υποστηρίξει και έναν πιο σβέλτο ρυθμό, όπου οι διαδρομές της ανάρτησης είναι εκείνες που θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά σε επίπεδο αίσθησης, ενώ σε αστικό περιβαλλον ο οδηγός θα πρέπει να έχει το νου του αναφορικά με τις μεγάλες διαστάσεις.

Εκτός δρόμου η τετρακίνηση βελτιώνει κατακόρυφα τα περιθώρια πρόσφυσης, σε συνεργασία και με το σύστημα XDS+ (το οποίο αποτελεί μια «εμπλουτισμένη» παραλλαγή ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, τη λειτουργία του οποίου μάλιστα ο οδηγός μπορεί μέσω του Drive Mode Select να επιλέξει σε normal ή sport διαμόρφωση). Το Scout είναι το μόνο μοντέλο στην γκάμα του Octavia, που περιλαμβάνει τη λειτουργία offroad, η οποία ενεργοποιείται από τον επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης, Drive Mode Select. Αυτή η λειτουργία προσαρμόζει ανάλογα τις ρυθμίσεις του ESP, του γκαζιού και του κιβωτίου για κίνηση σε επιφάνειες με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Hill Descent, που μπορεί να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα σε απότομες κατωφέρειες.

Σίγουρα ουδείς μπορεί να αγνοήσει την υψηλή τιμή κτήσης του Octavia Scout, που σε μια εποχή όπου τα αυτοκίνητα εξηλεκτρίζονται διαρκώς, οι plug-inυβριδικές εναλλακτικές (ακόμα μάλιστα και του ίδιου του Octavia Sports wagon) καραδοκούν δυσκολεύοντας την επιλογή του υποψήφιου αγοραστή. Από την άλλη, όμως, το Octavia Scout είναι ένα όχημα που αφήνει στην άκρη τον επιβλητικό εντυπωσιασμό που προκαλούν τα σύγχρονα SUV, εστιάζοντας στην ουσία που προκύπτει από τις offroad δυνατότητες και το πετρελαιοκίνητο κόστος χρήσης, το οποίο συνεχίζει να είναι άκρως συμφέρον._ 4Τ

Skoda Octavia Sports Wagon Scout
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.968 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/3.600-4.100 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/1.750-3.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Τεσσάρων συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.703×1.829×1.487 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.688 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 640-1.700 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.602-1.766 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 6,8 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 230 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,6 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 149 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 42.100 ευρώ

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • rear
  • trunk
  • Scout 4wd
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ