top icon
Δοκιμές

Skoda Scala 1.6 TDI: Ένας μήνας συμβίωσης

Οι διακοπές τελείωσαν, αλλά μας μένει η ικανοποίηση ότι ευτυχώς που υπήρχε το Scala και μας έβγαλε ασπροπρόσωπους σε ό,τι και αν του ζητήσαμε.

Συνήθως τα τελευταία χρόνια ο πήχης των προσωπικών διακοπών μένει χαμηλά, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις ή προκλήσεις. Φέτος όμως οι συγκυρίες το έφεραν έτσι ώστε τελικά σε κάτι περισσότερο από τριάντα ημέρες να έχουμε διανύσει σχεδόν 3.500 χλμ., τόσο στη βόρεια Ελλάδα, στα πέριξ της Καβάλας, όσο και σε νοτιότερα κατατόπια, όπου μια επίσκεψη στην Κρήτη συνοδεύεται πάντοτε από την πρόκληση επιβίωσης στον περίφημο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, όπου μόνο το τμήμα από Ηράκλειο μέχρι Χερσόνησο έχει τις ασφαλείς προδιαγραφές, με δύο λωρίδες σε κάθε ρεύμα και τσιμεντένιο διάζωμα στο κέντρο). Ιδού τα συμπεράσματά μας:

side view

– Επικροτούμε απόλυτα την επιλογή της αντιπροσωπείας να εισαγάγει το ντίζελ μοντέλο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, από τη στιγμή που έτσι πέτυχαν καλύτερη τιμή, και τα όποια οικονομικά οφέλη σε σχέση με μια χειροκίνητη παραλλαγή θα ήταν τελικώς μικρά. Το κιβώτιο κολακεύει τον κινητήρα, αφού δε σε αφήνει ξεκρέμαστο ποτέ, ενώ δεν αφήνει να εμφανιστούν οποιαδήποτε σημάδια διστακτικότητας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. (όπως έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις με αυτόν τον κινητήρα σε άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ).

gearbox

– Την ίδια στιγμή η κλιμάκωση των 7 σχέσεων (με τις δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης) βοηθάει μέσα σε αστικό περιβάλλον ή σε ένα απαιτητικό προσπέρασμα στο επαρχιακό δίκτυο (όπως το «άσχημο» κομμάτι του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης ή την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας). Έχει όμως επίσης τις δύο τελευταίες σχέσεις, που είναι αρκετά πιο μακριές και ιδανικές για το ταξίδι.

– Τα παραπάνω έχουν άμεση επίπτωση και στο θέμα της κατανάλωσης. Το μόνο που απαιτείται από τον οδηγό είναι μια ευγενική αντιμετώπιση του δεξιού πεντάλ και ένα προνοητικό στυλ οδήγησης, όπου θα περιορίσει τα αναγκαία «σταμάτα-ξεκίνα». Το κιβώτιο χωρίς κόπο αναλαμβάνει τα υπόλοιπα, ακόμα και αν δεν υπάρχει κάποιο σύστημα αξιολόγησης του οδηγικού στυλ, όπως το Think Blue Trainer της VW. Η χαμηλότερη τιμή που είδαμε ήταν τα 4,1 λίτρα/100 χλμ., που επιτεύχθηκε ύστερα από αρκετή προσπάθεια στο επαρχιακό δίκτυο. Στην εθνική οδό και με μια μ.ω.τ. γύρω στα 120 χλμ./ώρα, η τιμή διαμορφώνεται γύρω στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα όμως και μέσα στην πόλη είναι εφικτό να διατηρηθείς κάτω από τα 5 λίτρα, αν και μιλάμε φυσικά για αυγουστιάτικες πρωτευουσιάνικες συνθήκες κίνησης, που δεν είναι και το πλέον αντιπροσωπευτικό σε ετήσια βάση.

– Δε μας ενόχλησε η έλλειψη των paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι, μιας και οι οικογενειακοί ρυθμοί με τους οποίους κινηθήκαμε δεν περιλάμβαναν ένα γρήγορο ρυθμό σε σφιχτότερες διαδρομές, κάτι που έτσι και αλλιώς είναι εκτός του χαρακτήρα του αυτοκινήτου (αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένα σπορ πρόγραμμα λειτουργίας του κιβωτίου). Σε κάποιες παρατεταμένες κατωφέρειες, όπου το κιβώτιο έχει την τάση να περνάει σε μεγαλύτερη σχέση, δεν έχεις παρά να μετακινήσεις τον επιλογέα στο πλάι και να επιλέξεις σειριακά μία μικρότερη σχέση.

front lamps

– Σίγουρα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας μας βοήθησε σε πολλές περιπτώσεις όταν προσπαθούσαμε να παρκάρουμε στην παλιά πόλη των Χανίων και του Ρεθύμνου, αλλά ευχαρίστως θα την ανταλλάσσαμε (όπως και τα πίσω full LED φώτα) με κάτι περισσότερο σε ό,τι αφορά τους εμπρός προβολείς, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για την πλουσιότερη έκδοση Style. Τα εμπρός φώτα είναι τεχνολογίας LED και φωτίζουν πολύ σωστά, αλλά όταν έχεις να πας από το Ηράκλειο στο Ρέθυμνο μετά τα μεσάνυχτα (πάντα μέσω ΒΟΑΚ, όπου εάν δεν υπάρχει λίγο φως από το φεγγάρι τότε καταλαβαίνει κανείς τι εννοεί ο λαός όταν αναφέρεται σε πίσσα σκοτάδι) και στο δρόμο κυκλοφορούν ελάχιστα αυτοκίνητα, τότε σίγουρα θα ήθελες το κάτι παραπάνω. Θα μπορούσε λοιπόν και η μεγάλη σκάλα των φώτων να είναι τεχνολογίας LED, αλλά -το κυριότερο- να υπήρχε αυτόματο σύστημα εναλλαγής μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας.

luggage compartment

– Σε κάθε περίπτωση, οι χώροι αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Scala. Οι πίσω θέσεις είναι πολύ άνετες, ακόμα περισσότερο δε τη στιγμή που -στη συγκεκριμένη περίπτωση- καταλαμβάνονταν από παιδιά. Θα μπορούσε να υπάρχει ένα συρόμενο κάθισμα (όπως στο VW T-Cross) προκειμένου να μεγαλώσει λίγο παραπάνω ο χώρος αποσκευών, αλλά δεν πρέπει να είμαστε πλεονέκτες, μιας και το Scala είναι ήδη από τα καλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ (όταν το μήκος του δεν ξεπερνάει τα 4,4 μ.) σε αυτό το θέμα, αφού το πορτ μπαγκάζ του έχει χωρητικότητα από 467 έως 1.410 λίτρα. Το τελευταίο νούμερο θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερο χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του εμπρός δεξιού καθίσματος (ένα χαρακτηριστικό που δε χρειάζεται συχνά, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να σου λύσει τα χέρια). Λίγη προσοχή χρειάζεται όπως διαπιστώσαμε στο φόρτωμα, λόγω του συρταρωτού τρόπου με τον οποίον εφαρμόζει η εταζέρα στη θέση της. Ένα από τα αξεσουάρ που σίγουρα θα παραγγέλναμε είναι η μοκέτα δύο όψεων του πορτ μπαγκάζ, μιας και σε αρκετές περιπτώσεις μία λαστιχένια επιφάνεια θα λερωνόταν λιγότερο κατά την επιστροφή από τα μπάνια της οικογένειας.

multimedia

– Η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων (Bolero 8 ιντσών στην έκδοση Style) είναι πολύ ευκρινής και εύχρηστη. Συνεχίζουμε να μη βολευόμαστε ιδιαίτερα την απεικόνιση μέρους των λειτουργιών του αυτόματου κλιματισμού στην κεντρική οθόνη. Χαμηλά στη μεγάλη θήκη της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο θύρες USB μικρού μεγέθους, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται ο ανάλογος αντάπτορας για τα τυποποιημένα βύσματα USB. Καλό θα είναι πάντως κάποιος να έχει φροντίσει να προμηθευτεί και ένα αρκετά μακρύ καλώδιο για φόρτιση μέσω USB, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο σε μεγάλα ταξίδια για tablet ή άλλες συσκευές των πίσω επιβατών (εάν κάποιος το επιθυμεί, στον επιπλέον εξοπλισμό προσφέρονται δύο θύρες USB για τις πίσω θέσεις).

USB port

Skoda Scala 1.6 TDI DSG

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ. 


ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 116 ίπποι/3.350-4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 250 Nm/1.500-3.250 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ/
ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 


ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.362×1.793×1.471 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.649 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 467-1.410 λίτρα

ΒΑΡΟΣ 1.264 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 10,3 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 200 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,6 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2108 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ από 21.480 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ