top icon
Δοκιμές

Suzuki Celerio

Η ντεμοντέ εξωτερική εμφάνιση του νέου μικρού της Suzuki δεν προϊδεάζει για όσα μπορεί να προσφέρει στον κάτοχό του.

Κρυφά χαρίσματα

HTAN από αυτά τα νέα μοντέλα του περασμένου Σαλονιού Γενεύης τα οποία κανείς δεν έτρεξε να φωτογραφίσει, να «ποστάρει» ή να ασχοληθεί μαζί του, κυρίως λόγω της αδιάφορης εμφάνισής του. Υποκειμενικό το θέμα, θα μας πείτε δικαιολογημένα, αλλά, όσο θετικά και αν το δεις, το Suzuki Celerio δε διαθέτει τη φρεσκάδα των νεοφερμένων αυτοκινήτων της κατηγορίας Α, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι σχεδιασμένα για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Το Celerio, όμως, είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο, προσανατολισμένο όχι μόνο στις αστικές μετακινήσεις, αλλά και στο να εκπληρώνει τις βασικές μεταφορικές ανάγκες ολόκληρων οικογενειών σε χώρες χαμηλών εισοδημάτων, όπως αυτές της Ινδίας, της Κίνας κτλ. Η Suzuki, που ουσιαστικά αντικαθιστά ταυτόχρονα το Alto και το Splash, δεν είχε το περιθώριο να εξελίξει ξανά δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, και έτσι το Celerio, με το διττό του ρόλο, καλείται να αντιμετωπίσει στη γηραιά ήπειρο τις καθαυτό ευρωπαϊκές αλλά και πιο εξευρωπαϊσμένες προτάσεις της κατηγορίας Α.

XL – Small αυτοκίνητο

Σε μια εποχή που όλοι μιλούν για αυτό το διαφορετικό που έφεραν οι Γάλλοι -σε συνεργασία με τους Γερμανούς της Smart- με την παρουσίαση του νέου Twingo αλλά και με την ανανεωμένη και σαφώς πιο ελκυστική πλέον τριάδα των C1, «108» και Aygo, καταλαβαίνετε εύκολα ότι τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ. Προσθέστε τώρα στην εξίσωση τους βελτιωμένους στην εμφάνιση Κορεάτες, με τα i10 και Picanto, αλλά και την ολοκληρωμένη πρόταση της άλλης τριάδας, των Mii, Citigo και up!, και θα συνειδητοποιήσετε ότι σε αυτήν την κατηγορία των μικρών ο πήχης έχει ανέβει ψηλά. Ακόμα και σε σχέση με το Alto, το Celerio σε επίπεδο εμφάνισης μοιάζει με πισωγύρισμα, ίσως με μοναδική εξαίρεση το εμπρός μέρος, με χαρακτηριστικό τα μεγάλα φωτιστικά, που παραπέμπουν στο SX4. Αποκλειστικά με πέντε πόρτες και με μήκος στα 3.600 χλστ., είναι μέσα στα στάνταρντ των «μικρών», αλλά πιο κοντά στο μεγαλύτερο Panda. Εντούτοις, το μεταξόνιό του είναι 120 χλστ. μεγαλύτερο από αυτό του Fiat (2.425 χλστ.).

Ανοίγεις τις πόρτες του και μονομιάς το κλίμα αλλάζει θετικά. Οι χώροι, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, είναι εντυπωσιακοί, ενώ, σαν να μην έφτανε αυτό, το πορτ μπαγκάζ είναι με άνεση το μεγαλύτερο όλων, προσφέροντας 254 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Τα θετικά συνεχίζονται, όμως, και από την επιλογή των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία μας δείχνουν ότι θα είναι εξαιρετικά ανθεκτικά στη χρήση, ενώ και ο σχεδιασμός, αν και δεν είναι μοντέρνος σε καμία περίπτωση, δε συμβαδίζει με το αδιάφορο εξωτερικό.

Κλείνουμε τις πόρτες για να επεξεργαστούμε καλύτερα τα εντός. Από εργονομία; Εκεί και αν παίρνει καλό βαθμό, ακολουθώντας τα τυπικά ιαπωνικά πρότυπα στον τομέα των χειριστηρίων, ενώ, παρά το χαμηλό κόστος κτήσης (η βασική έκδοση ξεκινά με απόσυρση και καλό εξοπλισμό στα 8.990 ευρώ), δεν έχουν γίνει οι γνωστές τσιγκουνιές που χαρακτηρίζουν την κατηγορία. Στην πόρτα του οδηγού, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, υπάρχουν διακόπτες όχι μόνο για τα εμπρός παράθυρα, αλλά και για εκείνα των πίσω θυρών, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού. Χαμογελάμε, λοιπόν, και βάζουμε μπρος!

Έκπληξη!

Βολευόμαστε αρκετά καλά στη θέση οδήγησης, με τον επιλογέα του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου να βρίσκεται ψηλά, σε σωστή θέση. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ., προδιαγραφών Euro 6, ο οποίος κυμαίνεται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, βάσει της δύναμης, η οποία φτάνει τους 68 ίππους/6.000 σ.α.λ., αλλά και της κατανάλωσης και της οικολογικής συνείδησης, με 4,3 λίτρα μέση εργοστασιακή κατανάλωση και 99 γρ./χλμ. εκπεμπόμενου CO2, αντίστοιχα.

Οδηγώντας το Celerio εντός και εκτός πόλης, ο κινητήρας αποδεικνύεται πολύ πρόθυμος και άψογος στη συνεργασία με το κιβώτιο, το οποίο είναι απολαυστικό στη χρήση του. Σημειώστε εδώ, μάλιστα, ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση με 5άρι ημιαυτόματο κιβώτιο, που μένει να δούμε στην πράξη πόσο πιο ομαλό στη λειτουργία είναι, αφού αυτός είναι ένας τομέας-πληγή για ολόκληρη την κατηγορία. Πού αρχίζουν τα δύσκολα; Το αμάξωμα, όταν πιεστεί, παίρνει μεγάλες κλίσεις, οι οποίες μπορεί στην αρχή να φοβίσουν το πλήρωμα, στην πράξη όμως δε φαίνεται να επιφυλάσσουν περαιτέρω κινδύνους. Στην καθημερινότητα, ωστόσο, και σε μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά και σε εθνικό δίκτυο, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά άνετο. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και εύκολο στους ελιγμούς, όπου το θετικό της ρόλο παίζει και η μικρή ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου, που είναι στα 4,7 μέτρα, ενώ στην ΕΟ βαραίνει όσο πρέπει.

Το χαμηλό βάρος των 840 κιλών, ακόμα και σε έκδοση με φορτωμένο εξοπλισμό, σε συνδυασμό με την απόδοση του μοτέρ και τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, χαρίζουν -αναμενόμενα- στο μικρό Suzuki καλές επιδόσεις, ενώ παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και στην καλή κατανάλωση του αυτοκινήτου, η οποία για τις μέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας με δυσκολία ξεπερνούσε τα 6 λίτρα/100 χλμ., με τη μέση τιμή των ημερών της δοκιμής μας να είναι τα 6,2 λίτρα. Τι εννοούμε καλές επιδόσεις. Πολύ απλά, και με εξαίρεση τις εκδόσεις της τριάδας των up!, Mii και Citigo με τους 75 ίππους, αυτό είναι το αμέσως πιο γρήγορο ατμοσφαιρικό 1.000άρι της αγοράς. Σημειώστε ενδεικτικά το «0-100» των 14,2 δλ., όταν τα κορυφαία 75άρια χρειάζονται 13,6 δλ. και με όλο τον υπόλοιπο ανταγωνισμό να κυμαίνεται από τα 14,3 του Aygo έως τα 15,7 του Picanto. Τα 1.200άρια, βέβαια, είναι πιο γρήγορα, όπως επίσης τα -εκτός συναγωνισμού- 0.9 TwinAir. Από τελική; Το ταχύμετρό του τερματίζει(!) με 5η σχέση και 4.900 σ.α.λ. Μπορεί το χαμηλό βάρος να παίζει σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά, όπως επίσης τα μικρά ελαστικά 165/65R14, που έχουν όμως και τα αρνητικά τους στο σύνολο. Στην επιστροφή μας από τις μετρήσεις του Ακραιφνίου, για παράδειγμα, εκείνο το πρωινό του Ιανουαρίου, όπου φυσούσαν υψηλής έντασης άνεμοι, δοκιμάστηκε η ευθυβολία του.

Το παρεξηγήσαμε;

Όχι ακριβώς. Το συνολικό πακέτο δεν είναι σε θέση να κοιτάξει στα μάτια τα καταξιωμένα και «μεγάλα» ονόματα της κατηγορίας, αλλά δεν είναι και αυτό που πιστεύεις όταν το συναντήσεις για πρώτη φορά. Κλασική περίπτωση αυτοκινήτου το οποίο πρέπει να οδηγήσεις και να ζήσεις μαζί του κάποιες μέρες, και τότε θα δεις ότι έχει τον τρόπο του να σε κάνει να καταλάβεις τον -παγκόσμιο- λόγο για τον οποίο το δημιούργησαν οι Ιάπωνες, παρουσιάζοντας εντέλει μια τίμια πρόταση, λαμβάνοντας υπόψη και την εξαιρετικά χαμηλή τιμή του. Τα 3 αστέρια, βέβαια, στο EuroNCAP (κυρίως λόγω απουσίας των πιο πρόσφατων υποβοηθητικών ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας) και οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος μπορεί να προβληματίσουν, εντούτοις στην κατηγορία Α δεν προσφέρονται πολλά αυτοκίνητα που να προσφέρουν πλούσιους χώρους, πλήρη εξοπλισμό, σωστό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου και τελική τιμή κάτω από 9.000 ευρώ._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Εύκολα τα πράγματα όσον αφορά την οικονομική… ανάλυση του Suzuki Celerio, καθώς προσφέρονται μόνο δύο επίπεδα εξοπλισμού: η βασική GL των 10.720 ευρώ (8.990 με Easy Bonus και απόσυρση) και η πλουσιότερη GLX των 11.320 ευρώ (9.545 με Easy Bonus και απόσυρση), όπως αυτή της δοκιμής μας. Σημειώστε, μάλιστα, ότι μόνο αυτή συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, παίρνοντας τον κωδικό «GLX AGS» και τιμή στα 12.220 ευρώ, η οποία πέφτει στα 10.385 ευρώ με τα αντίστοιχα μπόνους. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα με δύο ηχεία, air condition, όπως επίσης αερόσακους οδηγού-συνοδηγού και πλευρικούς. Η GLX προσφέρει επιπλέον 14άρες ζάντες αλουμινίου, εμπρός μάσκα με διακοσμητικό χρωμίου, εμπρός προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τέσσερα ηχεία, θήκη στην πλάτη του καθίσματος συνοδηγού, αερόσακους κεφαλής-«κουρτίνα» και Hill Hold. Η επιβάρυνση για το μεταλλικό χρώμα είναι της τάξης των 400 ευρώ και αυτή για το πακέτο καπνιστού (αναπτήρας και σταχτοδοχείο) στα 65 ευρώ.

SUZUKI CELERIO

ΥΠΕΡ/ΧΩΡΟΙ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΤΙΜΗ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ/ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ