Δοκιμές Test

VW Golf 1.5 TSI 130 PS: Η χρυσή τομή

Mε έναν ελαφρώς διαφορετικό 1.500άρη κινητήρα, 20 λιγότερους ίππους και μία σημαντικά χαμηλότερη τιμή, το Golf των 130 ίππων δείχνει ότι αποτελεί τη χρυσή τομή σε αυτή την αρχικά μικρή γκάμα του νέου χάτσμπακ της VW.

Φαίνεται πως μία ιπποδύναμη της τάξεως των 120 έως 130 ίππων, στις τελευταίες δυόμιση γενιές του Golf, συνθέτει αυτό που έχουμε μάθει να προσδιορίζουμε ως χρυσή τομή στην γκάμα. Το σημείο δηλαδή όπου υπάρχει μία αρκετά ισορροπημένη σχέση μεταξύ απόδοσης, επιδόσεων, κατανάλωσης και κόστους, αναφερόμενοι πάντα στην υπάρχουσα γκάμα (που θα εμπλουτιστεί στο άμεσο μέλλον) του γερμανικού χάτσμπακ. Καθώς λοιπόν έφθασε στα χέρια μας η έκδοση των 130 ίππων του νέου Golf , μας ήρθαν στο νου οι προηγούμενες … χρυσές τομές. Αυτό ουσιαστικά ξεκίνησε λίγο μετά τα μέσα της πέμπτης γενιάς με τον 1400αρι TSI των 120+ ίππων, κάτι που διατηρήθηκε και στις δύο επόμενες γενιές. Έπρεπε λοιπόν να φθάσουμε στο Golf 7,5 (το φέις λιφτ της έβδομης γενιάς δηλαδή), όπου ο 1400αρης TSI έδωσε την θέση του στον 1.5 TSI EVO που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με το σήμερα. Καθώς λοιπόν έπεφταν οι τίτλοι τέλους του προηγούμενου Golf έφθασε στην χώρα μας η έκδοση των 130 ίππων, η οποία πραγματικά έκλεψε την παράσταση σε επίπεδο εντυπώσεων, αφού σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο κινητήρα, αυτόματου κιβωτίου και πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, προσφέρονταν σε μία πολύ συμφέρουσα τιμή.

side

Δούνε και λαβείν

Το Golf λοιπόν που έχουμε στα χέρια μας διαθέτει ορισμένα από εκείνα τα στοιχεία, όπως τον κινητήρα και την τιμή. Σε ότι αφορά τον κινητήρα υπάρχουν ορισμένες αξιοσημείωτες τεχνικές διαφορές, σε σχέση με τον 1.5 των 150 ίππων (δείτε εδώ περισσότερα για το Golf 150ps eTSI). Με κοινό σημείο επαφής την χωρητικότητα και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας, η έκδοση των 130 ίππων υιοθετεί τον θερμοδυναμικό κύκλο λειτουργίας Μίλερ και μία τουρμπίνα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (κάτι που συναντάμε κατά κόρον στους πετρελαιοκινητήρες), ενώ και τα δύο αυτά στοιχεία θα τα δούμε αργότερα στον νέο χιλιάρη TSI των 110 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι 130 ίπποι και τα όχι και τόσο εντυπωσιακά 200 Nm ροπής (μείον δηλαδή 20 ίππους και 50 Νm σε σύγκριση πάντα με την έκδοση των 150 ίππων), με εργοστασιακές επιδόσεις 9,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 214 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση των 150 ίππων είναι 8,5 και 224), ενώ μικρές είναι οι διαφορές και σε ότι αφορά κατανάλωση και ρύπους (4,7 λτ./100 χλμ. και 108 γρ./χλμ CO2 έναντι 4,8 και 109 της δυνατότερης έκδοσης). Την ίδια στιγμή η εμπορική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας έχει φροντίσει να τοποθετήσει τιμολογιακά το 130αρη των 21.800 ευρώ πιο κοντά στο χιλιάρη των 110 ίππων (20.500 ευρώ), παρά στο 150αρη των 23.850 ευρώ (όλες οι τιμές αφορούν την έκδοση Life).

engine

Πάντως έχοντας ακόμα νωπές τις μνήμες από την οδήγηση της χειροκίνητης έκδοσης των 150 ίππων, δεν θα λέγαμε ότι νιώσαμε κάποια ουσιαστική έλλειψη πίσω από το τιμόνι αυτής της μικρότερης έκδοσης. Ο κινητήρας δείχνει ότι δίνει προτεραιότητα σε ένα οικολογικό προφίλ, καθώς δεν «συμπαθεί» τους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, διατηρώντας όμως την γραμμικότητα στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ., κάτι που φανερώνει και το εύρος (1.400 έως 4.000 σ.α.λ.) στο οποίο αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Σε αυτό το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας είναι ελαστικός και συνεργάζεται σωστά με το χειροκίνητο κιβώτιο με την ελαφρώς μακριά κλιμάκωση. Αν ο οδηγός δώσει προτεραιότητα σε ένα προνοητικό στυλ (θα επαναλάβουμε ότι θα θέλαμε να υπήρχε κάποιο οπτικό βοήθημα που να υποστηρίζει τους λιγότερο έμπειρους στο θέμα της οικονομικής οδήγησης, ακόμα και το σχετικά δυσνόητο Think Blue trainer του προηγούμενου Golf) τότε θα ανταμειφτεί με μία κατανάλωση που μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. στον ανοικτό δρόμο. Κατά μέσο όρο πάντως σε μικτές συνθήκες η κατανάλωση του Golf των 130 ίππων διαμορφώθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

rear

Η άλλη ουσιαστική διαφοροποίηση της συγκεκριμένης έκδοσης έχει να κάνει με την πίσω ανάρτηση, όπου για πρώτη φορά συναντάμε τον ημιάκαμπτο άξονα (οι εκδόσεις από 150 ίππους και άνω, φορούν την διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων). Θα χρειαστεί να προσπαθήσεις πολύ προκειμένου να αντιληφθείς τις ελάχιστα πιο έντονες αντιδράσεις στις ατέλειες του οδοστρώματος, όπου επικουρικά λειτουργεί και το 55αρι προφίλ των 16ρηδων τροχών (οι εκδόσεις των 150 ίππων που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα φορούσαν τροχούς 17΄και 18΄). Έτσι το Golf και σε αυτή την έκδοση προσφέρει μία ωραία ποιότητα κύλισης, που πλαισιώνεται από την σιγουριά που εμπνέει η οδική συμπεριφορά και την καλή αίσθηση τιμονιού και φρένων. Από εκεί και πέρα το Golf και στην προκειμένη περίπτωση διατηρεί όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την χρηστικότητα και την λειτουργικότητα του εσωτερικού, όπως τα παραθέσαμε στην συγκριτική δοκιμή που προηγήθηκε.

dash

Μέχρι να οριστικοποιήσουμε λοιπόν τις εντυπώσεις μας και με το νέο χιλιάρη κινητήρα, θεωρούμε πως αυτή η έκδοση του Golf αποτελεί μία καλή μέση λύση μεταξύ των χειροκίνητων εναλλακτικών σε ότι αφορά επιδόσεις και κατανάλωση, χωρίς ουσιαστικές θυσίες στους υπόλοιπους τομείς και με μία συμφέρουσα τιμή._Σ.Τ.

VW Golf 1.5 TSI 130ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/1.400-4.000 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

TΡΟΧΟΙ: 205/55 -16

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.284 x 1.789 x 1.456 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 380-1.237 λίτρα

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 214 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ*: 7,3 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 108 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 21.800 ευρώ

*ΤΙΜΗ 4ΤΡΟΧΟΙ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Golf 5d

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου