Το πρωτότυπο AXL της Scania μπορεί να το κάνει και αυτό, αν και ο πρωταρχικός σκοπός είναι τελείως διαφορετικός.

Πολλές φορές έχουμε βρεθεί για φωτογράφιση στα λατομεία του βωξίτη στην Ιτέα. Ίσως να μην είναι πολύ μακριά ο καιρός που, ξεπροβάλλοντας στον επόμενο λοφίσκο, θα αντικρίσουμε ένα θέαμα όπως αυτό της φωτογραφίας. Αν τώρα το μόνο που προσέξατε σε αυτό το πορτοκαλί θηρίο είναι ότι ντριφτάρει, τότε μάλλον η προσπάθεια της εταιρείας απέτυχε να δώσει το πραγματικό στίγμα της είδησης.

AXL front

Αυτό το λέμε γιατί το σημαντικότερο στοιχείο του Scania AXL είναι ότι, όπως και στα μη επανδρωμένα drones, έτσι και εδώ απουσιάζει κάποιος κλασικός γυάλινος θάλαμος που φιλοξενεί τον χειριστή οδηγό. «Διαθέτουμε ήδη αυτόνομα φορτηγά σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Μέχρι στιγμής υπήρχε χώρος για οδηγό ασφαλείας, ο οποίος μπορεί να παρέμβει ανά πάσα στιγμή, και εφόσον αυτό είναι απαραίτητο. Το Scania AXL δε διαθέτει καμπίνα, και αυτό αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα», εξηγεί ο Claes Erixon, Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης της Scania.

AXL loading

To κλειστό περιβάλλον λατομείων, ορυχείων και γενικότερα μεγάλων εργοταξίων αποτελεί το ιδανικότερο πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει αρχικά ένα τέτοιο όχημα, με πολύ συγκεκριμένα καθήκοντα. Χάρη σε ένα δίκτυο από κάμερες, ραντάρ, σένσορες και δέκτες GPS, το AXL μπορεί να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον μέσα στο οποίο πρέπει να κινηθεί. Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι δεν πρόκειται για μια σχεδιαστική σπουδή εξωτικών τεχνολογιών, αλλά για ένα ρεαλιστικό πρωτότυπο το οποίο συνδυάζει και υπάρχουσες τεχνολογίες, όπως τo βιοκαύσιμο που χρησιμοποιεί ο πετρελαιοκινητήρας του.

Περισσότερες πληροφορίες αναμένεται να γίνουν γνωστές κατά την πρώτη επίσημη δοκιμή, που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Οκτωβρίου.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά