Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) είναι επίσημα μέλος της FIA και ταυτόχρονα, εθνική αγωνιστική αρχή (ASN) της χώρας μας. Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο χρειάστηκαν 5 χρόνια και πολλές ενέργειες.

Επί πολλές δεκαετίες ή πιο σωστά ανέκαθεν, η ελληνική εκπροσώπηση στις τάξεις της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) γινόταν από την ΕΛΠΑ, η οποία αποτελούσε μέλος της και παράλληλα, ASN της Ελλάδας. Τι σήμαινε αυτό στην πράξη; Πως η ΕΛΠΑ ήταν μέλος της FIA, ενώ ταυτόχρονα είχε το δικαίωμα διοργάνωσης αγώνων (Pouvoir Sportif) και τη στήριξη της FIA για περαιτέρω πρωτοβουλίες ή εκδηλώσεις, σχετικά με Οδική Ασφάλεια κτλ.

Το 2014, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ) με τη σημερινή της μορφή, αποτελούσε πλέον γεγονός. Λίγο μετά τις πρώτες εκλογές -τον Ιούνιο του 2014- και έπειτα από συντονισμένες ενέργειες των Χρίστου Δήμα και Παύλου Αθανασούλα, ο Χρίστος Δήμας, με την ιδιότητα του βουλευτή Κορινθίας, κατέθεσε βουλευτική τροπολογία, η οποία συμπεριλήφθηκε, με τη σύμφωνη γνώμη του Κυριάκου Μητσοτάκη, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με αποτέλεσμα τη μεταβολή του άρθρου 49, που αναφερόταν στη δυνατότητα διοργάνωσης αγώνων. Επί της ουσίας, η ΟΜΑΕ αποκτούσε αυτή τη δυνατότητα, αφού μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο, το “χρίσμα” για αυτό το ρόλο κατείχε η ΕΛΠΑ. Με αυτή την αφορμή, η ΟΜΑΕ κατέθεσε αίτημα στη FIA ώστε να αποκτήσει την εξουσιοδότηση διοργάνωσης αγώνων, που στα αγγλικά αναφέρεται ως “Sporting Power”.

Λίγους μήνες αργότερα, ο αντιπρόεδρος της FIA, Hermann Tomczyk και η επικεφαλής νομική σύμβουλος Severine Hilweg, βρέθηκαν στη χώρα μας για επίσημη επίσκεψη στο Υφυπουργείο Αθλητισμού, τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, την ΕΛΠΑ και την ΟΜΑΕ, όταν και απέκτησαν επαφή με την τελευταία.

Η προαναφερθείσα επίσκεψη, αποτέλεσε το εφαλτήριο ώστε το 2015, η FIA να δώσει εξουσιοδότηση (Delegation) στην ΟΜΑΕ, σχετικά με την πραγματοποίηση κάθε ενέργειας σχετικά με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα, αν και μέλος της παρέμενε η ΕΛΠΑ, η οποία, ωστόσο, συναινούσε στην παραπάνω απόφαση. Η συγκεκριμένη διαδικασία επαναλήφθηκε το 2016 και το 2017.

Με δεδομένο, ωστόσο ότι μετά από αυτήν την τριετία η ΕΛΠΑ δε διευκόλυνε αναφορικά με την παραχώρηση του Delegation (κι ενόσω παρέμενε μέλος της FIA), η FIA προέβη σε αλλαγή του καταστατικού της (το 2017), αποκτώντας το δικαίωμα να εκχωρεί η ίδια το “Sporting Power” σε μη μέλος, για απεριόριστο χρονικό διάστημα.

Η συνέχεια δόθηκε το Μάρτιο του 2019, με μια συνάντηση μεταξύ FIA και ΟΜΑΕ. Έπειτα, οι εκπρόσωποι της ΟΜΑΕ ενημερώθηκαν επισήμως πως πρόθεση της FIA ήταν η πλήρης παραχώρηση του pouvoir sportif στην ΟΜΑΕ και μόνο, ενώ θα γινόταν και συζήτηση για αποπομπή της ΕΛΠΑ από μέλος της FIA. Το ραντεβού για τη συγκεκριμένη πρόταση ανανεώθηκε για την τελευταία συνεδρίαση της FIA, που είχε προγραμματιστεί για το Δεκέμβριο του 2019.

Η οριστική λύση δόθηκε πριν από μερικές ημέρες. Αρχικά, αντιπροσωπεία της ελληνικής πλευράς στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο απερχόμενος Πρόεδρος της ΟΜΑΕ κ. Δημήτρης Μιχελακάκης και η κ. Ανίτα Πασαλή, ταξίδεψε στα γραφεία της FIA στο Παρίσι κατά τα τέλη Νοεμβρίου. Μετά από συζήτηση που αφορούσε στα νέα δεδομένα για τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι άνθρωποι της Διεθνούς Ομοσπονδίας ενημέρωσαν για τη θετική εισήγησή τους προς τη Γενική Συνέλευση, αναφορικά με την υποψηφιότητα της ΟΜΑΕ να αποκτήσει τον τίτλο του μέλους της FIA.

Όπερ και εγένετο, καθώς συν τοις άλλοις η ΕΛΠΑ δεν είναι πια μέλος της FIA, λόγω χρεών, με την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος να εκπροσωπεί πλέον εφ' όλης της ύλης τη χώρα μας στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Αθλητισμού._ Ν. Δ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, πρώτου αγώνα του φετινού WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά