top icon
Επικαιρότητα

ACEA: Η δημιουργία υποδομών φόρτισης στην Ευρώπη είναι δυσανάλογη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων

Μια νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι παρά την «ισχυρή» άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο, οι διαθέσιμες υποδομές φόρτισης εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από τα επίπεδα που απαιτούνται – και με άνιση μάλιστα κατανομή στα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε τη δεύτερη έκδοση της ετήσιας μελέτης με την ονομασία «Making the Transition to Zero-Emission Mobility» που παρακολουθεί την πρόοδο όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των υποδομών φόρτισης αλλά και τα κίνητρα που είναι απαραίτητα να δοθούν για την προώθηση των οχημάτων που κινούνται με την αρωγή εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ως άνω έκθεσης, οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 110% τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (σε λιγότερο από 200.000), αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις των εν λόγω οχημάτων.

«Δυνητικά, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, καθώς είναι πιθανό να φτάσουμε σε ένα σημείο στο οποίο η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων θα σταματήσει στην περίπτωση που οι καταναλωτές καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, και ότι δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν ή ακόμα ότι θα πρέπει σχηματίζουν ουρές για να έχουν πρόσβαση σε έναν ταχυφορτιστή», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Πράγματι, η μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αποκαλύπτει ότι μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτει ταχυφορτιστή. Πιο συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή τα σημεία φόρτισης που είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με ισχύ ≥ 22kW) είναι μόλις 28.586, ενώ τα αντίστοιχα με ισχύ κάτω των 22 kW ανέρχονται σε 171.239. Μάλιστα, πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης που περιλαμβάνονται στις στατιστικές της ΕΕ είναι… απλές πρίζες οικιακού τύπου, οι οποίες δεν είναι κατάλληλες για φόρτιση οχημάτων με αποδεκτή ταχύτητα.

Ένα άλλο βασικό εύρημα της μελέτης είναι ότι η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνιση ως προς την κατανομή της σε ολόκληρη την ΕΕ, με τέσσερις μόλις χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και Ην. Βασίλειο) να αντιπροσωπεύουν το 27%, ως προς τη γεωγραφική κάλυψη, αλλά και περισσότερο από 75% ως προς το πλήθος των σημείων φόρτισης. Για παράδειγμα, η χώρα με τις περισσότερες υποδομές (Ολλανδία) έχει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης σε σχέση με εκείνη με τις λιγότερες (Κύπρος, με 38 σημεία φόρτισης).

Με βάση τα παραπάνω, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισπεύσει την αναθεώρηση της οδηγίας για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών. «Έχοντας κατά νου τις υψηλότερες φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα, τώρα υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη και επείγουσα ανάγκη για αναβάθμιση των απαιτήσεων σε θέματα υποδομών για όλους τους τύπους οχημάτων που κινούνται από εναλλακτικά οχήματα», τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ