top icon
Επικαιρότητα

Άνατροπή σε φορολογία, πονοκέφαλος στους κατασκευαστές

WLTP, ο νέος κύκλος μέτρησης κατανάλωσης και καυσαερίων που αλλάζει το τοπίο στην αυτοκίνηση.

Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 αλλάζει ο τρόπος που η αυτοκινητοβιομηχανία θα μετράει την κατανάλωση και τις εκπομπές των καινούργιων αυτοκινήτων. Η νέα αυστηρότερη και πιο αντιπροσωπευτική, σε σχέση με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, σε ακριβώς ένα χρόνο και για όλα τα υφιστάμενα μοντέλα.

Ο νέος κύκλος οδήγησης WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) διαδέχεται τον NEDC (New European Driving Cycle) που ξεκίνησε να εφαρμόζεται το 2000.

Τα βασικά προβλήματα του NEDC αφορούσαν:

Τη μη αντιπροσωπευτικότητα των μετρήσεων σε κατανάλωση και εκπομπές CO2

Το γεγονός ότι οι πιο πάνω μετρήσεις, που πραγματοποιούνταν στη δυναμομετρική πέδη, βασιζόταν σε δεδομένα τα οποία λαμβάνονταν από το δρόμο με αυτοκίνητα μη αντιπροσωπευτικά και “πειραγμένα” ως προς το βάρος, τον εξοπλισμό και την αεροδυναμική τους. Οι παρεμβάσεις αυτές ήταν νομότυπες μεν, αλλά αλλοίωναν το τελικό αποτέλεσμα.

Τις μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ πραγματικότητας και επίσημων μετρήσεων (μέχρι και 5 φορές πάνω) σε κάποιους ρύπους, όπως είναι τα οξείδια του αζώτου (NΟx), κάτι εν πολλοίς γνωστό, εντούτοις το Dieselgate επιτάχυνε τις διαδικασίες για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Τι προβλέπει ο νέος κύκλος

Ο νέος κύκλος μέτρησης προβλέπει και δοκιμές στο δρόμο, όπου τα σχετικά αποτελέσματα ανά ρύπο, δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν -κατά ένα συγκεκριμένο συντελεστή- τις εργαστηριακές μετρήσεις.

Το γεγονός αυτό αναγκάζει τις εταιρείες να υιοθετήσουν για τους κινητήρες ντίζελ αντιρρυπαντικά συστήματα που θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος τους και σταδιακά θα τους βάλουν στο περιθώριο στις μικρότερες κατηγορίες.

Το προφίλ οδήγησης του νέου κύκλου, χωρίς να είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό των πραγματικών συνθηκών, εντούτοις γεφυρώνει το χάσμα, με αποτέλεσμα οι νέες τιμές του CO2 να είναι υψηλότερες.

Η Κομισιόν εκτιμά ότι οι αυξήσεις θα είναι της τάξης του 14-15%, ενώ κάποιοι κατασκευαστές υπολογίζουν την αύξηση στο 30%.

Μια επίσης ενδιαφέρουσα πρόβλεψη του νέου κύκλου είναι ότι λαμβάνει υπόψη στον υπολογισμό του CO2 τα εξοπλιστικά στοιχεία εκείνα που επιβαρύνουν τη μάζα ή την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Ακριβότερα τα καινούργια μοντέλα

Καθώς οι περισσότερες χώρες χρησιμοποιούν τις επίσημες τιμές του CO2 για τη φορολογία των αυτοκινήτων, οι υψηλότερες τιμές του CO2 στα καινούργια αυτοκίνητα, αναμενόμενα θα φέρουν περισσότερα βάρη σε όσα αυτοκίνητα παίρνουν έγκριση τύπου μετά από 1η Σεπτεμβρίου.

Σε ένα ακριβώς χρόνο το ίδιο θα ισχύσει για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς, αφού πλέον οι τιμές για το CO2 θα μετρώνται υποχρεωτικά με το νέο κύκλο.

Στη χώρα μας το CO2 επηρεάζει το ύψος των τελών κυκλοφορίας, των τελών ταξινόμησης και φυσικά αποτελεί κριτήριο για την είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.

2000 αυτοκίνητα υπό δυσμενή φορολογική αντιμετώπιση στην Ελλάδα ως το τέλος του χρόνου!

Από τα 20-25.000 αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στη χώρα μας μέχρι το τέλος του χρόνου, υπολογίζεται ότι περίπου 2000 θα αφορούν καινούργια μοντέλα, μετρημένα με το νέο κύκλο, και άρα θα φορολογηθούν δυσμενώς σε σχέση με τα υπόλοιπα και μέχρι την εξίσωση στη διαδικασία μέτρησης τον επόμενο Σεπτέμβριο.

Μένει να δούμε κατά πόσο, τόσο στη χώρα μας, όσο και στις υπόλοιπες χώρες οι κυβερνήσεις θα εκμεταλλευτούν τις υψηλότερες τιμές από τις καινούργιες μετρήσεις προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους, ή θα κάνουν μια αναπροσαρμογή προς τα κάτω, ώστε η επιβάρυνση για τη χρήση των αυτοκινήτων να παραμείνει η ίδια.

ΣΤΟΥΣ 4ΤΡΟΧΟΥΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ ΜΕΤΡΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ