Λίγος χρόνος έμεινε πριν από την ανάδειξη του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2010. Οι 10 φιναλίστ είναι έτοιμοι να αντιπαρατεθούν για το στέμμα και οι εκλέκτορες να καταθέσουν την ψήφο τους.
Είναι η τέταρτη χρονιά για το θεσμό Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Παρά τις δυσκολίες σε παγκόσμιο επίπεδο που παρουσίασε το 2009 για την αυτοκινητοβιομηχανία, δεν είναι λίγα τα νέα μοντέλα και οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν, και φυσικά δεν είναι λίγα εκείνα που κέντρισαν το ενδιαφέρον των αγοραστών αλλά και των ανθρώπων του ειδικού Τύπου. Από τα «πολλά και καλά» που δοκιμάσαμε φέτος οι συνήθεις ύποπτοι (βλ. συντάκτες του εγχώριου ειδικού Τύπου) έχουν ήδη ψηφίσει-ξεχωρίσει τα 10 επικρατέστερα που έχουν περάσει στον τελικό και θα δώσουν τη μάχη για το στέμμα. Η διαδικασία είναι όμοια με τα προηγούμενα χρόνια, κατά τα οποία αναδείχτηκαν κατά σειρά το Seat Leon (2007), τo Kia cee’d (2008) και το Ford Fiesta (2009). Η διαφορά φέτος αφορά τη διεύρυνση της ομάδας των εκλεκτόρων. Εκτός από τα περιοδικά 4Τροχοί, Auto Bild Hellas, Car & Driver, Drive, Autocar, Top Gear, Car, Evo, που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια, φέτος έχει προστεθεί η ψήφος των εφημερίδων Πρώτο Θέμα και Έθνος, που διατηρούν «ειδικές» σελίδες για το αυτοκίνητο.
Η εκδήλωση για την τελική ψηφοφορία και την απονομή του τίτλου θα πραγματοποιηθεί στις 13 Ιανουαρίου του 2010.
 
ΒΜW Χ1
 
Η X1 δε φέρνει κάτι καινούργιο ως concept. Ωστόσο, πρόκειται για ένα κροσόβερ μαζεμένο σε διαστάσεις και, κυρίως, με κορυφαία οδική συμπεριφορά. Σε αυτό το πεδίο δε θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι πήγε ένα βήμα πιο πέρα και από την Χ3.
 
Κατηγορία: Κροσόβερ
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.8d (143 ίπποι), 2.0d (177 ίπποι), 2.3d (204 ίπποι), 3.0 (258 ίπποι)
Τιμή: Από 33.800 ευρώ
 
Honda Insight
 
Το Insight είναι το πιο φθηνό υβριδικό της αγοράς. Και μόνο αυτό το στοιχείο δικαιωματικά του ανοίγει την πόρτα και, φυσικά, του δίνει μία θέση στη 10άδα με τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της χρονιάς. Φυσικά, το Insight έχει και όλα τα στοιχεία εκείνα που του επιτρέπουν να φτάσει και ψηλότερα.
 
Κατηγορία: Υβριδικό
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.3 (98 ίπποι)
Τιμή: Από 19.900 ευρώ
 
Kia Soul
 
Σε συνέχεια των όσων προηγήθηκαν τα τελευταία χρόνια δείχνοντας ότι η Kia προχωρά με σταθερά βήματα εμπρός, το Soul επισφραγίζει τη νέα φιλοσοφία των Κορεατών. Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, η κροσόβερ φυσιογνωμία και τα πολυμορφικά χαρακτηριστικά είναι τα βασικά στοιχεία του Soul.
 
Κατηγορία: Κροσόβερ
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.6 (126 ίπποι)
Τιμή: Από 17.750 ευρώ
 
Mercedes Ε-Class
 
Η κορυφαία ποιότητα, η ασφάλεια και η πολυτέλεια είναι προαπαιτούμενα για τη σειρά E της Mercedes, και αυτές οι αρετές την έχουν καταστήσει status quo στην ελληνική αγορά. Αυτή η γενιά της σειράς E είναι, όμως, άκρως ενδιαφέρουσα και με στενά οδηγικά κριτήρια.
 
Κατηγορία: Μεγάλο οικογενειακό
Αμάξωμα: 4θ/2θ
Κινητήρες: 1.8CGI (184, 204 ίπποι), 3.5 (272 ίπποι), 3.5 CGI (292 ίπποι), 5.5 (388 ίπποι), 6.3 (525 ίπποι)
Τιμή: Από 47.500 ευρώ
 
Opel Insignia
 
Το Opel Insignia σηματοδότησε μια σημαντική αλλαγή στην πορεία της Opel: το πέρασμα σε μια πιο σύγχρονη και ελκυστική σχεδιαστική φιλοσοφία και μια σαφώς περισσότερο οδηγοκεντρική προσέγγιση σε ό,τι έχει να κάνει με τα κινητικά χαρακτηριστικά των κατασκευών της. Το νέο Astra είναι η επιβεβαίωση.
 
Κατηγορία: Μεσαίο οικογενειακό
Αμάξωμα: 4θ/5θ
Κινητήρες: 1.6 (115 ίπποι), 1.6Τ (180 ίπποι), 1.8 (140 ίπποι), 2.0Τ (220 ίπποι), 2.8 (260, 325 ίπποι)
Τιμή: Από 19.750 ευρώ
 
 
Renault Megane
Aν με την τελευταία γενιά της Laguna η Renault μπήκε στο δρόμο της ποιότητας, με το νέο Megane έκανε σαφές ότι κρυφοκοιτάζει «γερμανικά». Πλαστικά, ποιότητα και αέρας σε τίποτα δεν υπολείπονται των Γερμανών, ενώ οι TCe κινητήρες και το οδηγικό προφίλ του δίνουν μια τελική, πιο ξεχωριστή γεύση.
 
Κατηγορία: Μικρομεσαίο
Αμάξωμα: 3θ (κουπέ)/5θ
Κινητήρες: 1.6 (100, 110 ίπποι), 1.4 TCe (140 ίπποι), 2.0 TCe (180 ίπποι)
Τιμή: Από 15.600 ευρώ
 
Skoda Yeti
 
To Yeti είναι μια διαφορετική συνταγή για τη Skoda, αλλά με τα ίδια βασικά υλικά (πλαίσιο, τετρακίνηση, TSI) που έχουν καταξιώσει τόσο την Octavia όσο και αρκετά άλλα μοντέλα του ομίλου VW. H οδική συμπεριφορά και οι επιδόσεις ακόμα και του 1.2 συνδυάζονται με χώρους, ευελιξία στο εσωτερικό και αέρα ποιότητας.
 
Κατηγορία: Κροσόβερ
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.2 TSI (105 ίπποι), 1.8 TSI 4x4 (160 ίπποι)
Τιμή: Από 16.990 ευρώ
 
Toyota iQ
 
Tο iQ φάνηκε από την αρχή μια εξαιρετικά... smart ιδέα με τέσσερις πραγματικές θέσεις. Η εμπορική πορεία του το αποδεικνύει, παρά το ότι η τιμή του είναι πιο κοντά στο Auris, παρά στο Aygo. Η κίνηση τις ώρες αιχμής και οι δύσκολες κυκλοφοριακά γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων είναι το στοιχείο του.
 
Κατηγορία: Μίνι (πόλης)
Αμάξωμα: 3θ
Κινητήρες: 1.0 (68 ίπποι), 1.33 (99 ίπποι)
Τιμή: Από 13.100 ευρώ
 
Toyota Prius
 
Η τρίτη γενιά αποδεικνύει την προσήλωση των Ιαπώνων στα οικολογικά αυτοκίνητα και την ευαισθησία τους σε ό,τι αφορά το περιβάλλον. Είναι γνωστές οι αρετές των δύο παλαιότερων γενεών του μοντέλου. Το σύγχρονο Prius είναι απλώς η πιο ώριμη εκδοχή του.
 
Κατηγορία: Υβριδικό
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.8 (136 ίπποι)
Τιμή: Από 26.650 ευρώ
 
VW Polo
 
Δεν αντιγράφει μόνο εξωτερικά το Golf. Το σουπερμίνι της VW ακολουθεί κατά πόδας και στην ποιότητα. Η ολοκλήρωση, πάντως, φαίνεται ότι θα έρθει με την έκδοση που χρησιμοποιεί το «μικρό» TSI, που αναμένεται στην ελληνική αγορά και έχει εντυπωσιάσει ήδη όλον τον ευρωπαϊκό ειδικό Τύπο.
 
Κατηγορία: Σουπερμίνι
Αμάξωμα: 5θ
Κινητήρες: 1.2 (70 ίπποι), 1.2TSI (105 ίπποι), 1.4 (85 ίπποι)
Τιμή: Από 12.350 ευρώ
 
Οι εκλέκτορες που εκπροσωπούν τους 4Τροχούς στο θεσμό του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς είναι οι Νίκος Κουνίτης, Χρήστος Αποστολόπουλος, Ελένη Ξενάκη, Σωτήρης Τσαντίλης και Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης.