top icon
Επικαιρότητα

6ο Συμπόσιο για την Ενεργειακή Μετάβαση: θετικά μηνύματα

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 6ο «Συμπόσιο για την Ενεργειακή Μετάβαση», που έλαβε χώρα στο Theoxenia Palace στην Κηφισιά από τις 28 Σεπτεμβρίου ως την 1η Οκτωβρίου.

Για ακόμη μία χρονιά, το ετήσιο Συμπόσιο της Ελληνικής Εταιρείας Ενεργειακής Οικονομίας λειτούργησε ως μια πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου και συγκέντρωσε εκπρόσωπους από τον επιχειρηματικό κόσμο, εκπροσώπους του πολιτικού γίγνεσθαι της χώρας, φορείς της δημόσιας διοίκησης, καθώς και έγκριτους ακαδημαϊκούς, που συνέβαλαν τα μέγιστα στις συζητήσεις και στην ανταλλαγή απόψεων για κρίσιμα ενεργειακά και οικονομικά ζητήματα. Μέσα από 30 συνεδρίες με θεματικές που κάλυπταν ολόκληρο τον ενεργειακό τομέα και πάνω από 130 ομιλητές, το Συμπόσιο διατήρησε το διεθνή, εξειδικευμένο, ακαδημαϊκό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα του, παρέχοντας στους διαδικτυακούς, αλλά και με φυσική παρουσία συμμετέχοντες, ενδελεχή ανάλυση των υπό συζήτηση θεμάτων.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν και αναλύθηκαν εις βάθος ήταν η ενεργειακή μετάβαση και οι προκλήσεις της βιωσιμότητας. Ακαδημαϊκοί και ειδικοί του κλάδου της ενέργειας επεσήμαναν ότι για την επίτευξη των στόχων του 2030 για υψηλή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα αποθέματα είναι πολύ σημαντικά. Παράλληλα, ανέφεραν ότι η διαρθρωτική μεταστροφή του τραπεζικού τομέα προς τις πράσινες και βιώσιμες επενδύσεις, είναι μια αλλαγή που δημιουργεί ευκαιρίες και προσελκύει ανταγωνισμό και επενδύσεις. Επιπλέον, η Επιτροπή σχεδιάζει να αυξήσει τη φορολόγηση των ορυκτών καυσίμων τα επόμενα δέκα χρόνια, ενώ η φορολόγηση της ενέργειας θα βασίζεται στο ενεργειακό περιεχόμενο και όχι στον όγκο όπως ίσχυε, δίνοντας προτεραιότητα στην κατάταξη των καυσίμων που συνεισφέρουν στην απανθρακοποίηση.

Το υδρογόνο και τα ανανεώσιμα αέρια είναι επίσης ένας σημαντικός και αναδυόμενος τομέας στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Η ελληνική στρατηγική για το υδρογόνο βρίσκεται στο τελικό της στάδιο και προωθούνται πέντε στρατηγικά έργα για να χρηματοδοτηθούν από το IPCEI της ΕΕ.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, στον αναδυόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά. Η ταχεία εξέλιξη του δημόσια προσβάσιμου δικτύου φόρτισης αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις που σχετίζονται με την έλλειψη ευαισθητοποίησης των ενδιαφερομένων, τους περιορισμένους χώρους στάθμευσης και την έλλειψη χωρητικότητας σύνδεσης σε ορισμένες εγκαταστάσεις. Η δημόσια φόρτιση αναμένεται να είναι πιο σημαντική στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η επόμενη ημέρα επικεντρώνεται στην επέκταση του αστικού δικτύου και του δικτύου αυτοκινητοδρόμων και στην υψηλότερη διείσδυση της πράσινης ενέργειας. Είναι ζωτικής σημασίας η ανάπτυξη έξυπνων και διαλειτουργικών υποδομών με διαφανή τιμολόγηση και απρόσκοπτες λύσεις πληρωμών.

Τέλος, με δεδομένο ότι τα νησιά έχουν μείνει πίσω στην ενεργειακή μετάβαση, η κυβέρνηση προχωρά σε μια μεγάλη προσπάθεια για την ένταξή τους (πρωτοβουλία Greco Island), ενώ έχουν μπει σε εφαρμογή ευρωπαϊκά προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία με επίκεντρο τη νησιωτική Ελλάδα. Ο εξηλεκτρισμός και στη συνέχεια ο εκσυγχρονισμός των δικτύων, οι πράσινες μεταφορές και η αποθήκευση ενέργειας είναι οι κύριες δράσεις που θα υλοποιηθούν στα νησιά με οδηγό την Αστυπάλαια και την Χάλκη, που ανοίγουν το δρόμο για την απεξάρτηση των νησιών από τον άνθρακα.

Δελτίο Τύπου

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ