Eλαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις, αλλά και αυξομειώσεις στα πρόστιμα, θα περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Το σκεπτικό του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα έχει ως στόχο την αρνητική συμπεριφορά του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι και θα λειτουργεί με ποινές για τον ίδιο, αλλά πλέον όχι και για το αυτοκίνητο. Λόγου χάριν, αν κάποιος οδηγός καταληφθεί να οδηγεί χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας θα αφαιρείται η άδεια οδήγησής του, αλλά όχι και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, για να μη τιμωρείται ολόκληρη η οικογένεια μένοντας χωρίς αυτοκίνητο. Όμως, σε παραβάσεις που έχουν θεωρηθεί επικίνδυνες για την πρόκληση σοβαρού τροχαίου, όπως για παράδειγμα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, το αντικανονικό προσπέρασμα και η υπερβολική ταχύτητα, μελετάται η πιθανότητα να αφαιρείται και η άδεια του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, στα υπόψιν είναι η απαλοιφή εξοντωτικών ποινών, όπως η ισόβια αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περίπτωση υποτροπής στην ίδια παράβαση, ενώ τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται δεν θα ακολουθούν εισοδηματικά κριτήρια, όπως προβλέπει ο σημερινός ΚΟΚ. Στις περισσότερες των παραβάσεων δεν αναμένονται μεγάλες αυξομειώσεις στα πρόστιμα. Όμως, το βάρος θα δοθεί στην πληρωμή τους, η οποία εάν δεν συμβεί σε εύλογο χρονικό διάστημα, ο παραβάτης θα βλέπει το οφειλόμενο ποσό στη φορολογική του δήλωση, μέσω της εφαρμογής Taxisnet.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ύψος των προστίμων που επιβάλλονται κάθε χρόνο φτάνει πάνω-κάτω τα 140 εκατομμύρια ευρώ, αλλά το ποσό που εξοφλείται δεν ξεπερνά τα 40 εκατομμύρια ευρώ. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2020.

 

 

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά