Το Skoda Superb ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε με καινούργιες τεχνολογίες και εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, ενώ για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο και ως Scout

Σχεδιαστική και τεχνολογική αναβάθμιση για το Superb, με τη ναυαρχίδα της μάρκας να εκσυγχρονίζεται πλήρως τρεισήμισι χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς. Επιπλέον, το κορυφαίο μοντέλο της Skoda θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο ως Scout, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει και το Superb iV plug-in hybrid. Τεχνολογικά highlights όπως οι προβολείς Full LED Matrix καθώς και μια ακόμα πιο πλήρης γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης καθιστούν το Superb ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μάλιστα, σε ότι αφορά τους χώρους, το νέο μοντέλο αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Η Skoda ενδυνάμωσε περαιτέρω το Superb και το Superb Combi, αναβαθμίζοντας τη ναυαρχίδα της με νέες τεχνολογίες και ένα ακόμη πιο εξελιγμένο εσωτερικό. Την άνοιξη του 2019, η τρίτη γενιά του SUPERB, η οποία παρουσιάστηκε το 2015, ξεπέρασε τον αριθμό ορόσημο των 500.000 μονάδων. Το Combi αντιπροσωπεύει περίπου το 54% των Superb που πωλούνται στην Ευρώπη. Έτσι λοιπόν το Superb είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο στην κατηγορία του, τόσο ως λιμουζίνα όσο και ως στέισον/combi, έχοντας μια διευρυμένη πελατειακή βάση χάρη στα πολλά του χαρίσματα και πλεονεκτήματα. Eίναι εξαιρετικό και ως εταιρικό αυτοκίνητο και αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο το ποσοστό του στον τομέα αυτό, ένα ποσοστό που σήμερα είναι της τάξης του 82% (τιμή για το 2018 και για επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες: Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Κάτω Χώρες, Ιταλία, Γερμανία, Νορβηγία, Πολωνία, Αυστρία, Σλοβακία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Σουηδία και Ελβετία).

Η SKODA εξόπλισε το ανανεωμένο SUPERB και με πρωτοποριακή τεχνολογία φωτισμού. Οι προβολείς Full LED Matrix είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της μάρκας, αυξάνοντας έτσι τόσο το επίπεδο άνεσης του οδηγού όσο και την ενεργητική ασφάλεια. Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν συνεχώς ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Εκτός από την ενεργή λειτουργία Coming/ Leaving Home που είναι στάνταρ στους Full LED Matrix προβολείς, τα δυναμικά φλας των Full LED πίσω φώτων -πρωτιά για το SUPERB- συμβάλλουν επίσης και στην ελκυστική εμφάνιση.

Ένα πραγματικό κορυφαίο χαρακτηριστικό του νέου SKODA SUPERB είναι οι προβολείς Full LED Matrix. Η ναυαρχίδα της SKODA είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που προσφέρει αυτή την τεχνολογία ως επιλογή. Το σύστημα παράγει μια δέσμη φωτός που αποτελείται από πολλά τμήματα, τα οποία ελέγχονται μεμονωμένα. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να κινούνται έχοντας ενεργοποιημένη πάντα τη μεγάλη σκάλα και χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Η έξυπνη αυτή τεχνολογία χρησιμοποιεί την κάμερα στο παρμπρίζ για να ανιχνεύει αφενός την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και αφετέρου τα οχήματα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο καθώς και τα άτομα και τα αντικείμενα που αντανακλούν το φως.

Το Superb εξοπλίζεται με σύγχρονους κινητήρες, τρεις πετρελαίου και τρεις βενζίνης, η απόδοση των οποίων κυμαίνεται από τα 120 PS έως τα 272 PS. Ο 2.0 TDI που αποδίδει 150 PS - ο πρώτος diesel της SKODA από τη νέα γενιά κινητήρων Evo της Volkswagen - είναι μια εντελώς νέα σχεδίαση. Συνολικά μπορεί κάποιος να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρα-μετάδοσης, με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων να είναι, ανάλογα με τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικό. Ο κορυφαίος ντίζελ μπορεί, αν το επιθυμεί ο πελάτης, να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, η οποία είναι στάνταρ στην πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης. Το Superb Scout διατίθεται αποκλειστικά με τους δύο αυτούς κινητήρες και στάνταρ τετρακίνηση.

Μία πλήρης σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας προστατεύει οδηγό και επιβάτες. Κάποια από αυτά είναι πρωτοεμφανιζόμενα σε μοντέλα της SKODA. Ίσως το πιο σημαντικό είναι το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control). Για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, το σύστημα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα προπορευόμενα οχήματα και – αν συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG – μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και – εφόσον αυτή η ακινητοποίηση δεν υπερβεί τα 3 δευτερόλεπτα – να το εκκινήσει και πάλι, τελείως αυτόματα. Το σύστημα επίσης χρησιμοποιεί εικόνα από την κάμερα στο παρμπρίζ και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης που αφορούν τόσο σήματα περιορισμού ταχύτητας όσο και στροφές και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου!

Αξίζει επίσης να αναφερθεί το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) - το οποίο λειτουργεί σε απόσταση έως και 70 μέτρων πίσω από το αυτοκίνητο - αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το υψηλό επίπεδο ασφάλειας της γκάμας του SUPERB. Τέλος, καινούργιο σύστημα είναι η Υποβοήθηση Έκτακτης Ανάγκης για δρόμους πολλαπλών λωρίδων (Emergency Assist for multi-lane roads), διαθέσιμη από τα μέσα του 2020, ενώ πλέον το Front Assist διαθέτει και προληπτική προστασία πεζών.

Ακολουθώντας τα βήματα του αρχέτυπου SUPERB, που κατασκευαζόταν από το 1934 έως και το 1949, η εποχή του σύγχρονου SUPERB ξεκίνησε το 2001 και συνεχίστηκε το 2008 με τη δεύτερη γενιά, η οποία ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως στέισον αμάξωμα. Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε το 2015, ενώ η παραγωγή έφτασε τον αριθμό ορόσημο του ενός εκατομμυρίου SUPERB τον Απρίλιο του 2017.