Πιο ελκυστική από ποτέ, εντός και εκτός, για πρώτη φορά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με τετρακίνηση στις κορυφαίες εκδόσεις της, η τρίτη γενιά της BMW Σειράς 1 παρουσιάστηκε στον ελληνικό Τύπο και -δικαιολογημένα- έκλεψε τις εντυπώσεις.

Βασίζεται στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα του BMW Group (αρθρωτό δάπεδο FAAR), το οποίο αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του γνωστού UKL, στο οποίο πατάνε τόσο το Mini Countryman όσο και οι νέες BMW X1 και Χ2. Το ακόμα πιο όμορφο από κοντά αμάξωμα διατίθεται αποκλειστικά ως 5θυρο, ενώ είναι κατά 5 χλστ. πιο κοντό στο μήκος (4.319 χλστ.), πιο πλατύ κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.), αλλά και πιο ψηλό κατά 13 χλστ. (1434 χλστ.), την ώρα που το μεταξόνιο του νέου Άσου φτάνει πλέον τα 2.670 χλστ., όντας κοντύτερο κατά 20 χλστ.

Σχεδιαστικά σημειώστε τα νέα χαρακτηριστικά εμπρός «νεφρά», τους πιο τονισμένους ώμους, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τους τροχούς των 16 έως και 19 ιντσών. Στα εντός της νέας BMW Σειράς 1, κυριαρχεί ο μίνιμαλ και εκλεπτυσμένος σχεδιασμός. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις του μοντέλου, σημείο αναφοράς αποτελεί το σύστημα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας BMW Live Cockpit Professional, που υποστηρίζεται από δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (8,8'' στη βασική έκδοση και 5,1'' ο πίνακας οργάνων). Σημειώστε επίσης την ύπαρξη για πρώτη φορά ενός εξίσου προηγμένου head-up display με διαγώνιο 9,2 ιντσών, αλλά και την έξτρα, επίσης για πρώτη φορά, πανοραμική γυάλινη οροφή.

Το εντελώς νέο εσωτερικό συνδυάζεται και με καλύτερους χώρους, ειδικά στο πίσω μέρος. Εκεί, ο διαθέσιμος «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια/αγκώνες είναι αυξημένος κατά 33 και 13 χλστ., αντίστοιχα, ενώ ο διαθέσιμος χώρος για το πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα, οπότε ανέρχεται πλέον στα 380 λίτρα και φτάνει έως στα 1.200 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Τεχνολογικά σημεία αναφοράς για τη νέα BMW Σειρά 1 αποτελούν το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen στην κορυφαία έκδοση M135i XDrive, αλλά και το σύστημα ΑRB (actuator contiguous wheel slip limitation), το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο ηλεκτρικό i3s.

Το ARB θα είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 1, αποτελώντας ένα «σοφιστικέ» σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, αντί για την αντίστοιχη του DSC (Dynamic Stability Control). Χωρίς μεγάλες διαδρομές στη μεταβίβαση του σήματος, σύμφωνα με τους Βαυαρούς, οι πληροφορίες μεταδίδονται χάρη στο ARB τρεις φορές γρηγορότερα. Σε συνεργασία με το DSC, ο περιορισμός της ολίσθησης των τροχών είναι στην περίπτωση αυτή συνεχής, μειώνοντας σημαντικά την υποστροφή που συνήθως παρατηρείται σε προσθιοκίνητα οχήματα.

Επιπλέον, η στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος είναι ενδυναμωμένη στον νέο Άσο μέσω της στοχευμένης χρήσης πρόσθετων ενισχύσεων, όπως το τύπου boomerang «μπράτσο» που απαντάται στο πίσω μέρος. Όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ προαιρετικά διατίθεται η σπορ ανάρτηση Μ Sport, η οποία είναι χαμηλότερη σε ύψος κατά 10 χλστ., αλλά και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Variable Damper Control) με ρυθμίσεις Comfort και Sport, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν μέσω του διακόπτη Driving Experience Control.

Όσον αφορά τις εκδόσεις με βάση τον κινητήρα της νέας BMW Σειράς 1, οι υποψήφιοι αγοραστές της μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις diesel και δύο βενζινοκίνητες, με ισχύ από 116 έως και 306 ίππους. Σημειώστε ότι οι 116d (3κύλινδρος κινητήρας 1.5 με 116 ίππους και ροπή 270 Nm), 118d (4κύλινδρος 2,0 λίτρων με 150 ίππους και ροπή 350 Nm) και 118i (3κύλινδρος 1.5 με 140 ίππους και ροπή 220 Nm) εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι 116d και 118i προαιρετικά εφοδιάζονται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων και η 118d με το αυτόματο Steptronic των 8 σχέσεων. Το τελευταίο είναι στάνταρντ στην 120d xDrive (4κύλινδρος 2,0 λίτρων με 190 ίππους και ροπή 400 Nm), όπως φυσικά και στην κορυφαία της γκάμας... M135i xDrive.

Αυτή εξοπλίζεται με τον ισχυρό 2λιτρο και 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης της BMW, εξασφαλίζοντας, χάρη στους 306 ίππους και στα 450 Nm της μέγιστης ροπής του, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα της τάξης των 4,8 δλ. και των 4,7 δλ. με το πακέτο M Performance. Ο λόγος για τον νέο μεγάλο αντίπαλο του Audi S3 και, φυσικά, της Mercedes-AMG A 35, την ώρα που εμείς σκεφτόμαστε ήδη την ιδανική «ειδική διαδρομή» για τους τρεις κορυφαίους Γερμανούς. Η γκάμα του μοντέλου στην Ελλάδα (δείτε το αναλυτικό pdf στο τέλος του άρθου), θα κυμαίνεται από 26.125 (118i) έως 60.450 ευρώ (M 135i xDrive) ενώ στη χώρα μας θα λανσαριστεί στις 28 Σεπτεμβρίου. Μέχρι τότε, προέχει το επόμενο ραντεβού μας με τη νέα BMW Σειρά 1 στην οδηγική αυτήν τη φορά γνωριμία μας μαζί της, στις 8-9 Ιουλίου, στο Μόναχο. Μείνετε συντονισμένοι..._ Μ. Σαλ.

BMW Σειρά 1

 

 

Συνημμένα Αρχεία

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά