Επικαιρότητα Ελλάδα

ΕΛΒΟ: Στις 13 Ιουλίου ο διαγωνισμός για την πώλησή της

Η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για την απόκτηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), που αρχικά είχε οριστεί για τις 2 Απριλίου, οριστικοποιήθηκε για τη Δευτέρα 13 Ιουλίου.

Ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό είχαν εκφράσει τόσο ελληνικές, όσο και διεθνείς εταιρείες. Από τη χώρα μας, ως ενδιαφερόμενες εταιρείες φέρονταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Kouimtzis Group, ενώ η ΕΛΒΟ είχε προσελκύσει και διεθνείς εταιρείες όπως οι Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (Γερμανία), Plasan (Ισραήλ) και Paramount Group (Νότιος Αφρική). Εσχάτως, είχαν υπάρξει πληροφορίες για ενδιαφέρον από φίρμες όπως οι Tata, Intracom Defence, αλλά και ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των βαρέων οχημάτων. Βέβαια, το ενδιαφέρον από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό έχει σημαντική διαφορά, οπότε μένει να δούμε ποιες από τις παραπάνω -ή και άλλες- εταιρείες, θα καταθέσουν επίσημη προσφορά.

ELVO

Από το 2014, η ΕΛΒΟ βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, έπειτα από σχετική απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης, με τα χρέη της να φτάνουν στα 85 εκατομμύρια ευρώ και τη συσσωρευμένη ζημία της, να είναι διπλάσια. Μπορεί σε οικονομικό επίπεδο η κατάσταση να μην είναι πολύ καλή, ωστόσο η βιομηχανία διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα. Καταρχάς, οι εγκαταστάσεις της έχουν έκταση 270 στρεμμάτων και καλύπτουν επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών μέτρων στη Σίνδο. Ακόμη, διαθέτει πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων μάχης Leopard, καθώς επίσης και σταθμό διαγνωστικών και συντήρησής τους. Επιπλέον, η απόκτηση του σήματος και του τίτλου "ΕΛΒΟ" συνεπάγεται εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, σχέδια, άδειες και πατέντες που έχουν αποκτηθεί από το 1972 -όταν ιδρύθηκε η βιομηχανία- έως σήμερα.

Σημειώνεται, πως η ΕΛΒΟ έχει υπάρξει βασικός προμηθευτής του Ελληνικού Δημοσίου αναφορικά με οχήματα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πρόσφατα, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ανακοίνωση την πρόθεση ανανέωσης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ με 1000 λεωφορεία, σχέδιο στο οποίο η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων θα μπορούσε να συμμετάσχει.

Ο διαγωνισμός που σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Απριλίου, θα αποτελέσει την 3η προσπάθεια παραχώρησης της ΕΛΒΟ. Η αρχή έγινε το 2017, με δύο διαγωνισμούς που δεν είχαν αποτέλεσμα, ενώ η συνέχεια δόθηκε φέτος. Στην τελευταία καταμέτρηση, η ΕΛΒΟ απασχολούσε 330 υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν πια μεταφερθεί σε άλλες θέσεις του Δημόσιου τομέα.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου