Επικαιρότητα Ελλάδα

Καύσιμα – 12% του συνόλου των φόρων στην Ελλάδα

Σοβαρή ζημιά στα φορολογικά έσοδα της χώρας θα προκαλέσει η κάθετη πτώση της ζήτησης σε καύσιμα εξαιτίας των περιορισμών κυκλοφορίας που έφερε ο κορονοϊός, καθώς υπολογίζεται ότι το κράτος θα χάσει περίπου 6,5 δις ευρώ.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές και όπως γνωρίζει πλέον καλά όλη η Ελλάδα, οι φόροι στα καύσιμα στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους που υπάρχουν, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολό τους ανέρχονται στο 65% περίπου επί της λιανικής τιμής στην αντλία του πρατηρίου. Αυτό συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, επειδή με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα προσπαθεί να καλύψει το έλλειμμα στο εμπορικό της ισοζύγιο (οι εισαγωγές είναι πάντα περισσότερες από τις εξαγωγές, καθώς η χώρα έχει ισχνή ετήσια βιομηχανική παραγωγή και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ). Υπολογίζεται ότι το 12% επί του συνόλου των ετήσιων φόρων προέρχεται από τα πετρελαιοειδή και αυτό σημαίνει ότι στο τέλος της χρονιάς θα λείπουν από τα φορολογικά έσοδα της χώρας 6,5 δις ευρώ, εξαιτίας της δίμηνης υγειονομικής κρίσης που ακόμη μας ταλαιπωρεί και έχει ακινητοποιήσει την εγχώρια αγορά καυσίμων.

Τα έσοδα της χώρας από την φορολογία των πετρελαιοειδών βρίσκονται σε συνάρτηση με τον όγκο των πωλήσεων και όχι με την εξέλιξη των τιμών, αφού καθορίζονται με με ένα συγκεκριμένο ποσό ανά λίτρο και όχι με κάποιο ποσοστιαίο συντελεστή. Υπενθυμίζουμε ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) υπολογίζεται σε σε σταθερό ποσό ανά 1.000 λίτρα: βενζίνη 700 ευρώ, πετρέλαιο κίνησης 410 ευρώ, πετρέλαιο θέρμανσης 280 ευρώ, υγραέριο κίνησης 430 ευρώ, υγραέριο οικιακό 60 ευρώ και βιομηχανικό υγραέριο 120 ευρώ. Ύστερα έπονται το ΦΠΑ 24%, τα ΔΕΤΕ 0,05%, η ειδική εισφορά 1,2% (του ν. 3054/2002), το τέλος της ΡΑΕ 0,20 ευρώ/λίτρο. Ασφαλώς, υπάρχει και το κόστος μεταφοράς (βυτιοφόρα), διάφορα χρηματοοικονομικά έξοδα και ένα λογικό (έως μικρό) κέρδος 6% στη λιανική. Και κάπως έτσι φτάνουμε από τα 0,40-0,45 ευρώ στο διυλιστήριο στο 1,5-1,6 ευρώ στην αντλία.

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου