top icon
Επικαιρότητα

Οδήγηση με βροχή: Συμβουλές για να μην αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα

Απλές και κατανοητές συμβουλές για την ασφαλή οδήγηση με βροχή.

Κάθε φορά που η βροχή κάνει την εμφάνιση της, αρκετά προβλήματα δημιουργούνται τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στους χρήστες που το χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση. Το μεγαλύτερο μέρος του οδικού μας δικτύου δυστυχώς είναι κακοσυντηρημένο, με κακής ποιότητας άσφαλτο, σε συνδυασμό με τον ανθρώπινο παράγοντα ο οποίος παίζει βασικό ρόλο κατά την οδήγηση, συνάδει σε ένα αποτέλεσμα που πολλές φορές καταλήγει να είναι επικίνδυνο.

Πολλές φορές οι χρήστες των οχημάτων δεν γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν όταν αντιμετωπίζουν βροχερές συνθήκες μικρής η μεγάλης έντασης, κάνοντας την ζωή τους δύσκολη με συνέπεια πολλές φορές να κινδυνεύουν οι ίδιοι από τις λανθασμένες επιλογές ή την έλλειψη γνώσης για το πως κινούμαστε σε βρεγμένο οδόστρωμα και τις παγίδες που κρύβει.

Παρουσιάζουμε, λοιπόν, κάποιες απλές αλλά πολύ σημαντικές συμβουλές ώστε ένας οδηγός με μεγαλύτερη η μικρότερη εμπειρία πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος να νιώσει άνετα και να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ώστε η οδήγηση σε αυτές τις συνθήκες να αποτελέσει απλά μέρος της καθημερινότητας του. Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως αν οι καιρικές συνθήκες είναι ακραίες, επιλέγουμε να μην μετακινηθούμε άσκοπα.

Ελαστικά, ο σύμμαχος μας…

Όσο και αν μας φαίνεται παράξενο οι περισσότεροι χρήστες των οχημάτων δεν γνωρίζουν σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά τους. Τα ελαστικά παίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο για να κινείται με ασφάλεια ο οδηγός ενός αυτοκινήτου, γι’ αυτό η σωστή χρήση και συντήρηση των ελαστικών, καθώς και η γνώση των χαρακτηριστικών τους είναι ζωτικής σημασίας για εγγυημένη ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

Με τους κατασκευαστές να έχουν στην γκάμα τους πληθώρα επιλογών στον τομέα των ελαστικών η επιλογή του οδήγού θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες του αλλά και τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει κατά την οδήγηση. Φροντίζουμε να απευθυνθούμε στους ειδικούς (επίσημο δίκτυο ελαστικών) καθώς είναι επιφορτισμένοι με το δύσκολο έργο να μας ενημερώσουν για το ποια είναι τα κατάλληλα ελαστικά για κάθε έναν από εμάς.

Ελέγχουμε τακτικά τις πιέσεις των ελαστικών καθώς αποτελούν σημαντική παράμετρο για την σωστή πρόσφυση του οχήματος μας, παράλληλα μας χαρίζουν και κάποια έξτρα χρήματα καθώς με τις σωστές πιέσεις των ελαστικών, μειώνεται και η κατανάλωση.

Τέλος το “διάβασμα” των ελαστικών δεν απαιτεί πτυχίο πανεπιστημίου και εξηγούμαστε, τα ελαστικά πολλές φορές μπορεί να δείχνουν στην όψη σε καλή κατάσταση αλλά να έχουν χάσει τις δυνατότητες τους. Αυτό συμβαίνει είτε λόγω παλαιότητας είτε λόγω καιρικών συνθηκών (κρύο-ζέστη) με αποτέλεσμα να ξεραίνονται, κάνοντας τα επικίνδυνα τόσο για τον οδηγό του οχήματος όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Για τον λόγο αυτό δεν αμελούμε να ελέγχουμε τις ημερομηνίες που αναγράφονται στα πέλματα των ελαστικών στο πλάι καθώς μας δίνουν πληροφορίες ζωτικής σημασίας.

Αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά

Ιδιαίτερο ρόλο παίζει και η προσαρμογή της οδικής μας συμπεριφοράς όταν οδηγούμε σε βρεγμένο οδόστρωμα για την ασφάλεια όχι μόνο τη δική μας αλλά και των γύρω μας. Κατά την οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα θα πρέπει να αλλάξουμε την οδήγηση μας και να έχουμε κατά νου κάποια απλά πράγματα τα οποία θα μας κάνουν να κινούμαστε με ασφάλεια και χωρίς άγχος.

Αρκετοί οδηγοί αγχώνονται με τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών και κάνουν κάποια λάθη τα οποία πολλές φορές τους φέρνουν σε δυσχερή θέση, εάν όμως ακολουθήσουν κάποια απλά “μυστικά” θα λύσουν μια για πάντα το συγκεκριμένο τους πρόβλημα.

Κρατάμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται.

Οι κινήσεις του τιμονιού, του φρένου και του γκαζιού θα πρέπει να είναι ομαλότερες, διότι ο έλεγχος μπορεί να χαθεί πολύ εύκολα.

Συνετό επίσης είναι να βλέπουμε μπροστά από την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να αντιληφθούμε γρηγορότερα ένα συμβάν, π.χ. ένα ξαφνικό φρενάρισμα ή κάποιο πρόβλημα που έχει προκύψει σε κάποιο άλλο όχημα.

Επίσης προσπαθούμε να βρισκόμαστε και εκτός ακτίνας δράσης του σπρέι νερού που μειώνει την ορατότητα ιδίως όταν τα οχήματα είναι μεγάλα καθώς αποτελούν έναν ακόμη πονοκέφαλο κατά την οδήγηση.

Μην ξεχνάμε πως στον δρόμο δεν είμαστε μόνοι μας, φροντίζουμε να μειώνουμε την ταχύτητα μας ώστε να μην κάνουμε “μπάνιο” δικυκλιστες και πεζούς που μπορεί να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Έχε τα μάτια σου ανοιχτά

Καλό είναι πάντα να προλαμβάνεις λένε, και στην προκειμένη περίπτωση συμφωνούμε απόλυτα. Καθώς το οδικό δίκτυο της χώρας μας κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν η βροχή κάνει την εμφάνιση της.

Πολλές φορές παρατηρούμε ότι η άσφαλτος ενώ έχει το χαρακτηριστικό μαύρο χρώμα γλυστράει επικίνδυνα ή άλλες φορές να έχει χάσει το ανάγλυφο της. Με δεδομένο πως ποτέ δεν γνωρίζουμε απόλυτα αν υπάρχει η κατάλληλη πρόσφυση, οδηγούμε συντηρητικά και προσέχουμε να διατηρούμε την σωστή ταχύτητα στο όχημα μας. Δεν χρειάζονται ηρωισμοί ακόμη και αν διαθέτουμε το καλύτερο αυτοκίνητο της αγοράς το οποίο είναι εφοδιασμένο με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Μεγάλη “παγίδα” αποτελεί το βιομηχανικό δάπεδο των υπόγειων πάρκινγκ στα σούπερ μάρκετ, αρκετοί χρήστες των οχημάτων πολλές φορές δεν γνωρίζουν πως το συγκεκριμένο υλικό είναι ολισθερό με αποτέλεσμα να δημιουργούν άθελα τους διάφορα προβλήματα και πολλές φορές ατυχήματα. Για τον λόγο αυτό καθώς εισερχόμαστε στους συγκεκριμένους χώρους μειώνουμε την ταχύτητα μας και ελέγχουμε προσεκτικά τον περιβάλλοντα χώρο.

«Προσοχή ναρκοπέδιο»

Ακόμη και με ελάχιστη ποσότητα βροχής οι λακκούβες που υπάρχουν κατά μήκος του οδικού μας δικτύου μπορεί να μας επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Αρκετές φορές καθώς το βάθος τους είναι μεγάλο, μπορεί να “τραυματίσουν” το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ενώ εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας εκτινασσόμενου νερού μπορεί να προκληθεί βλάβη στα ευπαθή στο νερό μέρη του κινητήρα. Αν δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το βάθος της, περνάμε από δίπλα έχοντας κατά νου τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται μαζί με εμάς.

Επιπρόσθετα η βροχή μετά από άνυδρες περιόδους καθιστά τους δρόμους ακόμα πιο επικίνδυνους αφού σε συνδυασμό με τις ακαθαρσίες του οδοστρώματος προκύπτει ένα είδος λάσπης που μειώνει την πρόσφυση και μας εμποδίζει να οδηγήσουμε με ασφάλεια.

Αποφεύγουμε την λευκές γραμμές και γενικοτέρα τα βαμμένα σημεία καθώς σε κάποιες περιπτώσεις είναι κατασκευασμένα από πλαστικό που σε συνδυασμό με την βροχή τα κάνει ιδιαίτερα γλυστερά.

Δεν ξεχνάμε πως αν κατοικούμε σε περιοχές που η βροχή είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, η χρήση βρόχινου ελαστικού είναι η ενδεδειγμένη λύση.

Υδρολίσθηση τι σημαίνει και πως τα βγάζω πέρα

Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα. Εάν το φιλμ του νερού που καλύπτει το οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλ. και η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μεγάλη, δημιουργείται ένα στρώμα νερού μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού με αποτέλεσμα την απώλεια πρόσφυσης, το λεγόμενο «πλανάρισμα».

Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι αρκετά συνηθισμένο για πολλούς λόγους, αλλά υπάρχουν τρόποι ώστε όταν μας συμβεί να το αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία και με ασφάλεια.

Κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην πορεία που έχουμε επιλέξει, χωρίς να πατάμε φρένο γιατί θα είναι η αιτία πλήρους απώλειας ελέγχου του οχήματος μας.

Φροντίζουμε να μειώσουμε την ταχύτητα μας είτε αφήνοντας μαλακά το γκάζι ή εάν είναι δυνατό κατεβάζοντας ταχύτητα.

Περιμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους. Μην ξεχνάτε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πιο εύκολα εμφανίζεται η υδρολίσθηση.

Δεν κινούμαστε σε οδικό δίκτυο που έχουν σχηματιστεί μεγάλες λίμνες νερού, καθώς ο κίνδυνος εκτροπής από το δρόμο είναι αυξημένος.

Το σημαντικότερο όλων να είστε ήρεμοι και να μην χάσετε την ψυχραιμία σας, έχοντας όλες αυτές τις συμβουλές θα μπορέσετε με επιτυχία να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο της υδρολίσθησης.

«Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά»

Σημαντικό ρόλο στην οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και υπό βροχή διαδραματίζει η γενοκότερη κατάσταση του οχήματος, για αυτό φροντίζουμε να είναι σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση.

Τα κρύσταλλα του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι πάντα καθαρά. Στην περίπτωση της βροχής, η σκόνη που βρίσκεται σε αυτά μετατρέπεται σε λάσπη, καθιστώντας την ορατότητα αδύνατη. Επιπλέον, δώστε σημασία εκτός από την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων, και σε αυτή του συστήματος πλύσης, καθώς σίγουρα θα σας χρειαστούν. Επιπλέον, το σύστημα παροχής ρεύματος θα πρέπει να λειτουργεί στην εντέλεια, καθώς το να βρεθεί κάποιος με προβλήματα παροχής ρεύματος σε τέτοιες συνθήκες δεν θα είναι ότι καλύτερο.

Τέλος, απαραίτητος είναι ο έλεγχος του συστήματος θέρμανσης-αερισμού του αυτοκινήτου. Η σωστή λειτουργία του δεν αφορά μόνο στην άνεση μας, αλλά και στην ασφάλειά μας. Εάν υπάρχει η σωστή θερμοκρασία εντός του οχήματος τότε νιώθουμε και εμείς πιο άνετα κατά την οδήγηση. Επίσης, ο μη σωστός εξαερισμός θα θαμπώνει τα τζάμια κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη. Όταν θολώνει το παρμπρίζ, σβήνουμε την ανακύκλωση του αέρα, ενώ στις πιο δύσκολες περιπτώσεις ανοίγουμε το σύστημα κλιματισμού.

Ανακεφαλαίωση

Συνοψίζοντας με αυτές τις απλές αλλά κατανοητές συμβουλές, θα λύσετε μια για πάντα το πρόβλημα που λέγεται, οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και οδήγηση υπό βροχή. Αρκεί να τηρήσετε κατά γράμμα τις συμβουλές μας και κάθε σας συνάντηση με την βροχή, θα είναι απλά μία καθημερινή επιβράβευση των οδηγικών ικανοτήτων σας._ Γ.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ