top icon
Επικαιρότητα

Οι ανατροπές που φέρνει ο «Καθαρός Δακτύλιος» στην Αθήνα

Επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου ο Δακτύλιος στην Αθήνα, αυτή τη φορά όμως με διαφορετική λογική, που φέρνει ανατροπές.

Καταρχήν, θα πρέπει να ξεχάσουμε τις πολυάριθμες περιπτώσεις εξαιρέσεων του μέτρου από χιλιάδες αυτοκίνητα σε καθημερινή βάση. Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, τα μοναδικά οχήματα που θα εξαιρούνται του Δακτυλίου θα είναι τα ηλεκτρικά. Μίλησε επίσης και για επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων, αλλά και για ενδεχόμενες αλλαγές στο ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων. Ασφαλώς, όλα αυτά μαζί έφεραν μια σύγχιση και δημιούργησαν απορίες, λίγες ημέρες πριν την επιστροφή του Δακτυλίου από μακρά απουσία.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μιλώντας στο Real FM 97,8 και στον κ. Νίκο Χατζηνικολάου και τον κ. Αντώνη Δελλατόλα. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του Δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. «Το ονομάζουμε Καθαρό Δακτύλιο. Θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών-ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε Καθαρό Δακτύλιο», δήλωσε.

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.

«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ