top icon
Επικαιρότητα

Ποια οδικά έργα θα «τρέξουν» ως το πρώτο εξάμηνο του 2023

Τα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα καθώς και τα έργα ύψους 6,5 δις ευρώ που πρόκειται να συμβασιοποιηθούν έως το α’ εξάμηνο του 2023.

Στα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα καθώς και στα έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ που πρόκειται να συμβασιοποιηθούν έως το α’ εξάμηνο του 2023, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική».

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι:

Τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023.

Έως το τέλος του έτους ξεκινά ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο. Εκτιμάται ότι το κόστος του έργου θα ανέλθει σε περίπου 550 εκατομμύρια ευρώ. Νωρίτερα, θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ.

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βγει στον αέρα ένα εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, καθώς και τη δημιουργία νέου κόμβου στα Ναυπηγεία. Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 63 εκατομμύρια ευρώ.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Ιωάννινα–Κακαβιά, με προϋπολογισμό περίπου 310 εκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά, ως τους πρώτους μήνες του 2023 θα δημοπρατηθούν έργα σχεδόν 3,7 δισ. ευρώ, δημόσια και ΣΔΙΤ, ενώ έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν και οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Έως τέλος του έτους η συμβασιοποίηση οδικών έργων 900 εκατ. ευρώ

Ως το τέλος του έτους θα συμβασιοποιηθούν οδικά έργα εξαιρετικής σημασίας ύψους περίπου 900 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα έργα της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ, φιλοδοξούν να κλείσουν μακροχρόνιες εκκρεμότητες.

Το ίδιο χρονικό διάστημα θα έχουν συμβασιοποιηθεί, επίσης, τα άλλα δύο οδικά έργα που «έτρεξαν» μέσω ΣΔΙΤ και αποτέλεσαν τον «πιλότο» για τη συνέχεια. Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, ύψους 290 εκατ. ευρώ.

Στα οδικά έργα που θα συμβασιοποιηθούν είναι και η επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ. Συνολικά, τα έργα που θα έχουν υπογραφές μέχρι το α’ εξάμηνο του 2023 θα είναι περίπου 6,5 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ