top icon
Επικαιρότητα

To πρόγραμμα για την ανάπτυξη του Τραμ

Η παραλαβή των δύο πρώτων νέων συρμών αποτελεί το εφαλτήριο για την περαιτέρω ανάπτυξη του Τραμ και τις μελλοντικές του επεκτάσεις.

Εικοσιπέντε συνολικά νέα οχήματα προστίθενται στον υπάρχοντα στόλο του Τραμ, εκσυγχρονίζοντας τον. Τα οχήματα φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για σύγχρονους συρμούς που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση, αλλά και μειωμένα λειτουργικά έξοδα. Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα-δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων). Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα. Από πλευράς τεχνολογίας έχουν ό,τι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης. Ήδη έχουν έρθει ακτοπλοϊκώς στην Αθήνα δύο οχήματα και σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021, θα αφιχθούν όλα, ώστε μετά από επί τόπου στατικές και δυναμικές δοκιμές στο δίκτυο του Τραμ να ενταχθούν στην κυκλοφορία. Η προσθήκη των νέων συρμών θα καλύψει, επίσης, τις νέες ανάγκες σε τροχαίο υλικό που προκύπτουν από την υπό κατασκευή επέκταση του δικτύου Τραμ προς Πειραιά.


Η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά

Η επέκταση προς Πειραιά περιλαμβάνει 3,1 χλμ. μήκος διαδρομής προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον Πειραιά. Συγκεκριμένα αφορά την διαδρομή Νέο Φάληρο–Μικράς Ασίας–Γρηγορίου Λαμπράκη–Βασ. Γεωργίου Α–Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος)– Εθν. Αντιστάσεως– Ομ. Σκυλίτση–Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται σε 12 νέες στάσεις, με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη–Μικράς Ασίας–Λαμπράκη–Ευαγγελίστρια– Πλατεία Δεληγιάννη–Δημαρχείο-Ακτή Ποσειδώνος) και 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα–Πλατεία Ιπποδαμείας– 34ου Συντάγματος–Ανδρούτσου–Ομ. Σκυλίτση).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, από την πρόοδο του έργου αναβαθμίζονται σημαντικά περιοχές διέλευσης του τραμ στον Πειραιά, αφού η Αττικό Μετρό ΑΕ φροντίζει για τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου, αλλά και για τον εμπλουτισμό του πρασίνου σε υφιστάμενα πάρκα με τη φύτευση νέων δένδρων, θάμνων κ.λ.π. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η ανάπλαση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και η ανάπλαση των πλατειών Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και περιοχής Ευαγγελίστριας. Επίσης, έχει ήδη ολοκληρωθεί η ανακατασκευή και βελτίωση χιλιομέτρων πεζοδρομίων σε όλο το μήκος του έργου. Στο πλαίσιο επίσης του έργου, εγκαθίσταται ένα νέο σύγχρονο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους «έξυπνους» κάδους συλλογής. Με την ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται μείωση κυκλοφορίας μετακινήσεων με οχήματα κατά 15.000 ημερησίως, όπως και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης που θα επιφέρει βελτίωση του αστικού μικροκλίματος.

Με την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, παράλληλα με την ολοκλήρωση της κατασκευής και του Μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφού εκεί πλέον θα ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το Τραμ. Η εξέλιξη αυτή θα διευκολύνει σημαντικά χιλιάδες επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοίο, αλλά παράλληλα αναμένεται και να ενισχύσει σημαντικά τις εμπορικές χρήσεις τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας.


Επέκταση Αμαξοστασίου στο Ελληνικό

Στις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Αφορά επέκταση περίπου 5 στρεμμάτων, αλλά και βελτιώσεις στο υπάρχον αμαξοστάσιο, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 συρμών Τραμ (παλαιών & νέων).


Έλεγχοι για την επαναλειτουργία του Τραμ στο Σύνταγμα

Εντός της τρέχουσας εβδομάδας ξεκινά η εγκατάσταση των ειδικών σενσόρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με Τραμ πάνω στον Ιλισσό) για να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί. Αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του Τραμ μέχρι το Σύνταγμα (πηγή: Yπουργείο Μεταφορών και Υποδομών).


Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ