Το νέο Range Rover Evoque  βρίσκεται σε «αποστολή» στην Ελλάδα από τις 9 Μαρτίου και μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου.

Επτά χρόνια στις αγορές ή κάτι παραπάνω από 800.000 πωλήσεις παγκοσμίως αποτέλεσαν τη συγκομιδή της πρώτης γενιάς του baby Range όπως συνηθίζεται να λέγεται εδώ και χρόνια το Evoque. Ένα από τα πιο ιδιαίτερα αμαξώματα αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, που στις αρχές τις δεκαετίας έβαλε τη Range Rover σε κάπως μικρότερα σαλόνια από αυτά που ήταν συνηθισμένη, αλλά, σε κάθε περίπτωση, πολυτελή.

Η είδηση είναι πως για την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου που βοήθησε και βοηθάει όσο λίγo στα οικονομικά της εταιρείας, η Jaguar Land Rover επέλεξε την Ελλάδα. Με επίκεντρο το Πόρτο Χέλι και ειδικότερα το ξενοδοχείο Amanzoe περίπου 5.700 δημοσιογράφοι και άλλοι προσκεκλημένοι της εταιρείας από όλο τον κόσμο θα επισκεφτούν τη χώρα μας μέσα στο μήνα.

Το “χορό” άνοιξαν οι Έλληνες δημοσιογράφοι στις 9 του μήνα, σε μια πιο compact παρουσίαση, μιας που η ελληνική αντιπροσωπεία θέλοντας να φιλοξενήσει όσο περισσότερα Μέσα ήταν δυνατόν, περιόρισε την παρουσίαση σε μία ημέρα –αντί για δύο.

Kανένα πρόβλημα πάντως, αφού οι γνωστοί για τη διοργάνωση super παρουσιάσεων Βρετανοί φρόντισαν για μια διαδρομή περίπου 500 χλμ. με οδήγηση σε άσφαλτο, χώμα και φυσικά σε πραγματικές εκτός δρόμου συνθήκες. Ήρθαν, ρώτησαν, πήραν άδειες και πέρασαν από δασικούς δρόμους, ακροπολικές ειδικές πέριξ του Λουτρακίου, νεροφαγώματα, ρυάκια, ακόμα και από τις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου, απλά για να υπογραμμίσουν ότι και ο μικρότερος εκπρόσωπό τους πάει παντού. Για τις ανάγκες της παρουσίασης έχουν επιστρατευθεί 220 υπάλληλοι της εταιρείας και 110 Evoque, συν αυτοκίνητα υποστήριξης κ.λπ.

Ωστόσο, με τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις υπό καθεστώς εμπάργκο μέχρι τις 13 του μήνα, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να παραθέσουμε την εικόνα της νέας γενιάς του μοντέλου. 

Σχεδιαστικά το νέο Evoque δε διαφέρει σημαντικά από τον προκάτοχό του. Η ίδια η εταιρεία, βασισμένη σε έρευνες σχετικά με τον “απόηχο” του υπάρχοντος μοντέλου, κατέληξε στο ότι δε χρειάζονταν παρά τεχνολογικές και ποιοτικές αναβαθμίσεις ώστε να... αναθερμανθεί η εικόνα του. Κάτι που μας βρίσκει σύμφωνους, αφού παρά τα 8 χρόνια που κουβαλούσε η πρώτη γενιά στην πλάτη της, συν ακόμα τρία  πριν αποτελέσει απτή πραγματικότητα το 2011 (σ.σ. παρουσιάστηκε το 2008 ως LRX concept και μπήκε σχεδόν αυτούσιο στην παραγωγή), δεν έχουν σταθεί ικανά να το “γεράσουν”. 

Έτσι, το μακράν πιο εντυπωσιακό σχήμα μεταξύ των premium compact SUV, στη νέα του γενιά εφαρμόζει κάτι από VW από πλευράς σχεδιασμού, που σημαίνει ότι οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στα σημεία. O ίδιος ο αρχιτέκτονας πίσω από το σχεδιασμό του άλλωστε, ο Gerry McGovern, χαρακτηρίζει το νέο αυτοκίνητο ως “έξυπνη εξέλιξη και όχι επανάσταση”. 

Το νέο Evoque βασίζεται σε μια επίσης νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε με το βλέμμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για την Premium Transverse Architecture, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την «υποδοχή» υβριδικών μονάδων κίνησης, και ειδικότερα την ενσωμάτωση μια τρικύλινδρης plug-in υβριδικής έκδοσης από το 2020. Μέχρι τότε, οι Βρετανοί κάνουν λόγο για αυξημένη κατά 13% ακαμψία συγκριτικά με την πλατφόρμα που αντικαθιστά, αλλά και για σημαντική αύξηση των διαθέσιμων χώρων -λόγω του αυξημένου κατά 21 χλστ. μεταξονίου-, χωρίς ταυτόχρονη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Έτσι, το μήκος παραμένει στα 4,37 μ., ενώ ο χώρος αποσκευών είναι απόλυτα ικανοποιητικός για την κατηγορία (591 λίτρα, που φτάνουν έως τα 1.383 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Μεγαλύτερες και με διευρυμένο άνοιγμα είναι οι πίσω πόρτες, κάνοντας έτσι ευκολότερη την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα με τον αυξημένο κατά 10% διαθέσιμο χώρο για τα πόδια, ενώ έπειτα από τη σημαντική πτώση στις πωλήσεις των τρίθυρων εκδόσεων, η μαμά εταιρεία κατέληξε στη συνέχεια της πορείας του μοντέλου μόνο σε πεντάθυρες εκδόσεις.

Από πλευράς εξωτερικού σχεδιασμού, εμφανείς είναι κάποιες επιρροές από το μεγαλύτερο Velar, και αν κάποιος δεν αντιληφθεί με την πρώτη ματιά τους φουσκωμένους θόλους των τροχών που στις πλουσιότερες εκδόσεις θα φιλοξενούν τροχούς 21 ιντσών, τα στενότερα LED φωτιστικά σώματα και τα επίσης στενότερα πλευρικά παράθυρα, σίγουρα θα παρατηρήσει τις αναδυόμενες -πλέον- χειρολαβές των θυρών. 

Οι μεγάλες αλλαγές πάντως εντοπίζονται στο εσωτερικό, που προέρχεται ξεκάθαρα από το Velar. Εκεί, η ποιότητα είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, ενώ η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αντικατοπτρίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (έξτρα, ανάλογα με την έκδοση) που πλέον έχει μπροστά του ο οδηγός, όπως και στο συνδυασμό δύο επιπλέον οθονών στο κέντρο της κονσόλας (με δυνατότητα κλίσης η πάνω) για τη διαχείριση του συστήματος infotainment, του κλιματισμού και άλλων λειτουργιών. H κάμερα οπισθοπορείας του Evoque προβάλλεται στον κεντρικό καθρέφτη με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ το έξτρα σύστημα Ground View που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη, εξαφανίζει από το οπτικό πεδίο του οδηγού το καπό και τον κινητήρα, παρέχοντάς του μια εικόνα της κατάστασης του οδοστρώματος ακριβώς μπροστά και από κάτω του! 

Από το Velar προέρχεται και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Integral Link, ενώ εμπρός το νέο Evoque φοράει γόνατα ΜακΦέρσον με αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stop. Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, με το λανσάρισμά του το Evoque θα εξοπλίζεται αποκλειστικά με δίλιτρες εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ της σειράς Ingenium, που, εξαιρώντας την βασική D150, η οποία θα συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και θα είναι προσθιοκίνητη, θα είναι τετρακίνητες, με τη ροπή να μεταφέρεται στους δύο άξονες από το γνωστό αυτόματο εννιάρι ZF που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια η εταιρεία. Παραδοσιακά για μοντέλο της φίρμας, πίσω από την τετρακίνηση βρίσκεται το αναβαθμισμένο σύστημα Terrain Response 2, το οποίο διαθέτει έξι προγράμματα λειτουργίας (General, Eco, Sand, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts και Auto). Σε επίπεδο εξέλιξης, συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά, το νέο Evoque μπορεί να περάσει από νερό βάθους 60 εκ. (50 εκ. το προηγούμενο). 

“Πάνω” από την έκδοση D150 τοποθετούνται δύο ακόμα ντίζελ, με απόδοση 180 και 240 ίππους αντίστοιχα, ενώ από πλευράς βενζίνης, ο δίλιτρος κινητήρας διατίθεται με 200, 250 και 300 ίππους στην έκδοση P300. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλοι οι κινητήρες, πλην εκείνου της έκδοσης D150, συνδυάζονται με 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα με γεννήτρια/μίζα. Mε την αρωγή του κατά τη διάρκεια του coasting τα “χαρτιά” κάνουν λόγο για κατανάλωση μειωμένη έως και κατά 6%, αλλά και για σημαντικό περιορισμό στις εκπομπές ρύπων. 

Οι πωλήσεις του νέο Evoque στην Ελλάδα ξεκινούν ήδη από αυτήν την εβδομάδα, ενώ πλήρη τιμολογιακή εικόνα θα έχουμε στις 13 Μαρτίου, παράλληλα με τη λήξη του οδηγικού εμπάργκο. Μέχρι τότε, γνωστό έγινε ότι η σχετικά πλούσια έκδοση SEμε τον βενζινοκινητήρα με τους 200 ίππους θα κοστίζει 55.100 ευρώ._ Ε.Ξ.