top icon
Επικαιρότητα

Την Τετάρτη στη Βουλή ο φάκελος για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου

Στην τελική ευθεία περνά η ολοκλήρωση των νομικών διεργασιών, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η συνέχιση της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

Η κυβέρνηση κατέθεσε ήδη το φάκελο της «Γνωστοποίησης» προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να αναβιώσει την προϋπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης με την Ολυμπία Οδό, ενώ την Τετάρτη περνά και από τη Βουλή.

Στο νομοσχέδιο με τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» κατατίθεται υπουργική τροπολογία για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπουργικής τροπολογίας καταργούνται, αφότου ίσχυσαν, η παράγραφος 1 του άρθρου πέμπτου του ν. 4219/2013 (ΦΕΚ Α 269) και η υπ’ αριθ. ΕΠΠ/Π1/Φ1.1/οικ. 112/4.4.2014 (ΦΕΚ Β’ 904) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία το Αναβαλλόμενο Τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα εξαιρέθηκε από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης, προκειμένου να καταστεί εφικτή η υλοποίησή και ολοκλήρωσή αυτού υπό την Σύμβαση Παραχώρησης εις όφελος της ασφάλειας των χρηστών και της ανάπτυξης των περιφερειών από τις οποίες διέρχεται το εν λόγω τμήμα, σύμφωνα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ειδικότερα, η Σύμβαση Παραχώρησης (ΣΠ) για το Έργο της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα− Κόρινθος− Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3621/2007 και τροποποιήθηκε, λόγω της τότε οικονομικής κρίσης, το 2013 με την από 29.11.2013 Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο τέταρτο του ν. 4219/2013 – «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» (ΦΕΚ Α 269).

Ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και παρέχεται πλέον η δυνατότητα –με την υπό κρίση νομοθετική ρύθμιση– να υλοποιηθεί εντός του πλαισίου της οικείας παραχώρησης –ως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός του- και να υλοποιηθεί το έργο, υψίστης σημασίας για την οδική ασφάλεια. Θα κατασκευασθεί με μικτή χρηματοδότηση από το Δημόσιο και μάλιστα με ανώτατο όριο το τίμημα που είχε επιτευχθεί μετά τις εκπτώσεις κατά τις 8 ακυρωθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες, τον Παραχωρησιούχο με ίδια κεφαλαιακή συμμετοχή και από τραπεζικό δανεισμό.

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ