top icon
Επικαιρότητα

Το περιβαλλοντικό τέλος φέρνει πρόστιμα από την ΕΕ

Αντιμέτωπη με πρόστιμα θα βρεθεί η Ελλάδα αν δεν απαντήσει πειστικά σε επιστολή της ΕΕ σχετικά με το περιβαλλοντικό τέλος που έχει επιβάλει στην εισαγωγή παλαιότερης τεχνολογίας μεταχειρισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Αντιμέτωπη με υψηλά πρόστιμα θα βρεθεί η χώρα στην περίπτωση που δεν απαντήσει πειστικά ως την Παρασκευή, σε επιστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το περιβαλλοντικό τέλος που έχει επιβάλει η Ελλάδα στην εισαγωγή παλαιότερης τεχνολογίας μεταχειρισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων. Η Κομισιόν είχε γνωστοποιήσει στη χώρα αιτιολογημένη άποψη που αφορά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών σε σχέση με την εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων.

Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η επιβολή του εν λόγω περιβαλλοντικού τέλους αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να προμηθευτούν μεταχειρισμένα οχήματα, υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά. Για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η χώρα έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα.

Η διαδικασία έρευνας της υπόθεσης ξεκίνησε κατόπιν καταγγελίας του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, ο οποίος υποστηρίζει ότι η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα υψηλών ρύπων (Euro4 και Euro5a) δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ρύθμιση ευνοεί την αγορά νέων ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε στις 27 Ιουλίου 2021 και προβλέπει, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση εισαγωγής πολύ παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για τις παραπάνω κατηγορίες αυτοκινήτων (Euro4 και Euro5a). Η αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν έφτασε στην Ελλάδα τον περασμένο Οκτώβριο και η χώρα είχε διορία έως τον Νοέμβριο να απαντήσει. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε και έλαβε, όπως δικαιούται, παράταση προκειμένου να απαντήσει στην Κομισιόν ως τις 21 Ιανουαρίου 2022.

«Η αγορά έχει επηρεαστεί σημαντικά από το χαράτσι που επιβλήθηκε σε μεγάλη μερίδα μεταχειρισμένων εισαγόμενων ιδιωτικών αυτοκινήτων, καθώς αφορά όλα τα αυτοκίνητα από 8 ετών και άνω. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί ότι ο μέσος όρος των ιδιωτικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ανέρχεται στα 17 έτη», εξηγεί ο Κώστας Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που η αγορά μεταχειρισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων εμφανίζει σημαντική ανάκαμψη. Ο κ. Κυράτσος εξηγεί ότι ακόμα και οι υγειονομικές συνθήκες οδήγησαν στην προμήθεια μεταχειρισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων, καθώς υπάρχουν οικογένειες που επέλεξαν τη λύση της αγοράς ενός δεύτερου αυτοκινήτου προκειμένου να αποφεύγεται η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις των μελών τους. Την ίδια στιγμή, αξίζει να σημειωθεί ότι ώθηση στην αγορά μεταχειρισμένων ιδιωτικών αυτοκινήτων έδωσε και η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αυτοκινήτων λόγω επιπτώσεων της πανδημίας που οδήγησαν σε ελλείψεις μικροτσίπ καθώς και σε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πηγή: Καθημερινή

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ