top icon
Επικαιρότητα

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): στο επίκεντρο των εξελίξεων

Ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα αρχίζει από την Κίσσαμο Χανίων και θα φτάνει μέχρι τη Σητεία, ενώ θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στην εκδήλωση για την παρουσίαση του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η οποία έλαβε χώρα στο Μεγάλο Αρσενάλι, στο Παλιό Λιμάνι Χανίων. Όπως ανέφερε στην ομιλία του «ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Ένα τέτοιο μεγάλο έργο, ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει χωρίς την ύπαρξη διοδίων. Aν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο, η Κρήτη θα μείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη. Αυτό αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα».

Το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που ούτως έχει προτεραιότητα στα έργα υποδομών περιλαμβάνει 40 γέφυρες με συνολικό μήκος 8,7 χιλιόμετρα, 46 ανισόπεδους κόμβους και 15 σήραγγες με συνολικό μήκος 14,5 χιλιόμετρα. Η πλειοψηφία των τούνελ προβλέπεται να κατασκευαστεί στην περιοχή από τη Σούδα ανατολικά για τις Βρύσες, στις Βρύσες -Πετρές -Ατσιπόπουλο, στη διαδρομή από Μπαλί μέχρι Λινοπεράματα και στην περιοχή που βρίσκεται κοντά στο Σεληνάρι.

Ο νέος ΒΟΑΚ που θα συνδέει τη Δυτική με την Ανατολική Κρήτη, θα έχει σε όλο το μήκος του προστατευτικό διαχωριστικό ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, φωτισμό και με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας και μεταφορών στο νησί. Για την υλοποίηση του θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ ποσό 427 εκατομμυρίων ευρώ θα διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης (ο συνολικός προύπολογισμός είναι δύο δις ευρώ). Η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, δημιουργεί την αισιοδοξία για το πολύπαθο έργο. Το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε και έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο, ενώ το τμήμα Νεάπολη–Αγιος Νικόλαος, θα γίνει με ΣΔΙΤ. Παράλληλα έχουν ανατεθεί και οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος–Χανιά.

Μαζί με τον επικεφαλής της κυβέρνησης στα Χανιά βρέθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος νωρίτερα ανέφερε το χρονοδιάγραμμα του έργου «μπορούμε να σας πούμε πως στα τέλη του 2022 θα αρχίσυν να στήνονται τα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ ενώ μέχρι το 2024 εκτιμάμε πως όλα τα μέτωπα του έργου θα είναι ανοιχτά και θα βρίσκονται σε εξέλιξη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Το 2021 η προκήρυξη του διαγωνισμού

Προτεραιότητα στα έργα υποδομής το 2021

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ