Η παραποίηση των χιλιομέτρων συνεχίζει να αποτελεί παράβαση και να καταγράφεται, χωρίς όμως να προστίθενται χιλιόμετρα με τεκμαρτό τρόπο και δίχως να απορρίπτονται τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο.

Η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (αρ. 77465/902) της 21ης Οκτωβρίου 2019, αναφέρει εν περιλήψει τα εξής: Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα ενημερώνεται αν διαπιστώθηκε παράβαση κατά τον δεύτερο ή τρίτο έλεγχο ΚΤΕΟ και για τα χιλιόμετρα που λείπουν. Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα καταλήγει πλέον στην απόρριψή του. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο δελτίο, δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος, δηλαδή να πρέπει να προσθέσει χιλιόμετρα και μετά να περάσει ξανά από έλεγχο, όπως ίσχυε ως τώρα. Παράλληλα, παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος. Επίσης, καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων, σύμφωνα με τον τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.

Παράλληλα με αυτές τις εξελίξεις, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, υποβάλλει τις προτάσεις του και για τα ταξί, τα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής και τα ρυμουλκά- ρυμουλκούμενα. Οι προτάσεις του είναι οι κάτωθι: Τα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρα μας. Στις περιπτώσεις των ταξί να δοθεί οδηγία, ώστε το ιστορικό των χιλιομέτρων τους να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα κυκλοφορίας, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ταξί ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι τα οχήματα. Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα να μην στέλνεται ιστορικό για το ρυμουλκούμενο, αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που στέλνει για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.Τέλος, για τα ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών σε προηγούμενους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ.

Δείτε στο αρχείο PDF στο τέλος του άρθρου τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (αρ. 77465/902) της 21ης Οκτωβρίου 2019

Συνημμένα Αρχεία

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά