Επικαιρότητα Ελλάδα

Υπουργείο Μεταφορών - διευκρινίσεις για τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει ότι τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα που κινούνται χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης για την κυκλοφορία τους.

Η διευκρίνιση γίνεται κατόπιν καταγγελιών για παραπλανητικές διαφημίσεις ηλεκτροκίνητων μοτοποδηλάτων, τα οποία παρουσιάζονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα. Για το λόγο αυτό, υπενθυμίζονται τα κάτωθι: Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση. Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης. Αντίθετα, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με ενσωματωμένα πεντάλ, χειρόγκαζο και διακόπτη, μπορούν να κινούνται μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ταχύτητά τους υπερβαίνει ακόμη και τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.

Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων είναι απαραίτητη η έγκριση τύπου, η άδεια κυκλοφορίας, οι πινακίδες κυκλοφορίας και το δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός. Ακόμη, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους. Τέλος, αποσαφηνίζεται ότι η κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, αποτελεί παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Στο νέο σχέδιο νόμου που προετοιμάζεται για τη μικροκινητικότητα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ξεκαθαρίσει περαιτέρω την νόμιμη κυκλοφορία των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, με σκοπό την προστασία του ανταγωνισμού, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη διευκόλυνση των ελέγχων από τα τμήματα της Τροχαίας.

 

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου