top icon
Επικαιρότητα

Έρχεται η αυτόνομη οδήγηση στην Ελλάδα

Η νομοθεσία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα των Μεταφορών

Είδηση βγήκε στο διαδικτυακό συνέδριο “Shaping the mobility of tomorrow”, καθώς ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε πως στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και Μικροκινητικότητα, το οποίο μεταξύ άλλων θα διαμορφώνει και το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την κίνηση αυτόνομων οχημάτων.

Η αρχή είχε γίνει στα Τρίκαλα πριν μερικά χρόνια με τη δρομολόγηση αυτόνομα κινούμενων λεωφορείων, όπου είχε γίνει δυνατό να ξεπεραστούν τα περίπλοκα ζητήματα της κυκλοφορίας ενός τέτοιου οχήματος σε δημόσιους δρόμους, με ένα έξυπνο τρόπο καθώς η απαιτούμενη από το νόμο ανθρώπινη παρουσία, παρακάμφθηκε μέσω της δημιουργίας ενός κέντρου ελέγχου απ’ όπου θα γινόταν η οποιοδήποτε παρέμβαση αν κρινόταν απαραίτητο.

Πριν από λίγες μέρες, ανάλογο σύστημα συγκοινωνιών δηιουργήθηκε στη Λαμία. Προφανώς η τεχνολογία τρέχει γρήγορα και είναι προφανές ότι θα έπρεπε να προσαρμοστεί αντίστοιχα και το νομοθετικό πλαίσιο, όχο μόνο για αυτόνομα λεωφορεία, αλλά επίσης για van και επιβατικά αυτοκίνητα. Κι αυτό όχι μόνο για υποδεχθεί τα αυτοκίνητα παραγωγής που σταδιακά θα αναβαθμιστούν με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και άνω, αλλά και για να προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αυτόνομων οχημάτων για τις ανάγκες κάποιων ερευνητικών προγραμμάτων.

“Η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες σε νομοθετικό επίπεδο που θα διευθετεί τα θέματα αυτόνομης οδήγησης” σχολίασε ο κ.Κεφαλογιάννης. “Θα υπάρχει φυσικά μελέτη για να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία”, συμπλήρωσε.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα δούμε αυτόνομα οχήματα σε κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας, στην Πανεπιστημίου ή στη Β.Σοφίας… Οι λεπτομέρειες θα προσδιοριστούν στη συνέχεια σε συνεργασία με τους δήμους και ερευνητικά ιδρύματα. Προφανώς το σχετικό νομοσχέδιο είναι κρίσιμο και για την προετοιμασία του εδάφους των δοκιμών αυτόνομης οδήγησης που θα πραγματοποιηθούν στην Αστυπάλαια στο πλαίσιο της μετατροπής της, σε συνεργασία με την VW, σε “πράσινο και έξυπνο νησί”.

“Πρόκειται για μια προσπάθεια να εισαχθούν καινοτομίες στις Μεταφορές” είπε ο κ.Κεφαλογιάννης.

Η αλήθεια είναι πως η μορφή των μεταφορών αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς και η νομοθεσία θα πρέπει να προσαρμόζεται εξίσου γρήγορα…

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ