top icon
Επικαιρότητα

Hyundai Motor Group: Αποκαλυπτήρια για την πρώτη πλατφόρμα αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων E-GMP

Το Hyundai Motor Group παρουσίασε διαδικτυακά τη νέα πλατφόρμα E-GMP, η οποία θα υποστηρίζει μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα των Hyundai και Kia, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες χρήσης και φόρτισης.

Κατά τη διαδικτυακή παρουσίαση της E-GMP (Electric-Global Modular Platform) από το Hyundai Motor Group, έγινε γνωστό πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα παίζει σημαντικό ρόλο στα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου, να καταστεί σε ηγέτη της “ηλεκτρικής εποχής” της αυτοκίνησης.

Η E-GMP θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν αρχής γενομένης από το 2021, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται το Hyundai Ionic 5 καθώς και το πρώτο αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα της Kia. Η δομή της, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση των στόχων του Hyundai Motor Group να παρουσιάσει 23 ηλεκτρικά και να πετύχει 1 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως, έως το 2025.

E-GMP

Στο σχεδιασμό της Hyundai για την ηλεκτροκίνηση, εντάσσεται η παρουσίαση της αποκλειστική ηλεκτροκίνητης μάρκας IONIQ, στο πλαίσιο της οποίας θα παρουσιαστούν έως το 2024, τα IONIQ 5,6,7 που θα καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες. Από την άλλη, η “αδελφή” Kia έχει επίσης σημαντικά σχέδια, καθώς στοχεύει έως το 2025, το 20% των συνολικών της πωλήσεων να αφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα, ενώ έως το 2027 θα παρουσιάσει 7 ηλεκτρικά μοντέλα. Ενδεικτικό της έμφασης που γίνει ο Όμιλος στην ηλεκτροκίνηση, είναι άλλωστε το γεγονός ότι το Hyundai Motor Group συμμετέχει ως στρατηγικός εταίρος και μέτοχος στην IONITY, δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC) με 298 σταθμούς φόρτισης, που αναμένεται να γίνουν 400 έως το 2022, ανά την Ευρώπη.

Επιστρέφοντας στην E-GMP, Με βάση όσα αναφέρουν οι άνθρωποι της Hyundai Motor, τα αυτοκίνητα που θα εφοδιάζονται με αυτή την πλατφόρμα, θα έχουν αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση. Το 80% της μπαταρίας θα φορτίζεται σε μόλις 18 λεπτά με ταχεία φόρτιση, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης 100 χιλιομέτρων αυτονομίας, με φόρτιση 5 λεπτών.

E-GMP

Μια παγκόσμια πρωτιά για το Hyundai Motor Group, είναι πως το ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρικής ισχύος, διαθέτει δυνατότητα πολλαπλής ταχυφόρτισης 400V/800V, καθώς και αμφίδρομη λειτουργία μετατροπής ισχύος. Τι σημαίνει αυτό; Μέχρι στιγμής, τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συστήματα 400V και η υπάρχουσα υποδομή ταχυφορτιστών, διασφαλίζει φόρτιση με ισχύ 50-150 kW. Καθώς η νέα πλατφόρμα έχει δυνατότητα φόρτισης 800 V και είναι συμβατή με 400 V, μπορεί να λειτουργήσει σε οποιαδήποτε περίπτωση, χωρίς πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογέα. Σύμφωνα με το Hyundai Motor Group, το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο που λειτουργεί τον κινητήρα και τον μετατροπέα για να αυξήσει την τάση από 400V σε 800V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.

Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως το σύστημα φόρτισης της E-GMP παρουσιάζει σημαντική ευελιξία, χάρη στην μονάδα ελέγχου φόρτισης ICCU (Integrated Charging Control Unit), η οποία αποτελεί σημαντική εξέλιξη σε σύγκριση με την υπάρχουσα OBC (On-Board Chargers) που επιτρέπει ροή ηλεκτρικής ενέργειας από εξωτερική πηγή μόνο προς μια κατεύθυνση. Η ICCU επιτρέπει τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load), η οποία έχει τη δυνατότητα να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος, χωρίς χρήση επιπλέον εξαρτημάτων, επιτρέποντας σε ένα ηλεκτρικό όχημα να χρησιμοποιείται και για λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110 / 220V), ακόμη και να φορτίσει ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως η λειτουργία V2L έχει δυνατότητα απόδοσης ισχύος έως 3,5 kW, που αντιστοιχεί σε λειτουργία μιας μεσαίου μεγέθους μονάδας κλιματισμού και μιας τηλεόρασης 55 ιντσών, για διάρκεια έως 24 ωρών.

E-GMP

Έχοντας σχεδιαστεί αποκλειστικά για EVs, ενώ οι πλατφόρμες που γνωρίζουμε ως σήμερα έχουν δημιουργηθεί κυρίως με γνώμονα τη λειτουργία κινητήρων εσωτερικής καύσης, η E-GMP προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία τόσο σε επίπεδο αμαξώματος, αφού πάνω της μπορούν να βασιστούν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών (sedan, SUV, CUV), όσο και στη μεγιστοποίηση των χώρων στο εσωτερικό. Σε αυτό βοηθά το μεγάλο μεταξόνιο, που σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους και τη σχεδίαση του ταμπλό, εξασφαλίζει αυξημένο χώρο για τα πόδια των επιβατών, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα επιλογών διαρρύθμισης για τα καθίσματα εμπρός και πίσω.

Η μπαταρία, τοποθετείται κάτω από το επίπεδο πάτωμα, ανάμεσα στους δύο άξονες, για χαμηλό κέντρο βάρους και βέλτιστη κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Group, η συστοιχία μπαταριών θα διαθέτει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (αύξηση κατά 10% συγκριτικά με την υπάρχουσα) που έχει κατασκευάσει ποτέ ο όμιλος, χάρη στη βελτιωμένη απόδοση ψύξης που προσφέρει η νέα ξεχωριστή δομή του μπλοκ ψύξης.

E-GMP

Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα

Από πλευράς κίνησης, η πλατφόρμα συνεργάζεται με πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων (για τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα), ενώ εφοδιάζεται και με τον πρώτο  παγκοσμίως ενσωματωμένο άξονα μετάδοσης κίνησης (IDA), σύμφωνα με το Hyundai Motor Group, που συνδυάζει ρουλεμάν και ημιαξόνια για τη μετάδοση ισχύος στους τροχούς.  Ακόμη, όσον αφορά στην ασφάλεια, οι μηχανικοί έχουν ενισχύσει τη δομή απορρόφησης ενέργειας μπροστά από το ταμπλό, για ελαχιστοποίηση της ενέργειας που μπορεί να δεχτεί το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης και η μπαταρία, σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ η εμπρός κολώνα έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην παραμορφώνεται η καμπίνα των επιβατών.

Το σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικής ισχύος (Power Electric – PE) της E-GMP, περιλαμβάνει ηλεκτρικό κινητήρα (στον πίσω άξονα), με ισχύ που μπορεί να φτάσει έως 600 ίππους σε σπορ μοντέλα, μετάδοση EV και μετατροπέα. Ο έλεγχος του κινητήρα γίνεται από τον μετατροπέα ισχύος, που χρησιμοποιεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC) και αυξάνει την αυτονομία κατά περίπου 5%. Η λειτουργία της E-GMP βασίζεται σε κίνηση στους πίσω τροχούς, όμως οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης, με προσθήκη ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνει έναν αποζεύκτη μετάδοσης EV, ο οποίος μπορεί να ελέγχει τη σύνδεση μεταξύ κινητήρων και τροχών, ανιχνεύοντας και μεταβάλλοντας την κίνηση (πίσω ή τετρακίνηση) ανάλογα με την περίσταση.

E-GMP (Front Traction Motor)

O ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα 

Σημειωτέον, πως τα οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP χρησιμοποιούν μια μονάδα μπαταρίας τύπου 1, ενώ  η τυποποιημένη συστοιχία μπαταρίας έχει δυνατότητα ρύθμισης ανάλογα με το μοντέλο και την κατηγορία του, ώστε να “ταιριάξει” με τις ανάγκες αυτονομίας του εκάστοτε οδηγού.

Από πλευράς επιδόσεων, σύμφωνα με τους ανθρώπους της μάρκας, τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα φτάνουν ισχύ έως 600 ίππους, θα έχουν δυνατότητα επιτάχυνσης 0-100 σε λιγότερα από 3,5”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 260 χλμ./ώρα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ