top icon
Επικαιρότητα

Η απόσυρση στο προσκήνιο!

Η κυβέρνηση φαίνεται να μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης σε μια προσπάθεια ανακοπής της πτώσης που επί πολλούς μήνες ταλανίζει την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να μελετά πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης σε μια προσπάθεια ανακοπής της κάθετης πτώσης που επί πολλούς τώρα μήνες ταλανίζει την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
 
Η δραματική -όπως όλα δείχνουν- συρρίκνωση της ελληνικής αγοράς αυτοκίνητου, η οποία έχει ως άμεσες συνέπειες τη δραστική μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού αλλά και το ενδεχόμενο εμφάνισης ενός ακόμα «κύματος» απολύσεων και λουκέτων στον πολυπαθή πλέον εγχώριο αυτό κλάδο, φαίνεται να ωθούν τελικά την ελληνική κυβέρνηση προς την κατεύθυνση επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, σε μια προσπάθεια ανακοπής των αρνητικών αυτών συνεπειών, το υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, μελετά ήδη το ενδεχόμενο να θεσπίσει κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών Ι.Χ. και την αγορά καινούργιων, μέσω της δραστικής μείωσης των τελών ταξινόμησης και όχι μέσω της απευθείας χρηματοδότησης. Το σενάριο που φαίνεται να προκρίνεται μέχρι και αυτή τη στιγμή από τους επιτελείς του αρμόδιου υπουργείου είναι η μείωση –υπό τη μορφή έκπτωσης- του τέλους ταξινόμησης σε ποσοστό 50% για την αγορά κάθε καινούργιου αυτοκινήτου, κίνηση που θα πρέπει να συνοδεύεται όμως από την απόσυρση από την κυκλοφορία ενός παλιάς τεχνολογίας ΙΧ. Στο ίδιο μήκος κύματος, η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να μελετά παράλληλα τη μείωση του ύψους των τελών κυκλοφορίας ή, στη χειρότερη περίπτωση, τη διατήρηση τους στα περσινά επίπεδα, ούτως ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο κατάθεσης των πινακίδων που παρατηρήθηκε λίγο πριν το πέρας του 2009.
 
Με την ευκαιρία αξίζει να θυμίσουμε πως το καθεστώς του τέλους ταξινόμησης προκύπτει ως συνάρτηση του κυβισμού του κινητήρα, των προδιαγραφών ρύπων, αλλά και της εργοστασιακής αξίας κάθε οχήματος και κυμαίνεται σήμερα από 5% έως και 50%. Πιο αναλυτικά, σε 5% (οχήματα έως 900 κ.εκ.), 12% (από 901-1.400 κ.εκ.), 20% (1.401-1.600 κ.εκ.), 30% (1.601-1.800 κ.εκ.), 40% (1.801-2000 κ.εκ.) και 50% (από 2.001 κ.εκ. και άνω).
 
Κλείνοντας, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως ο ετήσιος στόχος της ελληνικής πολιτείας για το 2010 όσον αφορά τα έσοδα που θα εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία από τα τέλη ταξινόμησης, έχει καθοριστεί στα 500 και πλέον εκ. ευρώ. Μέχρι στιγμής, πάντως, κατά τη διάρκεια του πρώτου 8μηνου του έτους (Ιανουάριος-Αύγουστος), το ποσό αυτό ξεπερνά οριακά τα μόλις 200 εκ. ευρώ. _Χ.Α.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ