top icon
Επικαιρότητα

Ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Οι ελπίδες στην αναμονή…

Αξιοπιστία, σύγχρονη τεχνολογία και ταχύτητα φέρνει η ανάμιξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των αυτοκινήτων. Η συμπρωτεύουσα προηγείται μέχρι στιγμής στις εξελίξεις, αφού το ιδιωτικό ΚΤΕΟ στη Θέρμη Θεσσαλονίκης προπορεύεται ελαφρώς στα χρονοδιαγράμματά του. Στην περιφέρεια πρωτευούσης, έτοιμη για δράση είναι η εταιρεία ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ ΗΕLLAS AE, που αυτές τις ημέρες ολοκληρώνει τις εγκαταστάσεις της στο Δήμο Αχαρνών (Δεκελείας 96 & Ανεμώνης 5), ενώ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατάθεσης φακέλου στο Yπουργείο Μεταφορών για άδεια ίδρυσης ΙΚΤΕΟ και στο Σταυρό Αγίας Παρασκευής. Συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιό της έχει η Αutovision Controle Technique Automobile, που είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός φορέας ΚΤΕΟ της Γαλλίας. Η μονάδα που ετοιμάζεται στις Αχαρνές είναι μια επένδυση της τάξης του μισού εκατομμυρίου ευρώ, που θα έχει δύο αυτοματοποιημένες γραμμές ελέγχου και θα μπορεί να εξυπηρετεί 150 αυτοκίνητα την ημέρα, με συγκεκριμένη ώρα προσέλευσης για το καθένα. Η λειτουργία της -με αρκετή τεχνογνωσία από την Αutovision και εξοπλισμό κυρίως της Βem Μuller- υπόσχεται πλήρη αξιοπιστία, καθώς στη διάγνωση τυχόν προβλημάτων και στον εντοπισμό τους τον πρώτο λόγο θα έχουν τα μηχανήματα ψηφιακής τεχνολογίας. Το εξελιγμένο μηχανογραφικό σύστημα ελέγχου που διαθέτει θα έχει on line σύνδεση με το Yπουργείο Μεταφορών και με την ευελιξία του θα εξασφαλίζει ταχείς ρυθμούς. Η εγκατάσταση θα στελεχώνεται από περίπου δεκαπέντε εξειδικευμένους ανθρώπους, ενώ το ωράριο θα είναι επιμηκυμένο, για να εξυπηρετεί το κοινό και τα απογεύματα. Η μονάδα θα είναι ανοικτή και τα Σάββατα, προκειμένου να υποδέχεται όσους αδυνατούν να προσέλθουν κάποια εργάσιμη ημέρα. Το αίσιο τέλος της διαδικασίας θα πιστοποιείται από ένα αυτοκόλλητο σήμα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Υπενθυμίζουμε πως το κόστος αναμένεται να ξεπερνά λίγο τα σημερινά δεδομένα (24 ευρώ για τον εμπρόθεσμο και 35 για τον εκπρόθεσμο έλεγχο), ενώ ένα ποσοστό 10% θα καλύπτει τις λειτουργικές ανάγκες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (ΔΑΧΜ), που είναι η εποπτεύουσα αρχή των ΚΤΕΟ.

Ναι μεν, αλλά…
Σε γραφειοκρατικά ζητήματα φαίνεται, όμως, να καθυστερεί η λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες διαδικαστικές ανάγκες των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ, όπως προβλέπει το άρθρο 37 του νόμου 2963 περί «τεχνικού ελέγχου οχημάτων και ασφάλειας χερσαίων μεταφορών». Οι διαπιστεύσεις λήγουν το Νοέμβριο του 2003 και δε διακρίνεται απόφαση για μια δεύτερη παράταση (το αρχικό χρονοδιάγραμμα έληγε το Νοέμβριο του 2002). Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν μπορούν να ξεκινήσουν τις εργασίες τους χωρίς διαπίστευση, την οποία υποχρεούνται να έχουν με αμετάκλητη υπουργική απόφαση και τα δημόσια, που συνεχίζουν τη δραστηριότητά τους και, προφανώς, με κάποιον τρόπο, θα το κάνουν και μετά την ημερομηνία αυτή. Εκτός από αυτό, το Yπουργείο Μεταφορών δεν έχει μεριμνήσει επαρκώς για το πού θα γίνει η εκπαίδευση του προσωπικού που προβλέπεται από το νομοσχέδιο. Στην Αττική δεν έχει οριστεί ακόμη κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου θα μπορούν να γίνονται τα σχετικά μαθήματα, ενώ στη Θεσσαλονίκη ενδιαφέρον έχει υπάρξει για το θέμα από το ΤΕΙ Μηχανολόγων. Επιθυμία όλων των εμπλεκομένων στο χώρο του αυτοκινήτου είναι αυτά τα προβλήματα να τελειώσουν και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο δίμηνο να λειτουργούν. Ούτως ή άλλως, ο ρόλος τους θα είναι καθοριστικός στο να αρχίσει να μπαίνει κάποια τάξη στο πολύπαθο θέμα των περιοδικών τεχνικών ελέγχων.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ