Επικαιρότητα Κόσμος

10 χρόνια βίου για την Porsche Panamera

Μία δεκαετία εμπορικού βίου με περισσότερες από 230.000 πωλήσεις συμπλήρωσε πριν λίγες μόλις μέρες η 4θυρη και 4θέσια πρόταση πολυτελείας της γερμανικής εταιρείας.

Η δημιουργία μιας Porsche για τέσσερις θέσεις ήταν κάτι που βασάνιζε» τους ανθρώπους της εταιρείας ήδη από τη δεκαετία του ’50, όταν και ανέπτυξαν ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο με σημείο αναφοράς την «356». Η Type 530 είχε επιμηκυμένο μεταξόνιο, μεγαλύτερες πόρτες και ανυψωμένη οροφή στο πίσω μέρος.

Type 530

Αρκετά ακόμα αντίστοιχα εγχειρήματα ακολούθησαν τα μετέπειτα χρόνια, όχι πάντα με τη δέουσα επιτυχία, συμπεριλαμβανομένου ενός τετράθυρου πρωτοτύπου βασισμένου στην «911», και στη δεκαετία του ‘80, στην «928».

Protoype 928

Το 1988 η Porsche έκανε μία ακόμα «απόπειρα» με την Type 989, ένα τετράθυρο κουπέ που πρόσφερε χώρο για δύο άτομα  στο πίσω μέρος. Όμως, όπως συνέβη με πολλά πρωτότυπά της, έτσι και η «989» δεν πήρε ποτέ το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής.

Protoype 989

Στις αρχές της νέας χιλιετίας, η Porsche διεξήγαγε τις απαραίτητες μελέτες αγοράς, ανέλυσε τον ανταγωνισμό και αποφάσισε να αναπτύξει τελικά ένα τετράθυρο hatchback μοντέλο. Η είσοδος στην κατηγορία πολυτέλειας ήταν πλέον γεγονός. Ο Michael Mauer, αντιπρόεδρος του τμήματος σχεδιασμού της Porsche, σημειώνει: «Θέλαμε να οικοδομήσουμε ένα σπορ αυτοκίνητο με κυρτή οροφή, μεγάλη πόρτα πίσω, στα πρότυπα των hatchback μοντέλων». Και κάπως έτσι «γεννήθηκε» η Panamera, η οποία άντλησε την έμπνευσή της σε επίπεδο ονοματολογίας από τον αγώνα αντοχής του Μεξικού "Carrera Panamericana" και σε επίπεδο αισθητικής από τα πρωτότυπα Mirage, Meteor και Phantom.

Protoype Mirage

Η πρεμιέρα του αυτοκινήτου έγινε στις 19 Απριλίου του 2009 στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης. Σύντομα, η γκάμα απέκτησε εκδόσεις ντίζελ, βενζίνης και υβριδικές, με απόδοση από 250 έως και 550 ίππους, με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Στην αρχή, οι ατμοσφαιρικοί V6 και V8 κινητήρες ήταν διαθέσιμοι με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι περισσότεροι πελάτες όμως επέλεγαν την έκδοση με το 7τάχυτο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τις πετρελαιοκινητήρες και τις υβριδικές εκδόσεις να συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Panamera G1

Η ανάπτυξη της γκάμας της δεύτερης γενιάς Panamera (G2) περιλάμβανε πολλαπλά στάδια: εκτός από το Gran Turismo με «κανονικό» και μακρύ μεταξόνιο, η Porsche εξέλιξε μια τρίτη παραλλαγή πάνω στην ίδια πλατφόρμα: την Sport Turismo. Από το 2017, η πρωτοποριακή σχεδίαση και η φιλοσοφία του εν λόγω αμαξώματος προσέδωσαν στο μοντέλο περισσότερη... κλάση, με το "Concept Sport Turismo" που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2012 να αποτελεί τον πρόδρομο της δεύτερης γενιάς Panamera, η οποία πραγματοποιεί την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 28 Ιουνίου 2016. Εδώ, η γκάμα είχε ως εκκίνηση τους 330 ίππους και κατάληξη τους 680 ίππους, ενώ σημείο αναφοράς αποτέλεσε η επίδοση των 7 λεπτών και 38 δλ. που πέτυχε η έκδοση Turbo στο Nurburgring στα χέρια του οδηγού αγώνων Lars Kern.

To 2011 παρουσιάζεται η υβριδική έκδοση S Hybrid με συνδυαστική απόδοση 380 ίππων, ενώ δύο χρόνια αργότερα το ντεμπούτο της πραγματοποιεί η S E-Hybrid, η οποία ήταν plug-in υβριδική εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 36 χλμ. και μέγιστη ισχύ 416 ίππων. Στη δεύτερη γενιά της Panamera, η Porsche «αγκάλιασε» το… ρεύμα σε όλες τις παραλλαγές του μοντέλου με λύσεις που προέρχονταν από την 918 Spyder, οι οποίες επέτρεψαν την επίτευξη απόδοσης που συναντάμε στα σπορ αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση (Panamera 4 E-Hybrid: 462 ίπποι με μέση κατανάλωση: 2,7-2,6 λιτ./100 χλμ. - Panamera Turbo S E-Hybrid: 680 ίπποι με μέση κατανάλωση 3,3 λιτ./100 χλμ.).

Παραγωγή > Πρώτη γενιά: 161.700 μονάδες - Δεύτερη γενιά: 73.700

Πωλήσεις > Ευρώπη 70.800 (30%) - Κίνα: 69.000 (29%) - Β. Αμερική: 65.000 (28%) – Γερμανία: 25.200 (11%)

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου