Επικαιρότητα Κόσμος

20 χρόνια από την πρεμιέρα της Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition

Η σπάνια αυτή έκδοση της Mercedes CL παρουσιάστηκε στα τέλη Μαΐου του 2000, κατασκευάστηκε σε 55 μόλις αντίτυπα με σημείο αναφοράς το safety car του Π. Π. της F1 και ήταν το πρώτο μοντέλο με πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση σε δημόσιο δρόμο που εξοπλίζονταν με κεραμικούς δίσκους.

Δεν ήταν μόνο ο αλμυρή τιμή των 330.000 γερμανικών μάρκων που καθιστούσε την Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition τόσο μοναδική, αλλά συνάμα το γεγονός ότι από τον 2000, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, έως το 2001, η παραγωγή της περιορίστηκε σε μόλις 55 αντίτυπα – ένα από αυτά έχει περίοπτη θέση πλέον στη συλλογή της Mercedes-Benz Classic.

Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition

H Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition δεν ήταν ένα ταπεινό αυτοκίνητο, καθώς ο θηριώδης V8 κινητήρας των 5,5 λίτρων που την κινούσε απέδιδε ισχύ 360 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 530 Nm σταθερά από τις 3.150 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Το πλέον αξιοσημείωτο όμως χαρακτηριστικό της ήταν τα φρένα της, καθώς η CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλίζονταν με κεραμικούς δίσκους.

Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition

Κατά την επιβράδυνση από την τελική της ταχύτητα η μέγιστη ισχύς πέδησης έφτανε τα 1.471 kW, δηλαδή τους 2.000 ίππους, χάρη στους αεριζόμενους δίσκους και τις 8πίστονες δαγκάνες που είχαν εξελιχθεί από την ιταλική εταιρεία Brembo και κατασκευάζονταν από την Mercedes στο Esslingen-Mettingen. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί των δίσκων, το βάρος τους ήταν μικρότερο κατά 60% σε σχέση με εκείνο των συμβατικών ατσάλινων.

Mercedes CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition

Εξωτερικά η CL 55 AMG Formula 1 Limited Edition ξεχώριζε από το σπορ body kit που είχε αναπτύξει η AMG – και φυσικά για τον έναν και μοναδικό χρωματισμό των εκτεθειμένων επιφανειών της. Οι 19άρες ζάντες συνδυάζονταν με ελαστικά διαστάσεων 255/40 και 285/35 (οι τροχοί είχαν μικρότερο offset σε σχέση με τις απλές CL), ενώ φαρδύτερα ήταν τα πίσω φτερά. Οι αναρτήσεις Active Body Control είχαν πιο σπορτίφ ρυθμίσεις, ενώ ανάλογο ήταν το καλιμπράρισμα τόσο για τα ABS/Brake Assist όσο και για το ESP.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου