Επικαιρότητα Κόσμος

3 στα 10 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το 2018 ήταν ηλεκτρικά

Η παγωμένη Νορβηγία είναι η πιο θερμή χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά στην αποδοχή της ηλεκτροκίνησης. Και όχι τυχαία.

Σχεδόν το ένα τρίτο των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το 2018 ήταν ηλεκτρικά, κάτι που αποτελεί τον οιωνό μελλοντικών εξελίξεων στη χώρα, η οποία έχει θέσει ως στόχο το 2025 να τερματιστούν οι πωλήσεις οχημάτων που κινούνται από ορυκτά καύσιμα.

Σε μία προσπάθεια να μειωθούν έτι περαιτέρω οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, και κατ’ επέκταση η ατμοσφαιρική ρύπανση, η Νορβηγία απαλλάσσει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μπαταρίες από τους περισσότερους φόρους προσφέροντας παράλληλα σε καθημερινή βάση κίνητρα για τη χρήση τους, όπως δωρεάν στάθμευση και πρόσβαση στα σημεία φόρτισης.

Η ανεξάρτητη νορβηγική ομοσπονδία οδικών μεταφορών (NRF) ανακοίνωσε χθες ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν μερίδιο της τάξης του 31,2% το 2018 - από 20,8% που ήταν το 2017 και 5,5% το 2013 - με τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων να υποχωρούν σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε απόλυτα νούμερα στις 46.092 μονάδες, με τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων να μειώνονται το 2018 κατά 28% και των βενζινοκίνητων κατά 20%.

«Ήταν ένα μικρό βήμα στο στόχο του 2025», δήλωσε ο Oeyvind Solberg Thorsen, επικεφαλής του NRF.

Παρόλα αυτά, ο Oeyvind Solberg Thorsen τόνισε ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος ώστε τα υπόλοιπα δύο τρίτα των σχεδόν 148.000 αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το 2018 να τροφοδοτούνται εξολοκλήρου από ρεύμα.

Το Ινστιτούτο Οικονομικών Μεταφορών (ITE) της Νορβηγίας εξέφρασε ανοιχτά τις αμφιβολίες του αναφορικά με το αν η χώρα θα μπορέσει τελικά να πετύχει το στόχο του 2025 για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές:

«Πιστεύουμε ότι δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί, κυρίως επειδή πολλοί άνθρωποι δε διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και δεν θα θέλουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο plug-in αν δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ένα σημείο φόρτισης στο σπίτι τους. Μπορεί βέβαια να είμαστε τελικά σε θέση να φτάσουμε στο 75%, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούνται οι φορολογικές ελαφρύνσεις».

Σε κάθε περίπτωση, τα τωρινά στοιχεία πωλήσεων στη χώρα έρχονται να ενισχύουν το προβάδισμα της Νορβηγίας - μιας χώρας με πληθυσμό μόλις 5,3 εκ. κατοίκων - στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο, και μάλιστα όχι μόνο σε ευρωπαϊκό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό μοντέλο υπολογισμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα που περιλαμβάνει και τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, έδειξε το μερίδιο της Νορβηγίας στα αυτοκίνητα του είδους ανήλθε στο 39% το 2017, πολύ πιο μπροστά από το αντίστοιχο «μερτικό» τους σε Ισλανδία και Σουηδία, που ακολουθούν με 12% και 6%.

Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης με χώρες εκτός Ευρώπης, αξίζει να σημειωθεί πως το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα ανήλθε το 2017 στο 2,2% και στις ΗΠΑ στο 1,2%._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου