Επικαιρότητα Κόσμος

4 στους 10 Eυρωπαίους οδηγούς είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα της έρευνας που διεξήγαγε η Ipsos Mori για λογαριασμό της NGO Transport & Environment.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στη συγκεκριμένη έρευνα (24-48%, ανάλογα με τη χώρα) δηλώνει ότι είναι πιθανό το επόμενο αυτοκίνητο που θα αγοράσει ή θα μισθώσει να είναι ηλεκτρικό, κάτι που υποδηλώνει με σαφήνεια πλέον ότι ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών είναι «ανοικτό» στην αγορά ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών. Και όλα αυτά, την ώρα που οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσβλέπουν σήμερα σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025 της τάξης του 20 με 25%.

Πιο συγκεκριμένα, οι πλέον θετική απέναντι στο ενδεχόμενο αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο εγγύς μέλλον ήταν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί (αμφότεροι με ποσοστό 48%) με τους Γάλλους και Γερμανούς (24% και 25% αντίστοιχα) να είναι συγκριτικά οι πιο διστακτική απέναντι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων (62%) πιστεύουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κάνουν αυτό που πρέπει προκειμένου να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως σε ότι αφορά το μάρκετινγκ και την τιμολόγηση των εν λόγω αυτοκινήτων. Την πεποίθηση αυτή έχει το 72% των Γάλλων, το 68% των Γερμανών και το 67% των Βρετανών που ερωτήθηκαν - διόλου τυχαία πρόκειται για τις τρεις μεγαλύτερες αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πράγματι, σύμφωνα με μία άλλη έρευνα της NGO Transport & Environment, μόλις το 3% των δαπανών στον τομέα του μάρκετινγκ «κατευθύνεται» σήμερα στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Για εκείνους που δήλωσαν ότι δεν είναι πιθανό να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον, το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η υψηλή τιμή τους, παράγοντα τον οποίο «εντόπισαν» στην έρευνα τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (65%). Πιο συγκεκριμένα, οι «τσουχτερή» τιμή ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία μεταξύ των Πολωνών (72%) και των Ούγγρων (75%), ενώ λιγότερο ανήσυχοι για αυτή την παράμετρο ήταν οι Γερμανοί (57%), οι Ισπανοί (58%) και οι Σουηδοί (58%).

Το δεύτερο μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης, ανησυχία που εκφράζεται από το 38% των ερωτηθέντων. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής εμφανίζεται στην Ιταλία (49%) και στην Ισπανία (46%), με τους Σουηδούς να κατατάσσονται στην τελευταία - εν προκειμένω - θέση με ποσοστό 25%._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου