top icon
Επικαιρότητα

50 χρόνια για την Porsche 914

Η Porsche ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που εισήγαγε στην αγορά, ακριβώς πριν μισό αιώνα, ένα «κεντρομήχανο» σπορ μοντέλο.

Στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, η Porsche είχε βάλει σκοπό να επεκτείνει την παρουσία της στην αγορά θέλοντας να εισάγει στη γκάμα της ένα προσιτό, σπορ αυτοκίνητο που θα τοποθετούνταν χαμηλότερα από την «911». Ωστόσο, ένα τέτοιο εγχείρημα δεν θα ήταν βιώσιμο από οικονομική σκοπιά για μία μικρή εταιρεία, σαν την Porsche. Έτσι, ο κατασκευαστής από το Zuffenhausen στράφηκε στη VW, στην οποία και βρήκε τον ιδανικό συνεργάτη με δεδομένο ότι την εποχή εκείνη η τελευταία «αναζητούσε» τον διάδοχο του Type 34, γνωστότερου ως Karmann Ghia. Ο Ferry Porsche και ο τότε διευθυντής της VW, Heinrich Nordhoff, συμφώνησαν να εξελίξουν από κοινού ένα τέτοιο όχημα. Εντούτοις, όταν ο Nordhoff έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή το 1968, το κοινό εγχείρημα των δύο εταιρειών κινδύνευσε να καταρρεύσει. Μολαταύτα, ο Ferry Porsche ήρθε σε συνεννόηση με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της VW, Kurt Lotz, ιδρύοντας μια κοινή εταιρεία πωλήσεων: την VW-Porsche.

Μετά τη «γέννηση» του, το αυτοκίνητο πωλήθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά ως VW-Porsche και ήταν διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: την 914 με 4κύλινδρο κινητήρα της VW και την 914/6 με 6κύλινδρο κινητήρα της Porsche. Ωστόσο, στις ΗΠΑ και οι δύο παραλλαγές διατέθηκαν αποκλειστικά με το σήμα της Porsche.

Ο κινητήρας της VW ήταν εντελώς νέος για την εποχή του έχοντας χωρητικότητα 1,7 λίτρων και ισχύ 80 ίππων στις 4.900 σ.α.λ., γεγονός που επέτρεπε στην 4κύλινδρη 914 των 900 μόλις κιλών να επιταχύνει ως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 13 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα. Ο δε 6κύλινδρος, 2λιτρος μπόξερ κινητήρας της Porsche προέρχονταν από την 911 T διαθέτοντας τριπλό καρμπιρατέρ και ισχύ 110 ίππων στις 5.800 σ.α.λ.  

Η 914 με τη χαρακτηριστική Targa οροφή στόχευε σ’ ένα νεανικό αγοραστικό κοινό. Με βασική τιμή στη Γερμανία τα 11.955 μάρκα, η Porsche 914 έγινε γρήγορα εμπορική επιτυχία, καθώς από το 1969 έως και το 1975 οι πωλήσεις των 4κύλινδρων αντιτύπων της ανήλθαν στα 115.631 οχήματα – τα περισσότερα από αυτά εξήχθησαν στις ΗΠΑ. Αντίθετα, η 914/6 ήταν ένα σπάνιο… θέαμα στους δρόμους, μιας και από το 1969 μέχρι και το 1972 κατασκευάστηκαν ακριβώς 3.338 αντίτυπά της.

Μία από τις σημαντικότερες επιτυχίες της 914 είναι η τριπλή νίκη της στο Marathon de la Route που πραγματοποιήθηκε στο Nürburgring το 1970. Η εξακύλινδρη έκδοση του μοντέλου είχε επίσης μια επιτυχημένη πορεία στις ΗΠΑ, σε διάφορες αγωνιστικές εκδηλώσεις, πετυχαίνοντας αρκετές νίκες στην κατηγορία του. Στην Ευρώπη η 914/6 GT της ομάδας Sonauto κέρδισε τη νίκη το 1970 στην κατηγορία GT στο θρυλικό αγώνα αντοχής του Le Mans. Συν τοις άλλοις, η Porsche κατασκεύασε την 914 σε δύο μόλις συλλεκτικά αντίτυπα με την ονομασία S, τα οποία τροφοδοτούνταν από έναν 3λιτρο και 8κύλινδρο μπόξερ κινητήρα τον οποίο χρησιμοποιούσε η Porsche 908. Χάρη στο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου, ο κινητήρας του πρώτου αντιτύπου της 914 S απέδιδε περί τους 300 ίππους, ενώ στο δεύτερο, χάρη στη χρήση καρμπιρατέρ, 260 ίππους._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ