Λιγότερο από ένας χρόνος μας χωρίζει από το ντεμπούτο της νέας Σειράς 3 της BMW (G20) και όλο και περισσότερες πληροφορίες για τις τεχνικές περγαμηνές των ποικίλων εκδόσεών της έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Με την υφιστάμενη «3άρα», την F30, να βρίσκεται σταθερά στην παραγωγή από το 2012 μέχρι και σήμερα, η ώρα για την πρεμιέρα της νεότερης εκδοχής του μοντέλου των Βαυαρών –της έβδομης κατά σειρά- πλησιάζει. Όπως είναι αναμενόμενο, η BMW θέλει να βάλει τα δυνατά της σε μια προφανή και λογική προσπάθεια να παρουσιάζει μια όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και «συγκροτημένη» γκάμα εκδόσεων που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι εκείνες των Mercedes C-Class και Audi A4 –και όχι μόνο. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η 4θυρη ασφαλώς εκδοχή του νέας Σειράς 3, η οποία θα προηγηθεί χρονικά σε σχέση με την «4άρα», θα τροφοδοτείται με 3κύλινδρους, 4κύλινδρους αλλά και με 6κύλινδρους εν σειρά κινητήρες που θα έχουν ως αφετηρία τα 1,5 λίτρα και κατάληξη τα 3.0 λίτρα.

Στη βάση της πυραμίδας θα βρίσκεται η έκδοση 316d, η οποία θα κινείται από μια αναβαθμισμένη σε απόδοση και προδιαγραφές ρύπων παραλλαγή του γνωστού 3κύλινδρου κινητήρα των 1,5 λίτρων του BMW Group, που θα αποδίδει ισχύ οριακά μικρότερη των 140 ίππων. Αμέσως μετά θα υπάρχουν οι 4κύλινδρες εκδόσεις 318d, 320d, και 325d, οι οποίες θα τροφοδοτούνται  από έναν 2λιτρο κινητήρα με απόδοση 163, 204 και 238 περίπου ίππων, αντίστοιχα. Σε ότι αφορά στα 3λιτρα διαμάντια των Βαυαρών, η BMW θα προσφέρει τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα της στην έκδοση με τον κωδικό 330d, καθώς και στη… νεοεισερχόμενη 340d, με την τελευταία να φέρει τη φροντίδα της M Performance. Θα συνδυάζεται δε για την περίσταση με σύστημα τετρακίνησης (xDrive) αποδίδοντας ισχύ κοντά στους 320 ίππους.

Τα ευχάριστα όμως νέα από το «παράρτημα» Μ των Βαυαρών δεν σταματούν εδώ, καθώς η BMW σχεδιάζει να φέρει στην παραγωγή μια νέα (πέραν της 330i, ασφαλώς), επίσης 6κύλινδρη και 3λιτρη έκδοση βενζίνης, η οποία θα τοποθετείται ένα σκαλί πιο χαμηλά σε σχέση με τη νέα Μ3. Η ολόφρεσκη στη γκάμα των Βαυαρών, 340i M Performance, θα τροφοδοτείται, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, από μια ηπιότερη εκδοχή του κινητήρα της κορυφαίας «3άρας» αποδίδοντας περί τους 360 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί πως για την ώρα δεν υπάρχει πρόβλεψη ώστε η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου να συνοδεύεται από τετρακίνηση. Κάτι που μάλλον δεν θα στεναχωρήσει καθόλου πλειοψηφία των οπαδών της BMW…

Η νέα «3άρα» θα πατά σε όλες τις παραλλαγές της στο δάπεδο CLAR που θα είναι σαφώς πιο «ευέλικτο», πιο ελαφρύ και πιο άκαμπτο από το απερχόμενο. Και φυσικά πιο μεγάλο, κάτι που θα εξασφαλίσει και καλύτερο «πάτημα» και μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Χωρίς να είναι επιβεβαιωμένο, το μήκος του αυτοκινήτου θα αγγίζει τα 4,7 μ., ενώ το μεταξόνιο του θα υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 2,8 μ. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Mercedes C-Class._X.A.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά