top icon
Κόσμος

ACEA: Πόσους φόρους εισπράττουν βασικές χώρες της ΕΕ από τα αυτοκίνητα;

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ACEA αναφορικά με τους φόρους που εισπράττουν ετησίως 13 βασικές χώρες της ΕΕ – συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας – από την αγορά, χρήση και συντήρηση των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ACEA, οι φόροι που εισέπραξαν ανά έτος 13 βασικές χώρες της ΕΕ από τις πωλήσεις αυτοκινήτων, τη χρήση και συντήρησή τους ανήλθαν στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 398,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Στις χώρες για τις οποίες ο ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association – Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) παραθέτει στοιχεία είναι η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Δανία, η Ισπανία, η Φινλανδία, η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Σουηδία.

Σύμφωνα με τον ACEA «πρωταθλητής» είναι η Γερμανία, η χώρα με τον μεγαλύτερο στόλο οχημάτων, η οποία εισέπραξε σε φόρους το 2019, ούτε λίγο ούτε πολύ, 99,9 δις ευρώ.

Η χώρας φέρεται να έβαλε στα ταμεία της την ίδια χρονιά 8,1 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στο χαμηλότερο σκαλί της σχετικής κατάταξης φιγουράρει η Ιρλανδία με φορολογικά έσοδα ύψους 6,2 δις ευρώ.

Εξετάζοντας τα μέσα συνολικά φορολογικά έσοδα ανά όχημα, ο ACEA επισημαίνει στην έρευνά του ότι το Βέλγιο εισπράττει 3.187 ευρώ ανά όχημα ετησίως, με την Αυστρία (2.678 ευρώ) και τη Φινλανδία (2.523 ευρώ) να συμπληρώνουν τις τρεις πρώτες χώρες. Τα χαμηλότερα φορολογικά έσοδα ανά όχημα συναντά κανείς στην Ελλάδα και την Ισπανία, όπου το κράτος εισπράττει 1.264€ και 1.068€ ανά όχημα, αντίστοιχα.

ACEA

ACEA: H κατάταξη φορολογικών εσόδων ανά όχημα

Βέλγιο: 3.187€ – Αυστρία: 2.678€ – Φινλανδία: 2.523€ – Ιρλανδία: 2.438€ – Δανία: 2.251€ – Ολλανδία: 2.158€ – Γερμανία: 1.963€ – Γαλλία: 1.911€ – Ιταλία: 1.727€ – Σουηδία: 1.561€ – Πορτογαλία: 1.528€ – Ελλάδα: 1.264€ – Ισπανία: 1.068€

Όσον αφορά τους φόρους καυσίμων, η βενζίνη εξακολουθεί να φορολογείται περισσότερο από το ντίζελ σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, με εξαίρεση το Βέλγιο και τη Σλοβενία. Ο φόρος στο ντίζελ κυμαίνεται από 317 ευρώ/1.000 λίτρα (στην Ουγγαρία) έως 617 ευρώ/1.000 λίτρα (στην Ιταλία). Για τη βενζίνη, η φορολογία κυμαίνεται από 345 €/1.000 λίτρα (Ουγγαρία) σε 813/1.000 λίτρα (Ολλανδία).

Ο ACEA επισημαίνει επίσης ότι ο χαμηλότερος συντελεστής ΦΠΑ στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων απαντάται στο Λουξεμβούργο (17%) και ο υψηλότερος (27%) στην Ουγγαρία.

«Οι φόροι δημιουργούν τεράστια ποσά κρατικών εσόδων κάθε χρόνο στην ΕΕ. Αυτά τα έσοδα θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού που χρειάζονται τώρα επειγόντως για να καλυφθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των οχημάτων εναλλακτικής ισχύος.

Πράγματι, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδόν το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα. Ωστόσο, αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο αν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Πηγή: ACEA, Φωτογραφίες: ACEA, Eurokinissi

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ