Επικαιρότητα Κόσμος

Ακυρώθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Κρήτη του νέου Skoda Octavia

Εξαιτίας της επιδημίας του νέου κορονοϊού και για προληπτικούς λόγους που σχετίζονται με την προστασία των εκπροσώπων του ειδικού Τύπου, των συμμετεχόντων αλλά και των οργανωτών, η προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Skoda Octavia στην Κρήτη ακυρώνεται.

Οι εξελίξεις με φόντο τον διαβόητο ιό Covid-19 ήταν αναπόφευκτο πως θα «χτυπούσαν» και τον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Και αυτό δεν αφορά μόνο την ακύρωση ή/και αναβολή εκθέσεων, όπως εκείνες στη Γενεύη, το Πεκίνο και τη Ν. Υόρκη, αλλά και τις επίσημες, διεθνείς πρεμιέρες νέων μοντέλων. Ως προς τις τελευταίες, πρόσφατο πλήγμα αποτελεί η ακύρωση της πανευρωπαϊκής δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Skoda Octavia, η οποία ήταν προγραμματισμένη να γίνει την επόμενη εβδομάδα στην Κρήτη, με συμμετοχή εκπροσώπων του ειδικού Τύπου από όλη την Ευρώπη.

Στη σχετική ανακοίνωση ακύρωσης της παρουσίασης του νέου Octavia, η Skoda Auto αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί σήμερα σχετικά με τον κορονοϊό σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες αλλά και την προτεραιότητα που η Skoda Auto δίνει στην υγεία των προσκεκλημένων, των συνεργατών και των στελεχών της εταιρείας, η απόφαση ματαίωσης της συγκεκριμένης εκδήλωσης κρίθηκε ως η πλέον αρμόζουσα.»

Skoda Octavia

Θυμίζουμε ότι to Skoda Octavia είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στη γκάμα της τσέχικης εταιρείας. Και συνάμα ένα από τα πιο παλιά, έχοντας πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το μακρινό 1959. Εντούτοις, η σύγχρονη εκδοχή του έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και έκτοτε έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 6,5 εκ. οδηγών ανά τον κόσμο καταλαμβάνοντας μάλιστα το ένα τρίτο των πωλήσεων της Skoda το 2018.

Η Skoda αποφάσισε στα τέλη του 2019 να παρουσιάσει τη νέα γενιά του μοντέλου πρώτα στην έκδοση Combi και εν συνεχεία στην κλασσική 5θυρη/hatchback. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο Octavia είναι μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος κατά 22 και 15 χλστ., αντίστοιχα, φτάνοντας αισίως πλέον στα 4.689 χλστ. και 1.829 χλστ. – η αύξηση των παραπάνω μεγεθών στην περίπτωση της 5θυρης έκδοσης, η οποία θα έχει το ίδιο ακριβώς μήκος και πλάτος με την Combi, ανέρχεται στα +19 και +15 χλστ. Και στις δύο εκδοχές του μοντέλου το μεταξόνιο ορίστηκε στα 2.689 χλστ.

Skoda Octavia

Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση που υιοθετείται στο Skoda Octavia τέταρτης γενιάς (βλ. πιο στενά φωτιστικά σώματα, πιο χαμηλό εμπρός μέρος κοκ) έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην τομέα της αεροδυναμικής – και αντίστοιχα οφέλη σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, η 5θυρη έκδοση αναμένεται να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που θα έχει ως αφετηρία το 0,24 και η Combi την τιμή 0,26.

Αλλαγές και επεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό – που πλέον είναι ακόμα πιο ευρύχωρο σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, οι πίσω επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο «αέρα» για τα πόδια τους (78 χλστ.), ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο ανέρχεται στα 600 λίτρα στην 5θυρη έκδοση και στα 640 λίτρα στην Combi, με τα πίσω καθίσματα και στις δύο περιπτώσεις στην κανονική τους θέση.

Skoda Octavia

Η γκάμα των διαθέσιμων μονάδων κίνησης του αυτοκινήτου περιλαμβάνει κινητήρες ντίζελ και βενζίνης των γενιών TDI και TSI, μια έκδοση CNG, plug-in υβριδικές, καθώς και mild hybrid. Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο, ο 3κύλινδρος κινητήρας TSI του 1,0 λίτρου αποδίδει 110 ίππους και ο 4κύλινδρος 1.500άρης, 150 ίππους, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V με γεννήτρια/μίζα – οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, χωρίς όμως το ήπια υβριδικό σύστημα. Διαθέσιμος θα είναι και ο 2λιτρος TSI, με απόδοση 190 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με 4κίνηση και DSG κιβώτιο.

Διαβάστε εδώ ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για το νέο, plug-in υβριδικό Skoda Octavia RS iV των 245 ίππων

Διαβάστε επίσης το αφιέρωμα στα 125 χρόνια της Skoda κάνοντας κλικ εδώ

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου