Ο δρόμος της (εμπορικής) επιτυχίας της Alfa Romeo περνά αναγκαστικά μέσα από τον εμπλουτισμό της γκάμας των διαθέσιμων μοντέλων της. Ας δούμε πως «βλέπει» τα επόμενα προϊοντικά βήματα της Μιλανέζικης φίρμας, ο προερχόμενος από την… Dodge και Ram, νέος CEO της.

H σύγχρονη αναβίωση της Alfa Romeo, η οποία ξεκίνησε με την «αργοπορημένη» Giulia και συνεχίζεται σήμερα με τη νέα Stelvio, αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να συνεχιστεί με… ακάθεκτους ρυθμούς. Στόχος της εταιρείας, αλλά και του νέου «αρχηγού» της, Reid Bigland, ο οποίος αποτελεί προσωπική επιλογή του Sergio Marchionne –και ενδεχομένως τον αντικαταστάτη του στο τιμόνι της FCA σε μερικά χρόνια!- είναι ο εμπλουτισμός των απτών προτάσεών της, που θα εστιάζουν στα... SUV. Μας αρέσει, δεν μας αρέσει, αυτή είναι η πραγματικότητα με δεδομένες τις… ορέξεις μιας πολύ μεγάλης μερίδας αγοραστών. Τόσο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όσο και στη γηραιά ήπειρο, που εξακολουθεί να αποτελεί τον «ρυθμιστή» των τάσεων στο χώρο της αυτοκίνησης.

Μιλώντας στο βρετανικό autocar, o Reid Bigland, ο οποίος, εκτός από την Alfa Romeo, έχει αναλάβει και το πηδάλιο της ομόσταυλης Maserati, είναι ξεκάθαρος:

«Στόχος μας είναι να ανταγωνιστούμε τους Γερμανούς, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει μέσα σε δύο χρόνια. Αυτή τη στιγμή, έχουν παρουσία [οι Γερμανοί] σε όλες τις κατηγορίες κατασκευάζοντας διαρκώς παράγωγες εκδόσεις σε κάθε μια από αυτές. Με το νέο μας SUV [Stelvio] καλύπτουμε μόλις το 50% της αγοράς. Εμείς, έχουμε μόλις μια ευκαιρία ώστε να καλύψουμε τα κενά σε κάθε κατηγορία με κάθε λανσάρισμα νέου μοντέλου».

Δυστυχώς για τους Ιταλούς και την Alfa Romeo, αυτή τη στιγμή, πέραν της Giulia, η οποία μετρά μόλις μερικούς μήνες παρουσίας στις αγορές, η γκάμα εμφανίζεται σημαντικά συρρικνωμένη σε σχέση με τα παρελθόν διαθέτοντας στις τάξεις της μόλις δύο ακόμα μοντέλα: τη μάλλον ξεχασμένη Giulietta και τη «μικρή» Mito. Κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο, φυσικά, στις πωλήσεις της μάρκας, που σε αντίθεση με τις 200.000 μονάδες το 2001, πέρσι μόλις και μετά βίας έφτασαν τις 60.000.

Εκτός από τη νέα Stelvio, οι Ιταλοί έχουν στο… πρόγραμμα την εξέλιξη και παρουσίαση ενός μεγαλύτερου SUV, το οποίο θα βασίζεται στο δάπεδο της Maserati Levante. Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, η πρεμιέρα του θα γίνει μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2018 βάζοντας στο στόχαστρό του τα Audi Q7 και BMW X5.

«Πριν μερικά χρόνια, η παρουσίαση ενός SUV με τα σήματα της Alfa Romeo θα ήταν ιεροσυλία. Σήμερα όμως, είναι κάτι πολύ λογικό. Η δουλειά μας είναι να παρακολουθούμε τις προτιμήσεις των αγοραστών και να τους προσφέρουμε αυτό που θέλουν», συμπληρώνει ο o Reid Bigland.