Η αγορά της Ευρώπης, έστω και οριακά, κατέγραψε άνοδο τον περασμένο για πρώτη φορά μετά από 9 μήνες συνεχούς καθόδου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ACEA που δόθηκαν στη δημοσιότητα, «οδηγός» για τη μικρή (μόλις κατά 0,04%, 1,44 εκ. μονάδες) αύξηση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο το μήνα που πέρασε αποτέλεσε η αγορά της Γερμανίας.

Μεταξύ των κερδισμένων κατασκευαστών τον μήνα Μάιο ήταν η Lexus, η οποία αύξησε την εμπορική της επιρροή σε ποσοστιαία βάση κατά 26 μονάδες, η BMW (+15%), η Seat, επίσης με +15%, η Citroen (+14%) και η Toyota (+11%).

Στους χαμένους περιλαμβάνονται η Alfa Romeo, ο όγκος πωλήσεων της οποίας μειώθηκε κατά 49%, η Nissan (-18%), η Jeep (-13%), η Renault (-10%) και η VW (-8,6%).

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 9,1%, σύμφωνα με τον ACEA. Αξίζει να σημειωθεί πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των VW και BMW, προσφέρουν περισσότερα από 7.500 ευρώ ως κίνητρο για την αγορά καθαρών αυτοκινήτων, καθώς πολλές πόλεις σκοπεύουν ή έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή απαγορεύσεις κίνησης σε παλαιότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

Εν αντιθέσει, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,6% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η πτώση της ζήτησης για πετρελαιοκίνητα μοντέλα και η αβεβαιότητα εξαιτίας του Brexit συνεχίζουν να «αναστατώνουν» τους καταναλωτές.

Στην Ισπανία οι εγγραφές νέων μοντέλων κάμφθηκαν κατά 7% τον Μάιο, με τις πωλήσεις σε Γαλλία και Ιταλία να υποχωρούν επίσης κατά 1,2%.

Συνολικά από τις αρχές του χρόνου μέχρι και τα τέλη Μαΐου, η αγορά στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει ποσοστιαία κατά 2% αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα τις 6,94 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με τον ACEA._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά