Επικαιρότητα Κόσμος

Αποκάλυψη για το ηλεκτρικό Cupra el-Born

el-Born: Το ισπανικό αδελφάκι του ηλεκτρικού VW ID.3 θα φέρει το σήμα της Cupra αντί της Seat.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της ισπανικής φίρμας ανακοίνωσε ο Carsten Isensee, πρόεδρος της Seat, σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη τύπου, με θέμα τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί τα επόμενα χρόνια. Με την εταιρεία να αντιμετωπίζει τις συνέπειες της πανδημίας, όπως και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν έχει άλλη επιλογή από το να επενδύει στο μέλλον και να επιταχύνει τη μετάβαση στις νέες μορφές μετακίνησης.

Ξεκινώντας την ομιλία του επεσήμανε πως μέχρι τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις σημείωναν αύξηση 6%, ποσοστό που βρίσκεται άνω του μέσου όρου του ανταγωνισμού. Αν και οι συνέπειες του lockdown είναι σημαντικές, είναι αισιόδοξο το γεγονός πως πλέον το εργοστάσιο του Μαρτορέλ λειτουργεί σχεδόν στην προ Covid-19 δυναμική του, παράγοντας 1900 αυτοκίνητα τη μέρα.

Στη συνέχεια ο Carsten Isensee αναφέρθηκε στα επικείμενα λανσαρίσματα, το νέο Seat Leon, το Cupra Formentor και τα plug-in υβριδικά Seat Leon και Tarraco.

Carsten Isensee

O πρόεδρος της Seat αναφέρθηκε επίσης στο κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, επισημαίνοντας την κατά 43% μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της φίρμας τα τελευταία 10 χρόνια, της συμβολή της στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της υγείας, με το Seat Health Center και την κατασκευή αναπνευστήρων στην περίοδο της πανδημίας, αλλά και στα προγράμματα εκπαίδευσης των νέων.

Στρατηγική για το μέλλον

Αναφερόμενος στο μέλλον, ανήγγειλε τη δημιουργία ενός νέου κέντρου, του Seat Code, που θα απασχολεί περί τους 100 προγραμματιστές με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.

“Περισσότερη ψηφιοποίηση, αυτοματισμός, σημασία στο περιβάλλον και συνέργειες με άλλες εταιρείες”, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Seat, θα χαρακτηρίζουν την επόμενη μέρα.

“Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμόζονται στα δεδομένα της εποχής”, συνέχισε, για να προσθέσει πως ύστερα από την επιτυχημένη στρατηγική των SUV, τώρα ήρθε η σειρά του εξηλεκτρισμού της γκάμας.

Ειδική αναφορά υπήρξε στην Cupra, η οποία μαζί με τη Seat αποτελούν δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, συμπληρώνοντας η μία την άλλη, χωρίς επ' ουδενί δεν ανταγωνίζεται η μία την άλλη.

Waynne Griffiths

Το λόγο στη συνέχεια πήρε ο Wayne Griffiths, αντιπρόεδρος Marketing & Sales της Seat και CEO της Cupra. Αναφερόμενος στη Seat επισήμανε πως είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Ευρώπη, με το αγοραστικό της κοινό να είναι νέο σε ηλικία και κατά 70% να έρχεται στην ισπανική εταιρεία από άλλες μάρκες. Σημαντικές αγορές για την ισπανική φίρμα είναι επίσης εκείνες της Νότιας Αμερικής και της Β.Αφρικής.

Αναφερόμενος στη γκάμα της Seat επεσήμανε πως τα SUV αντιπροσωπεύουν σήμερα τις μισές πωλήσεις, ενώ τα Ibiza και Leon εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικά, με το τελευταίο να παραμένει το best-seller της, εξ ου και δαπανήθηκαν 1 δισ. ευρώ για την εξέλιξη της νέας γενιάς του μοντέλου.

Cupra

Αισιόδοξα είναι τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της Cupra, με τα Cupra Ateca & Leon να ήδη έχουν πουλήσει 40.000 αυτοκίνητα, ενώ η γκάμα σύντομα θα εμπλουτιστεί με το Formentor. Μάλιστα μόλις πρόσφατα άνοιξε η δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας του αυτοκινήτου και υπάρχουν ήδη 20.000 κρατήσεις.“Mας είπαν τρελούς όταν δημιουργούσαμε μια καινούργια μάρκα, τη στιγμή που άλλες εξαφανίζονταν” συμπλήρωσε ο Wayne Griffiths.

Οι δύο εταιρείες, μαζί με με τη Seat MΟ θα διαθέτουν συνολικά 14 μοντέλα. Η Seat MO, που με το ηλεκτρικό της scooter και πατίνι, στοχεύει στις νέες μορφές κινητικότητας ξεκινά μια συνδρομητική υπηρεσία sharing. Η Βαρκελώνη θα αποτελέσει πιλότο για τον τρόπο που η συγκεκριμένη υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες, με τους dealers της εταιρείας να αποτελούν mobility hubs.

Η συνέντευξη τύπου συνεχίστηκε με την ανακοίνωση ενός επενδυτικού πλάνου 5 δισ. ευρώ για έρευνα και εξέλιξη ως το 2025, εστιασμένο κατά κύριο λόγο στην ηλεκτροκίνηση που, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Seat, θα εξασφαλίσει το μέλλον της εταιρείας, αλλά και τις θέσεις εργασίας, ζητώντας παράλληλα τη στήριξη της ισπανικής κυβέρνησης στο κομμάτι των υποδομών για την ηλεκτροκίνηση και στην ενθάρρυνση της συγκεκριμένης αγοράς.

Cupra el-Born

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του ηλεκτρικού Cupra el-Born που πρόκειται να δούμε στους δρόμους την επόμενη χρονιά, και το οποίο βασίζεται στο πρωτότυπο Seat el-Βorn που παρουσιάστηκε στο περυσινό σαλόνι της Γενεύης.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ SEAT EL-BORN

Το Cupra el-Born, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Zwickau διαθέτει αυτονομία έως 500 χλμ. χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 82Wh, ενώ με μόνο 30 λεπτά φόρτισης θα μπορεί να ταξιδεύει για 260 χλμ.. Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία, πέρα από την επίδοση για την επιτάχυση από τα 0 στα 50 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε μόλις 2,9 δλ.

Σύμφωνα με τον Wayne Griffiths, η ομάδα Σχεδίασης και το Τεχνικό Κέντρο συνέχισαν να εξελίσσουν τη μορφή του πρωτότυπου, παρότι είχε ήδη λάβει εξαιρετικές κριτικές, δίνοντάς του έναν πιο σπορ χαρακτήρα και μια περισσόετερο εντυπωσιακή εμφάνιση.

Όσο αφορά το εσωτερικό, έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώσει τη φιλοσοφία ποιότητας και επιδόσεων Cupra σε συνδυασμό με την κομψότητα, που τονίζεται από τα sport bucket καθίσματα, το νέο τιμόνι με Drive Profile Selection,τα Cupra mode buttons και τις επιλογές υλικών υψηλής ποιότητας.

Ο Wayne Griffiths δήλωσε ότι «Το Cupra el-Born διαθέτει όλα τα γονίδια της μάρκας Cupra. Το el- Born είναι η ζωντανή απόδειξη ότι απόδοση και ηλεκτροκίνηση είναι ένας υπέροχος συνδυασμός».

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου