Όπως αναμενόταν, η Audi παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες το νέο RS Q8 – το ταχύτερο μέχρι στιγμής SUV στο Nurburgring.

Η Audi δεν χρειαζόταν και πολλές αφορμές για να διευρύνει τη γκάμα των RS μοντέλων της – κι αυτό παρά το γεγονός ότι φέτος η εν λόγω οικογένεια συμπληρώνει τα 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το εμβληματικό RS2. Έτσι, σε μία προφανή προσπάθεια εν έτει 2019 να πολλαπλασιάσει τη γκάμα των σπορ αυτών κατασκευών - πέραν του ανανεωμένου RS4 Avant, των νέων RS6 Avant και RS7 Sportback των 600 (έκαστο!) ίππων, καθώς και των επίσης νέων RS Q3 και RS Q3 Sportback που είδαν το φως της δημοσιότητας από το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα - η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων προσθέτει τώρα στην ομολογουμένως πολυσυλλεκτική αυτή παλέτα μοντέλων και το RS Q8 με αφορμή την παρουσία της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες.

Audi RS Q8

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου φιλοξενείται – όπως και στα RS6 Avant και RS7 Sportback – ο 4λιτρος V8 κινητήρας των Γερμανών από το Ingolstadt, ο οποίος και εδώ αποδίδει 600 ίππους, σε συνδυασμό με ροπή 800 Nm. Με τον ηλεκτρονικό κόφτη να επεμβαίνει στα 250 χλμ./ώρα, η τυπική επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 3,8 δλ. Ωστόσο, αν κανείς επιλέξει να «φορέσει» στο νέο RS Q8 σύστημα πέδησης με κεραμικούς δίσκους, τότε αίφνης η τελική ταχύτητα «σκαρφαλώνει» στα 305 χλμ./ώρα.

Audi RS Q8

Όπως είναι αναμενόμενο, η ισχύς του 4.0 TFSI κινητήρα περνά σε όλους τους τροχούς του αυτοκινήτου  μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της γενιάς Tiptronic. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα τετρακίνησης του RS Q8 είναι «προικισμένο» με σύστημα torque vectoring ελέγχοντας τον διαμοιρασμό της ροπής του V8 ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και σπορ πίσω διαφορικό για τον έλεγχο της τελευταίας ανάμεσα στους αντίστοιχους τροχούς.

Audi RS Q8

Από εκεί και πέρα, η κορυφαία έκδοση του Q8 είναι εφοδιασμένη με αερανάρτηση καθώς και με το γνωστό στα σπορ μοντέλα της Audi σύστημα EAWS (ηλεκτρομηχανικός έλεγχος των αντιστρεπτικών δοκών σε πραγματικό χρόνο). Συν τοις άλλοις, μέσω του Drive select, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 7 διαφορετικά προφίλ οδήγησης που «επηρεάζουν» το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα και της μετάδοσης, το σύστημα διεύθυνσης, την αερανάρτηση, τον ήχο του κινητήρα καθώς και το σύστημα τετραδιεύνσης. Τα εν λόγω modes ειναι τα comfort, auto, dynamic, allroad, offroad, RS1 και RS2 (σ.σ.: τα δύο τελευταία διαμορφώνονται από τον ίδιο τον οδηγό και μπορούν να επιλεγούν μέσω του κουμπιού RS-Mode που βρίσκεται στο τιμόνι).

Audi RS Q8

Αξίζει να επισημάνουμε ότι το νέο Audi RS Q8 είναι το ταχύτερο SUV στο Nurburgring έχοντας και με τη… βούλα πλέον «γράψει» στην Πράσινη Κόλαση επίδοση 7 λεπτών και 42.253 δλ.

Δείτε εδώ το in-car βίντεο

Οπτικά, το νέο RS Q8 διαφοροποιείται από την χαρακτηριστική μάσκα, τις σκουρόχρωμες εισαγωγές αέρα στην Singleframe μάσκα, τα μεγαλύτερα πίσω φτερά και φυσικά από την ειδικά σχεδιασμένη πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό της κατασκευής η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα «απλά» Q8 είναι η προβολή ενδείξεων και πληροφοριών στο virtual cockpit που σχετίζονται με παραμέτρους, όπως οι πλευρικές δυνάμεις, το γυρολόγιο σε μία πίστα, η πίεση λειτουργίας του τούρμπο κ.α. Το «παρών» δίνει και η σχετική ένδειξη (shift light) για τον σωστό χρόνο διαδοχής των σχέσεων, ενώ επιπλέον πληροφορίες παρατίθενται στο προαιρετικό head-up display._X.A.

Διαβάστε ακόμη: Γιορτάζουμε ιδανικά τα 25 χρόνια των RS μοντέλων

Γ

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά