Αυτή είναι η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού crossover. Αλλά και μια ακόμα προσπάθεια της «μικρής» Mazda να πρωταγωνιστήσει στο παγκόσμιο αυτοκινητικό τερέν.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που στη γηραιά ήπειρο τοποθετείται στην κατηγορία του Nissan Qashqai, το οποίο αποτελεί στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια το best seller μοντέλο στο συγκεκριμένο είδος οχημάτων. Σχεδιαστικά, το νέο CX-5 χαρακτηρίζεται από επιλογές που θυμίζουν το «μεγάλο» CX-9, με χαρακτηριστικότερες τα στενά εμπρός φωτιστικά σώματα, τη μεγάλη μάσκα στο εμπρός μέρος και τα τονισμένα φτερά. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, οι πρόβολοι εμπρός και πίσω είναι πιο κοντοί, όχι όμως και το μεταξόνιο, που παραμένει στα 2,7 μ. Την ίδια στιγμή, το ύψος του είναι ελαφρώς μικρότερο, ενώ το πλάτος του εμφανίζεται αυξημένο κατά 1 μόλις εκ.

Σύμφωνα με την Mazda, το ενισχυμένο πλαίσιο του νέου CX-5 εξασφαλίζει βελτιωμένη κατά 16% ακαμψία. Βελτιωμένα, κατά 1,3 dB είναι και τα επίπεδα θορύβου κατά την κύλιση, ενώ οι τροποποιήσεις στη σχεδίαση έχουν επιφέρει καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η Mazda επιμένει στα σύνολα της υπάρχουσας γενιάς του μοντέλου. Έτσι, για μια ακόμα φορά το «παρών» δίνουν ο 2λιτρος SkyActiv-G βενζινοκινητήρας καθώς και ο 2.2 SkyActiv-D πετρελαιοκινητήρας. Προς το παρόν, η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει τις ακριβείς τεχνικές περγαμηνές των δύο αυτών συνόλων. Ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ, η Mazda προσφέρει για το νέο CX-5 έναν ακόμα βενζινοκινητήρα, με χωρητικότητα 2,5 λίτρα.

Το νέο CX-5 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Mazda που θα διαθέτει το σύστημα G-Vectroring Control (GVC), το οποίο ρυθμίζει τη ροπή του κινητήρα σε συνάρτηση με τη γωνία περιστροφής προκειμένου να βελτιωθεί το φορτίο που ασκείται σε κάθε τροχό κατά τον κατακόρυφο άξονα._Χ.Α.