Η νέα EQC συνθέτει ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα των τελευταίων ετών για τη Mercedes αποτελώντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο μέσα στο πρώτο μισό της επόμενης χρονιάς θα μπει στην παραγωγή πλαισιώνοντας τα ήδη γνωστά μοντέλα της γκάμας του αστεριού της Στουτγάρδης.

Η νέα Mercedes EQC είναι ένα πραγματικό πλέον μοντέλο. Και, συνάμα, ένα αυτοκίνητο-σταθμός στη σύγχρονη ιστορία της γερμανικής φίρμας από τη Στουτγάρδη. Κι αυτό, όχι μόνο γιατί σηματοδοτεί τη σαφή πλέον στροφή ολόκληρης της εταιρείας προς τον αναπτυσσόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης, αλλά επίσης γιατί θα αποτελέσει μέσα στα προσεχή χρόνια το σημείο αναφοράς και συγχρόνως τη… γενέτειρα μιας ολόκληρης οικογένειας EV μοντέλων, που με τη σειρά τους θα αποτελέσουν το κυρίαρχο «ρεύμα» την περίοδο που έρχεται στην ούτως ή άλλως πολυπληθή γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της Daimler, Dieter Zetsche, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου που διόλου τυχαία έλαβε χώρα στην πόλη της Στοκχόλμης, στόχος της Mercedes είναι να επενδύσει έως και 10 δις € στον τομέα της ηλεκτροκίνησης φέρνοντας στον πραγματικό κόσμο τουλάχιστον 10 «αυθυπόστατα» Zero Emission Vehicles με μπαταρία έως το 2022. Προς το παρόν, στόχος των Γερμανών είναι να διαθέσουν τη νέα EQC -η οποία θα παράγεται στο εργοστάσιo της Daimler στη Βρέμη- στις ανά τον κόσμο αγορές στο τρίτο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Η κινητήρια δύναμη του γερμανικού SUV και συγκεκριμένα της «αρχικής» όπως φαίνεται έκδοσης 400 4Matic είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες του, με τον πρώτο εξ αυτών να κινεί τον εμπρός άξονα και να αξιοποιείται για χαμηλές και μεσαίες επιδόσεις και το δεύτερο τον πίσω για τις πιο υψηλές. Η συνδυαστική τους ισχύς, σύμφωνα με τους Γερμανούς, ανέρχεται στους 408 ίππους και η μέγιστη ροπή τους στα 765 Nm. Οι ηλεκτροκινητήρες παίρνουν ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου των 80 kWh, οι οποίες εξασφαλίζουν αυτονομία κίνησης της τάξης των 400 χλμ. σύμφωνα με τη νόρμα του WLTP. Με τη χρήση ταχυφορτιστή (110 kW), η ανάκτηση ενέργειας από 10% σε ποσοστό της τάξης του 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χρόνο μόλις 40 λεπτών, όπως υπόσχονται οι δημιουργοί του αυτοκινήτου.

Μοιραία, όπως συμβαίνει σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, το βάρος των συσσωρευτών ενέργειας είναι αρκετά τσιμπημένο (640 κιλά) εκτοξεύοντας το βάρος της κατασκευής στους 2,4 τόνους. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, τα επίσημα εργοστασιακά στοιχεία κάνουν λόγο για τελική ταχύτητα της τάξης των 180 χλμ./ώρα (που προφανώς περιορίζεται ηλεκτρονικά), καθώς και για επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 5,1 δλ. Αξίζει να σημειωθεί πως ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα λειτουργίας Comfort, Eco, Max Range, Sport και Individual.

Από πλευράς μεγέθους, η νέα EQC φλερτάρει σε μήκος με τα 4,8 μ., με το μεταξόνιό της να ανέρχεται στα 2,87 μ. Ο δε χώρος αποσκευών του νέου SUV της Mercedes με τα καθίσματα στις προβλεπόμενες θέσει τους, φτάνει τα 500 λίτρα, τιμή που δεν εντυπωσιάζει σε σχέση με το μέγεθος της όλης κατασκευής. Οπτικά, πάντως, το όλο «πακέτο» δε δείχνει τόσο μεγάλο όσο πραγματικά είναι, χάρη στους χαμηλότερους ώμους και την απέριττη στο σύνολό της σιλουέτα. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η μαύρη μάσκα (κλειστή ασφαλώς), ενώ πίσω πρωταγωνιστούν τα ενιαία φωτιστικά σώματα, που στο εξής θα αποτελούν μία… πάγια σχεδιαστική προσέγγιση πολλών μικρών ή μεγάλων κατασκευαστών._Χ.Α.