Η Mercedes παρουσίασε στην Έκθεση της Ν. Υόρκης την ολοκαίνουργια GLS.

Η γερμανική εταιρεία δεν επέλεξε τυχαία την Έκθεση Αυτοκινήτου της Ν. Υόρκης προκειμένου να παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό τη νέα GLS. Κι αυτό, γιατί τα μεγάλα SUV πολυτελείας ανέκαθεν ξεχώριζαν για την υψηλή απήχησή τους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Στην περίπτωση της νέας GLS, οι Γερμανοί σχεδιαστές επέλεξαν την οδό της εξέλιξης «πατώντας» πάνω στα αισθητικά πρότυπα της μικρότερης GLE, με την τελευταία να παράγεται «παρέα» με το μεγάλο SUV της Mercedes στη γνώριμη μονάδα του αστεριού της Στουτγάρδης που βρίσκεται στην Alabama των ΗΠΑ.

Με μήκος 5,2 μ. και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32, η νέα GLS βασίζεται στο δάπεδο Modular High Architecture (MHA), το οποίο παραπέμπει στο Modular Rear Architecture (MRA) στο οποίο «πατούν» μεταξύ άλλων οι C-Class και Ε-Class. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι εκτενείς παραπέμποντας εν πολλοίς σε ό,τι είδαμε στην GLE – και όχι μόνο. Εδώ, σημείο αναφοράς αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, η αντίστοιχη σε μέγεθος οθόνη του συστήματος infotainment αλλά και τα touch pads για των έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών τους - αντί των περιστροφικών διακοπτών του παρελθόντος - που βρίσκονται τόσο στο τιμόνι, όσο και στην κεντρική κονσόλα. Φυσικά, στην 7θέσια καμπίνα του γερμανικού SUV – δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το μεταξόνιο διευρύνθηκε κατά 60 χλστ. φτάνοντας πλέον τα 3.135 χλστ. - δεν θα μπορούσε να λείπει και το σύστημα MBUX που ως γνωστόν «δέχεται» πλήθος φωνητικών εντολών.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου φιλοξενούνται προς το παρόν τέσσερα κινητήρια σύνολο – δύο βενζίνης και δύο ντίζελ. Η κορυφαία έκδοση είναι η GLS 580 4Matic, η οποία φιλοξενεί έναν νέο V8 κινητήρα σε συνδυασμό με 48βολτο mild hybrid σύστημα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόδοση του είναι 489 ίπποι, με τη ροπή να φτάνει στα 700 Nm, ενώ επιπλέον 22 ίππους και 250 Nm «προσφέρει» η ηλεκτρική υποβοήθηση EQ Boost. To ίδιο ακριβώς σύστημα, και με την ίδια ακριβώς πρόσθετη απόδοση, συνοδεύει και τον 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης των 367 ίππων και 500 Nm της έκδοσης GLS 450 4Matic. Στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης, η επιλογή για τις GLS 350 d 4Matic και GLS 400 d 4Matic απαρτίζεται από έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,9 λίτρων με απόδοση 286 και 330 ίππους και μέγιστη ροπή 600 και 700 Nm αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις, ντίζελ και βενζίνης, «πάνε πακέτο» με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 9G=Tronic της γερμανικής εταιρείας._Χ.Α.