Ταξιδέψαμε μέχρι το Άμστερνταμ για να δώσουμε το «παρών» στη στατική παγκόσμια παρουσίαση του νέου Toyota Yaris 2020. Σας αποκαλύπτουμε τα πάντα για την τέταρτη γενιά του δημοφιλούς best-seller supermini στο άρθρο που ακολουθεί.

Δε χρειάζονται πολλές συστάσεις για αυτό το μικρό αυτοκίνητο με την τεράστια εμπορική επιτυχία. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι από το 1999 που πρωτοείδαμε το Yaris (Vitz στην Ιαπωνία) ως τον επίσημο διάδοχο του Starlet, σε σχέδιο του Έλληνα Σωτήρη Κωβού, έως και σήμερα έχει πραγματοποιήσει 4 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλον τον κόσμο, με κάθε γενιά του (1999, 2005, 2011 και ένα facelift το 2017) να έχει ανοδική πορεία σε σχέση με την προηγούμενη. Φυσικά, μέσα σε αυτήν την εικοσαετία, τα βραβεία και οι διακρίσεις που έχει κατακτήσει είναι αμέτρητες, ενώ αξίζει να θυμίσουμε ότι το 2000 κατέκτησε και τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, δείχνοντας από την αρχή ότι ήρθε για να κυριαρχήσει.

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης & Toyota

Toyota Yaris 2020

Στην Ελλάδα φιγουράρει συνήθως στην 1η θέση της εμπορικής κούρσας, τόσο στην κατηγορία του όσο και ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της αγοράς, έχοντας δημιουργήσει ένα όνομα το οποίο αποτελεί, δικαιολογημένα, συνώνυμο με τη σίγουρη επιλογή. Αυτό μάλιστα αφορά την αγορά του καινούργιου αλλά και αυτήν του μεταχειρισμένου, όπου σημαντικό ρόλο παίζει και το εξαιρετικό after sales της εταιρείας, αλλά και το αποδεδειγμένο μέσα στα χρόνια «μετάλλιο τιμής»: Δε σπάει, δε χαλάει.

 

Πλατφόρμα TNGA (GA-B) και «No more boring cars»

Στην Ολλανδία είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στα αποκαλυπτήρια της ολοκαίνουριας τέταρτης γενιάς του, σε μια παρουσίαση η οποία, αν και στατική και πολύ πιο νωρίς από τη στιγμή που θα δούμε το νέο Toyota Yaris να κυκλοφορεί ανάμεσά μας (αφού οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του τελευταίου τετραμήνου του 2020), συνδυάστηκε με πολλές ειδήσεις.

Αρχίζοντας με την εμφάνισή του, αφού πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει όσο υποκειμενική κι αν είναι, διαφέρει κατά πολύ από τις προηγούμενες γενιές, βασισμένο στη σχεδιαστική φιλοσοφία B-DASH της εταιρείας, με πιο μοντέρνο και επιθετικό σχήμα, που σε κάποιες περιπτώσεις θυμίζει τη νέα Corolla, σε κάποιες το C-HR, ακόμα και το Aygo. Ομορφότερο από κοντά, σε σχέση με τις φωτογραφίες, κέρδισε το χειροκρότημά μας όταν αποκαλύφθηκε, αφού θεωρούσαμε ότι τη χρειαζόταν μια τέτοια αισθητική αλλαγή, αλλά δικαίωσε και την υπόσχεση που μας έχει δώσει ο ιαπωνικός κολοσσός για... «όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα», όπως υπενθυμίζεται και στο μεσότιτλο και όπως μας σημείωσαν και στην παρουσίαση οι άνθρωποι της Toyota.

Toyota Yaris

Οι αλλαγές πολλές και σημαντικές. Πλέον θα βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), με τον κωδικό «GA-B» να την ξεχωρίζει στην περίπτωση του νέου Toyota Yaris. Θυμίζουμε ότι «GA-C» ονομάζεται αυτή που χρησιμοποιούν το τελευταίο Prius, το C-HR και η νέα Corolla, ενώ «GA-K» τα νέα Camry και RAV4.

Η σημαντική αυτή αλλαγή έχει διαφοροποιήσει πολύ τα πράγματα σε θέματα ουσίας, αλλά έχει κρατήσει κάτι σταθερό σε πείσμα των καιρών στην κατηγορία των σουπερμίνι. Ακόμα και αυτή η τέταρτη γενιά του Toyota Yaris θα είναι κάτω από το όριο των 4 μέτρων, το οποίο ξεπερνούν πλέον σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές του, με το μήκος του να είναι στα 3.940 χλστ. (μείον 5 χλστ. από το προηγούμενο), το πλάτος στα 1.745 (συν 50 χλστ.) και το ύψος στα 1.470 (μείον 40 χλστ.).

Για να στοιχειοθετηθεί όμως ακόμα περισσότερο η «Big Small» φιλοσοφία των Ιαπώνων -όπως χαρακτηριστικά την αναφέρουν- για το αγαπημένο τους παιδί, μπορεί το εξωτερικό μήκος να έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο και να είναι ελαφρώς μειωμένο, αλλά, εκτός από το πλάτος, επίσης κατά 50 χλστ. έχει αυξηθεί το μεταξόνιο του νέου Toyota Yaris, το οποίο πλέον θα είναι στα 2.560 χλστ.

Toyota Yaris 2020

Ανοίγοντας τις πόρτες του ολοκαίνουργιου μοντέλου, παρατηρείς αμέσως τα ποιοτικά υλικά κατασκευής και την εξαιρετικά προσεγμένη και μίνιμαλ αισθητική που θα το χαρακτηρίζει πλέον, με τους Ιάπωνες να της χαρίζουν την κωδική ονομασία «Sportech Cocoon». Στα λίγα δευτερόλεπτα που είχαμε στη διάθεσή μας για να το παρατηρήσουμε, με την ουρά των συναδέλφων από όλον τον κόσμο να μεγαλώνει, διαπιστώσαμε ότι ίσως να είναι λίγο πιο δύσκολη σε σχέση με το παρελθόν η είσοδος και η έξοδος από το αυτοκίνητο στο πίσω μέρος, αλλά για αυτό θα μας επιτρέψετε να κρατάμε κάποια επιφύλαξη έως την πρώτη οδηγική μας γνωριμία μαζί του.

Χωροταξικά, σημειώστε ακόμα ότι η γωνία του τιμονιού έχει μειωθεί κατά 6 μοίρες (σύνολο 20,8 μοίρες), η έδρα της θέσης οδήγησης έχει κατέβει κατά 3,6 εκατοστά, ενώ και οι εμπρός θέσεις έχουν μεταφερθεί πιο πίσω κατά 6 εκατοστά, με εμάς να επιβεβαιώνουμε ότι πλέον το μοντέλο θα έχει πολύ καλύτερη θέση οδήγησης σε σχέση με το παρελθόν, που πάντα νιώθαμε ότι καθόμαστε λίγο πιο ψηλά απ' όσο θα θέλαμε. Σημείο στο οποίο υστερούσε αισθητά σε σχέση με τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό.

Toyota Yaris 2020

Εκτός από τη νέα πλατφόρμα, λοιπόν, νέα είναι και η ανάρτηση του αυτοκινήτου, τόσο εμπρός με τα καινούργια ΜακΦέρσον, όσο και πίσω με νέο ημιάκαμπτο άξονα. Ταυτόχρονα, σημειώστε ενισχύσεις που θυμίζουν μπάρες θόλων εμπρός και πίσω, σε μια προσπάθεια των Ιαπώνων να δημιουργήσουν ένα πολύ πιο ενισχυμένο αλλά και οδηγοκεντρικό σύνολο, σε σχέση με τα προηγούμενα.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι το νέο Toyota Yaris, εκτός από τα αναμενόμενα συστήματα ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας και ασφάλειας με τα οποία θα είναι εφοδιασμένο, θα διαθέτει και για πρώτη φορά στην κατηγορία κεντρικό αερόσακο, ο οποίος θα εκτείνεται ανάμεσα στις δύο εμπρός θέσεις.

Toyota Yaris 2020

 

Επιμένουν υβριδικά, δικαιώνονται και το εφοδιάζουν με νέο υβριδικό σύνολο 4ης γενιάς

Είναι η πρώτη μάρκα στον κόσμο, έχει την πολιτική της εδώ και χρόνια και τα νούμερα τη δικαιώνουν απόλυτα: στα 14 εκατομμύρια οι πωλήσεις των υβριδικών Toyota παγκοσμίως, ενώ από τα 2,5 εκατομμύρια υβριδικά μοντέλα που έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, τα 500.000 είναι Toyota Yaris hybrid, με την επιτυχία της συγκεκριμένης έκδοσης να είναι τεράστια ακόμα και στα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα, όπου και η τιμή της μάλιστα δεν ήταν χαμηλή για τα δεδομένα της χώρας μας.

Οι δε άνθρωποι της εταιρείας θεωρούν ότι το μερίδιο του 60% των υβριδικών Yaris θα εκτιναχθεί στο 80% με το μοντέλο τέταρτης γενιάς, το οποίο θα το εξοπλίσουν με ένα νέο υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς 15% ισχυρότερο συνδυαστικά και 20% καλύτερο σε απόδοση καυσίμου, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη για να γνωρίζουμε με ακρίβεια την τελική του απόδοση, αφού εξακολουθεί να είναι σε φάση εξέλιξης έως την τελική του παρουσίαση. Σημειώστε εδώ ότι ο βενζινοκινητήρας με τον οποίο θα συνδυάζεται θα εξακολουθεί να είναι 1,5 λίτρου, αλλά 3κύλινδρος αυτήν τη φορά.

Toyota Yaris 2020

Τα στοιχεία που εξασφαλίσαμε για το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ότι θα είναι 59 kW και απόδοσης 141 Nm και ότι θα δουλεύει στις 17.000 σ.α.λ. (4.000 περισσότερες από το προηγούμενο), ενώ θα επιτρέπει στο νέο Toyota Yaris να κινείται με έως 130 χλμ./ώρα, με μηδενικές εκπομπές.

Ίδιο μέγεθος, ίδιες διαστάσεις, σχεδόν ίδια χωρητικότητα, αλλά 27% λιγότερο βάρος θα έχουν οι μπαταρίες του σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς, οι οποίες θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, την ίδια ώρα που ο κινητήρας θα κατασκευάζεται στην Πολωνία και το αυτοκίνητο στο εργοστάσιο του ιαπωνικού κολοσσού στη Γαλλία.

Το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς έχει ήδη δοκιμαστεί σε πολλές διαφορετικές πόλεις του κόσμου, όπως στη Ρώμη, στο Παρίσι και στο Ντάρμσταντ, με τις δοκιμές σε αστικό περιβάλλον να έχουν αποδείξει μέχρι στιγμής ότι το 80% της κίνησης πραγματοποιείται με μηδενικές εκπομπές.

Toyota Yaris 2020

Φυσικά, το νέο Toyota Yaris θα εξακολουθεί να εφοδιάζεται με τους κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρων σε συγκεκριμένες αγορές, με τα ακριβή στοιχεία τους όμως και τις πιθανές διαφοροποιήσεις τους σε σχέση με το παρελθόν να μη μας γνωστοποιούνται μέχρι στιγμής.

Με αυτές τις πρώτες ειδήσεις σχετικά με την τέταρτη γενιά του βασιλιά των πωλήσεων, Toyota Yaris, γεμίσαμε τις αποσκευές μας κατά την επιστροφή μας από το Άμστερνταμ. Αυτό που μένει πλέον είναι η πρώτη οδηγική μας γνωριμία με το νέο μοντέλο, το οποίο θυμίζουμε ότι θα αρχίσει να πωλείται στις αρχές του τελευταίου τετραμήνου του 2020._ Μ. Σαλ.

Toyota Yaris 2020

Πάρτε μία ιδέα από το πώς τα περάσαμε στην παγκόσμια παρουσίαση του νέου Toyota Yaris στο σύντομο βίντεο που ετοιμάσαμε από το ταξίδι μας στο Άμστερνταμ:

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
0% (0 ψήφοι)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 0
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά