Το Audi e-tron καταρρίπτει το μεγαλύτερο ίσως μύθο γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: τις δυσκολίες στα μεγάλα ταξίδια λόγω περιορισμένης αυτονομίας.

Δέκα ευρωπαϊκές χώρες σε 24 ώρες με σύντομες στάσεις για επαναφόρτιση. Στις 20 Αυγούστου, 9 δημοσιογράφοι του διεθνούς ειδικού Τύπου ξεκίνησαν μία διαφορετική σε σχέση με τα συνηθισμέα δοκιμή διανύοντας περισσότερα από 1.600 χλμ. μέσα σε 24 ώρες. Η εκκίνηση δόθηκε στη λίμνη Bled στη Σλοβενία ​​με κατάληξη στο Άμστερνταμ, στην Ολλανδία.

Η λίμνη Bled βρίσκεται σε ένα ειδυλλιακό τοπίο στην άκρη του οροπεδίου Pokljuka στα βόρεια της Σλοβενίας. Από εκεί, τρία Audi e-tron 55 quattro με τρείς δημοσιογράφους ανά αυτοκίνητο, ξεκίνησαν με σκοπό να διασχίσουν 10 ευρωπαϊκές χώρες μέσα σε μόλις 24 ώρες.

Audi e-tron

Σε αυτή την άνω των 1.600 χιλιομέτρων διαδρομή, τα τρία Audi e-tron διέσχισαν την Αυστρία, την Ιταλία, το Λιχτενστάιν, την Ελβετία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο και έφτασαν στο Άμστερνταμ στην Ολλανδία. Σε διαφορετικής μορφολογίας δρόμους, το e-tron, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της Audi, έδειξε τις δυνατότητές τους στα μεγάλα ταξίδια.

«Το ηλεκτρικό μας SUV είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων, επειδή συνδυάζει ιδανικά υψηλά επίπεδα άνεσης, απόδοσης και επιδόσεων», εξηγεί ο Hans-Joachim Rothenpieler, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi στον τομέα της Τεχνολογικής Ανάπτυξης. «Στο 24ωρο ταξίδι από τη Σλοβενία στην Ολλανδία, επιδείξαμε ότι εξίσου σημαντική με τη μεγάλη αυτονομία είναι η πολύ ικανοποιητική, από άποψη χρόνου, ταχυφόρτιση στα 150 kW».

Audi e-tron

Ταχεία φόρτιση στα 150 kW

Χάρη στη δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος σε σταθμούς υψηλής ισχύος, η μπαταρία ιόντων λιθίου του Audi e-tron φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 30 λεπτά της ώρας – σχεδόν όσο ένα διάλειμμα για καφέ - εξοικονομώντας χρόνο στις μεγάλες διαδρομές. Το βασικό στοιχείο στην υψηλής απόδοσης φόρτιση είναι η πολύπλοκη θερμική διαχείριση, η οποία παράλληλα εξασφαλίζει τη μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε συνδυασμό με σταθερά ιδανικές επιδόσεις, ακόμη και υπό υψηλό φορτίο. Στη διάρκεια της διαδρομής τα «πληρώματα» είχαν την ευκαιρία να επαναφορτίσουν σε επτά διαφορετικούς σταθμούς: στο Kärnten, στο Νότιο Τιρόλο, στο Vorarlberg, στο καντόνι της Ζυρίχης, στο Breisgau, στο Eifel και τέλος κοντά στην Λιέγη, σε όλες τις περιπτώσεις με ταχυφόρτιση.

Αυτή τη στιγμή οι κάτοχοι του Audi e-tron μπορούν να φορτίσουν σε περίπου 100.000 σημεία φόρτισης που βρίσκονται διάσπαρτα σε 19 χώρες της ΕΕ - με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς.

Audi e-tron

Συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση με τις επιδόσεις και την άνεση

Χάρη στα διαφορετική τοπογραφία της διαδρομής, το Audi e-tron 55 quattro είχε την ευκαιρία να επιδείξει και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Στις ανηφορικές διαδρομές των Άλπεων πραγματοποίησε πλήρη χρήση της μέγιστης ισχύος των 408 ίππων και της ροπής του των 664 Nm. Στις κατηφόρες, η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας - έως 300 ίπποι και 300 Nm - μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς πρόσφερε τη βέλτιστη πρόσφυση και κορυφαίο κράτημα στις φουρκέτες στο Νότιο Τιρόλο, χάρη στη σχεδόν ακαριαία πλήρως μεταβλητή κατανομής της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων.

Audi e-tron

Στις επίπεδες διαδρομές κατά μήκος του Ρήνου, στο Βέλγιο και την Ολλανδία, υπό σταθερές ταχύτητες η εξελιγμένη αεροδυναμική, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, συνέβαλε στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Αλλά και στη διάρκεια όλη της διαδρομής το ηλεκτρικό SUV σημείωσε μία πολύ απόδοση σε συνδυασμό με την άνεση στην οδήγηση και το χαμηλό επίπεδο θορύβου που είναι εφάμιλλο των συμβατικών μοντέλων πολυτελείας. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα αυξημένοι για τα πόδια των πίσω επιβατών χάρη στη διαμόρφωση του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Τα δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ο ιονιστής για την ποιότητα του αέρα και ο εσωτερικός φωτισμός καμπίνας μεταμορφώνουν στις νυχτερινές διαδρομές το εσωτερικό σε ένα άνετο και χαλαρό lounge, μετατρέποντας κάθε στιγμή σε μία μοναδική εμπειρία.

Δελτίο Τύπου